G
Gözde Ulukan
Misafir
Webrazzi Dijital 2022, bugün Wyndham Grand İstanbul Levent'te hem online hem de fiziksel olarak gerçekleşiyor. Yapay zeka ile yeni nesil dijital bankacılık, dijital gelecek, dijital medya ve reklamcılık ile yeni nesil pazarlama yöneticilerinin sahip olması gereken yetenekler gibi birçok konu geçtiğimiz oturumlarda gündemimizde yer aldı. Günün devamında da bilhassa metaverse odaklı oturumlar, Webrazzi Dijital 2022 katılımcılarını bekliyor.
Konferansımızda Papara kurucusu ve CEO'su Ahmed Faruk Karslı da Arda Kutsal'ın moderatörülüğünde gerçekleşen "Dijital Kullanıcıyı Elde Tutabilmek" paneli ile sahnedeydi.
Ahmed Faruk Karslı, Papara'nın ilk 3 yılda 5 milyon kullanıcıya ulaştığını ve bu süreçte pazarlama departmanında sadece bir çalışanı olduğunu söyledi. B2C işlerde en zor konunun ilk 50 ila 100 bin kullanıcıyı kazanabilmek olduğunu belirten Karslı, ilk 3 ay 100 bin kullanıcıyı kazanmak için her şeyi yaptıklarını açıkladı. Papara'nın 6. ayının sonunda fark kullanıcı kazanmanın kolay, ancak elde tutmanın zor olduğunu gördüklerini; ürün güzelse kullanıcının da geldiğini söylüyor.
Ahmed Faruk Karslı, ürüne yatırım yaptıktan sonra viral bir büyüme başladığını gördüklerini, Papara'nın ortaya çıkışında 7/24 para transferi söz konusu olduğunu ve FAST sistemine kadar birçok kullanıcının aktif olarak kullandığı bir uygulama olduğunu söyledi. Papara'nın şu anda 5 milyondan fazla kullanıcısı var ve bunun için neredeyse hiç pazarlama yapılmadı.
Papara'nın globaldeki pre-paid kullanımından 2 kat fazla kullanıldığını açıklayan Karslı, deneyim iyi oldukça kullanıcının uygulamada kalacağını ve şirket olarak ona göre analiz ve geliştirme yaptıklarını dile getirdi. Bugün bu geçişkenliğin had safhada olduğunu altını çizen Karslı, Papara'nın kısa bir süre sonra finansal super app olacağını belirtti.
1 Aralık'tan sonra açık bankacılık ile finansal tüketiciler için elverişli bir ortam oluşacağını söyleyen Karslı, kullanıcı verisiyle ilgili sahiplik kalmayacağını ve kullanıcının istediği bankayı yetkilendireceğini söyledi. Yani, kim daha iyi deneyim sunuyorsa o kullanıcının verilerinin sahibi olacak da diyebiliriz.
Ahmed Faruk Karslı son olarak, Papara için Cashback'in, geleneksel, insanları küçük puntolarla kandırmayacak derecede şeffaf bir ortam yaratıp o kullanıcıyı içeride tutmak anlamına geldiğini açıkladı.
Kaynak : Webrazzi
Konferansımızda Papara kurucusu ve CEO'su Ahmed Faruk Karslı da Arda Kutsal'ın moderatörülüğünde gerçekleşen "Dijital Kullanıcıyı Elde Tutabilmek" paneli ile sahnedeydi.
Papara, ilk 3 yılda 5 milyon kullanıcıya ulaştı
Ahmed Faruk Karslı, Papara'nın ilk 3 yılda 5 milyon kullanıcıya ulaştığını ve bu süreçte pazarlama departmanında sadece bir çalışanı olduğunu söyledi. B2C işlerde en zor konunun ilk 50 ila 100 bin kullanıcıyı kazanabilmek olduğunu belirten Karslı, ilk 3 ay 100 bin kullanıcıyı kazanmak için her şeyi yaptıklarını açıkladı. Papara'nın 6. ayının sonunda fark kullanıcı kazanmanın kolay, ancak elde tutmanın zor olduğunu gördüklerini; ürün güzelse kullanıcının da geldiğini söylüyor.
Ahmed Faruk Karslı, ürüne yatırım yaptıktan sonra viral bir büyüme başladığını gördüklerini, Papara'nın ortaya çıkışında 7/24 para transferi söz konusu olduğunu ve FAST sistemine kadar birçok kullanıcının aktif olarak kullandığı bir uygulama olduğunu söyledi. Papara'nın şu anda 5 milyondan fazla kullanıcısı var ve bunun için neredeyse hiç pazarlama yapılmadı.
Papara, finansal bir super app olacak
Papara'nın globaldeki pre-paid kullanımından 2 kat fazla kullanıldığını açıklayan Karslı, deneyim iyi oldukça kullanıcının uygulamada kalacağını ve şirket olarak ona göre analiz ve geliştirme yaptıklarını dile getirdi. Bugün bu geçişkenliğin had safhada olduğunu altını çizen Karslı, Papara'nın kısa bir süre sonra finansal super app olacağını belirtti.
Papara için "cashback" tanımı
1 Aralık'tan sonra açık bankacılık ile finansal tüketiciler için elverişli bir ortam oluşacağını söyleyen Karslı, kullanıcı verisiyle ilgili sahiplik kalmayacağını ve kullanıcının istediği bankayı yetkilendireceğini söyledi. Yani, kim daha iyi deneyim sunuyorsa o kullanıcının verilerinin sahibi olacak da diyebiliriz.
Ahmed Faruk Karslı son olarak, Papara için Cashback'in, geleneksel, insanları küçük puntolarla kandırmayacak derecede şeffaf bir ortam yaratıp o kullanıcıyı içeride tutmak anlamına geldiğini açıkladı.
Kaynak : Webrazzi