T
Tuğçe İçözü
Misafir
Adjust Finans Uygulamaları İçgörüleri Raporu'nu yayınladı. Brezilya, Fransa, Hindistan, Endonezya, İrlanda, Japonya, Meksika, Filipinler, Singapur, Güney Kore, Türkiye, İngiltere (BK) ve Amerika Birleşik Devletleri (ABD)'yi kapsayan rapor, Adjust'ın en iyi yaklaşık 3000 uygulaması ve Adjust tarafından takip edilen tüm uygulamaların veri setlerine dayalı. Veriler, ISO 3166-1 standardına göre 45 ülke ve yaklaşık 250 ülke içeren iki kaynaktan geliyor.
Raporda paylaşılan bilgilere göre; Güney Kore'deki finans uygulamalarının oturum uzunlukları 2023'te küresel ortalamanın yüzde 248 üzerindeydi. Küresel kripto uygulama kurulumları 2022'den 2023'e kadar yıllık bazda yüzde 196 arttı.
Banka uygulamaları, 2023'te 1,43 dolar ile en yüksek eCPI'a sahip oldu. Bu metrik ile banka uygulamaları, 1,21 dolar olan finans uygulamaları ortalamasını geride bıraktı.
Raporda LATAM'daki kullanıcı LTV'sinin en yüksek bölgesel büyümeyi gördüğü belirtiliyor. Paylaşılan bilgilere göre; 0. gün değerleri, 2023'ün ilk çeyreğinden 2024'ün ilk çeyreğine kadar yıllık yüzde 137 artış gösterdi. Finans uygulamalarının uygulama içi cirosunun ise 2024'ün ilk çeyreğinde yıllık bazda yüzde 119 artış gösterdiğini belirtelim.
Endonezya, APAC'ın yüzde 1,4 olan bölgesel CTR değerini 2023'te yüzde 2,6 ile neredeyse iki katına çıkardı.
2023'te küresel finans uygulama kurulumları yıllık bazda yüzde 45 arttı. Bankaların uygulama kurulumları yüzde 82 ve kripto uygulama kurulumları ise yüzde 196 arttı. Rapor bu durumu, dijital bankacılığa olan güvenin ve kripto paralara olan ilginin bir sonucu olarak yorumluyor. Buna rağmen kripto uygulamaları oturumlarındaki yüzde 34 düşüş kullanıcı etkileşimindeki azalmayı işaret ediyor. Ödeme uygulaması kurulumları yüzde 3 ve oturumları yüzde 27 artış yaşadı.
Banka uygulamaları en güçlü büyümeyi 2024'ün ilk çeyreğinde gösterdi. Banka uygulamaları yükleme sayısı yıllık bazda yüzde 111, oturum sayısı ise yüzde 24 arttı
Raporda paylaşılan bilgilere göre; küresel olarak 2022'de 6,1 dakika olan finans uygulamalarının oturum uzunlukları 2024'te 6,6 dakikaya ulaştı. 2024'ün ilk çeyreğindeki düşüşe rağmen kripto uygulamalarının 2023'te ortalama 13 dakika ile en yüksek oturum uzunluklarına sahip olması dikkat çekti. Borsa uygulamaları ise 2022'den 2023'e kadar yüzde 15'lik bir artışla en yüksek yıllık büyümeyi gördü.
2023'te Kuzey Amerika'nın bölgesel oturum uzunluklarında başı çektiğini söyleyebiliriz. Kuzey Amerika, 7,21 dakika ile küresel 6,38 ortalamasının yüzde 13 üzerine çıktı. Öte yandan Güney Kore, bu ortalamanın yüzde 248 üzerinde bir artışla 22,2 dakikaya yükseldi. Güney Kore'deki bu artışta ortalama 24,8 dakika olan kripto uygulamalarının etkisi mevcut. Hindistan da 15,64 dakika oturum uzunlukları ile küresel ortalamanın yüzde 144 üzerinde seyrediyor.
2024'ün ilk çeyreğinde kripto uygulamalarının oturum uzunlukları 2023'ün ilk çeyreğine göre yüzde 46 düşüş gösterdi. Bu dönemde finans uygulamalarının oturum uzunluklarının yüzde 2 artığını belirtelim. Borsa uygulamaları yüzde 16, ödeme uygulamaları yüzde 12 ve banka uygulamaları yüzde 11 artış gösterdi.
Raporda paylaşılan bilgilere göre; finans uygulamaları ortalama kullanıcı tutma oranı dünya çapında 1. günde yüzde 20 iken 30. günde yüzde 9'a düştü. Borsa ve banka uygulamalarında bu oran daha iyi bir performans göstererek, 1. günde yüzde 23 ve yüzde 24, 30. günde yüzde 12 ve yüzde 10 oldu.
