Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Amazon, dağıtım filosu için elektrikli araçlara 1 milyar euro yatırım yapacak

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Amazon dağıtım filosu için elektrikli araçlara 5 yıl içinde 1 milyon euro yatırım yapacağını açıkladı. Bu yatırım ile birlikte Amazon Avrupa'daki elektrikli araç sayısını ikiye katlayarak, filosuna 10 bin kamyonet ve 1500 elektrikli ağır vasıta ekleyecek.

Şirketin paylaştığı açıklamada Amazon CEO'su Andy Jassy şu ifadelere yer verdi:

Ulaşım ağımız, karbondan arındırmak için işimizin en zorlu alanlarından biri ve net sıfır karbon elde etmek için önemli ve sürekli bir yatırım gerekecek.

Binlerce elektrikli kamyonet, uzun yol kamyonu ve bisiklet kullanmak, geleneksel fosil yakıtlardan uzaklaşmamıza yardımcı olacak ve umarız, iklim hedeflerimize ulaşmak için birlikte çalışmak Avrupa ve dünyadaki ulaşım ve otomotiv endüstrilerini ölçeklendirmeye ve inovasyona devam etmeye teşvik edecektir.

Açıklama, şirketin halihazırda binlerce sıfır emisyonlu araç kullandığına dikkat çekiyor. Bu yeni yatırım sayesinde Amazon 2040 yılına kadar net sıfır karbon hedefine ulaşması planlanıyor.

Geçtiğimiz yıl Amazon, 71,54 milyon metrik ton karbondioksit üretmesi ile gündeme gelmişti. Bu da yaklaşık olarak yılda 180 gazla çalışan elektrik santralinin dışarı pompalayabileceği kirliliğe eş değer bir metrik olarak öne çıkıyordu. Hatta şirketin 2021 yılındaki karbon dioksit emisyonu 2020 yılına kıyasla yüzde 18'lik bir artış yaşamıştı.

O dönemde Avrupa'da 3 bin elektrikli araçla teslimat gerçekleştiren şirket, ABD operasyonu için Rivivan ile anlaşarak teslimat filosuna tamamının 2024'e kadar yola çıkması planlanan 100 bin kamyonet eklemişti.

Amazon, karbon yoğunluğunu yüzde 1.9 azalttığını ve satılan her bir dolarlık ürün için ürettikleri emisyonların hafifçe düştüğünü ifade ediyor. Ancak bu metrik yanıltıcı olabilir, zira karbon yoğunluğundaki bu düşüş, şirketin işi büyüdüğünde kolayca ortadan kalkar. Özellikle COVİD-19'da şirketin devasa bir büyüme gösterdiğini düşünürsek, 2040 hedefine ulaşmak için önemli bir adım attığını söyleyebiliriz.

Bununla beraber, doğru verilere ulaşmak adına şirketlerin karbon emisyonu konusunda yaptığı açıklamalardan ziyade şirketlerin karbon ayak izini incelemekte fayda var.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.