Avrupa ve APAC bölgelerinde kullanıcı tutma oranları küresel ortalamaya yakın olsa da; 30. günde daha keskin bir şekilde düşüyor. Rapora göre; bu durum, uzun vadeli etkileşimlerde iyileştirilmesi gereken noktalar olduğunu gösteriyor. Kuzey Amerika'da oranların düşük olması dikkat çekiyor. Kuzey Amerika, 1. gündeki yüzde 12'den 30. günde yüzde 4'e düşüyor.
2023'te finans uygulamaları küresel medyan tıklama oranı (CTR) yüzde 1,2 seviyesinde. Raporun belirttiğine göre; kullanıcıların geleneksel kurumlara olan bağlılığı ve Apple Wallet veya Google Wallet gibi entegre ödeme platformlarını tercih etmesi, CTR kriterlerini önemli ölçüde etkileyebilir.
APAC yüzde 1,4 ile en yüksek medyan CTR'a sahip bölge olarak konumlanıyor. Endonezya, yüzde 2,6 gibi bir oran ile bölgesel medyanın neredeyse iki katına çıktı. LATAM ve MENA yüzde 1,2 ile küresel medyanın içinde yer alırken, Avrupa yüzde 0,7 ile en düşük paya sahip oldu.
2024'ün ilk çeyreğinde finans uygulamalarının uygulama içi cirosu yıllık bazda yaklaşık yüzde 119 artış gösterdi. Rapor, bu artışın, sektördeki kullanıcı harcamaları ve etkileşiminin güçlü bir şekilde büyüdüğünü gösterdiğini ifade ediyor. Bu bağlamda finans uygulamalarının uygulama içi cirosunun 2024 boyunca tırmanmaya devam edeceği öngörülmekte.
Raporda paylaşılan bilgilere göre; 2023'te 0. gün küresel kullanıcı ömür boyu değeri (LTV) 0,81 dolar seviyesinden başladı ve 0. ayda 2,55 dolara yükseldi. 2024'ün ilk çeyreğindeki rakamlar 0. günde 0,90 dolar seviyesinden başladı ve 0. ayda 3,56 dolara yükseldi.
Avrupa en yüksek kurulum başına maliyette ilk sırada yer alıyor. Bölge, hem 2023'te hem de 2024'ün ilk çeyreğinde 0. günden 0. aya kadar en yüksek LTV değerine sahip oldu. 2023 ve 2024 arasında yıllık bazda en yüksek büyümeyi kaydeden LATAM bölgesi ise 0. gün yüzde 137, 0. hafta yüzde 101 ve 0. ay yüzde 76 artış gösterdi.
Kaynak : Webrazzi
Ana çıkarımlar
Raporda paylaşılan bilgilere göre; Güney Kore'deki finans uygulamalarının oturum uzunlukları 2023'te küresel ortalamanın yüzde 248 üzerindeydi. Küresel kripto uygulama kurulumları 2022'den 2023'e kadar yıllık bazda yüzde 196 arttı.
Banka uygulamaları, 2023'te 1,43 dolar ile en yüksek eCPI'a sahip oldu. Bu metrik ile banka uygulamaları, 1,21 dolar olan finans uygulamaları ortalamasını geride bıraktı.
Raporda LATAM'daki kullanıcı LTV'sinin en yüksek bölgesel büyümeyi gördüğü belirtiliyor. Paylaşılan bilgilere göre; 0. gün değerleri, 2023'ün ilk çeyreğinden 2024'ün ilk çeyreğine kadar yıllık yüzde 137 artış gösterdi. Finans uygulamalarının uygulama içi cirosunun ise 2024'ün ilk çeyreğinde yıllık bazda yüzde 119 artış gösterdiğini belirtelim.
Endonezya, APAC'ın yüzde 1,4 olan bölgesel CTR değerini 2023'te yüzde 2,6 ile neredeyse iki katına çıkardı.
Küresel finans uygulama kurulumları
2023'te küresel finans uygulama kurulumları yıllık bazda yüzde 45 arttı. Bankaların uygulama kurulumları yüzde 82 ve kripto uygulama kurulumları ise yüzde 196 arttı. Rapor bu durumu, dijital bankacılığa olan güvenin ve kripto paralara olan ilginin bir sonucu olarak yorumluyor. Buna rağmen kripto uygulamaları oturumlarındaki yüzde 34 düşüş kullanıcı etkileşimindeki azalmayı işaret ediyor. Ödeme uygulaması kurulumları yüzde 3 ve oturumları yüzde 27 artış yaşadı.
Banka uygulamaları en güçlü büyümeyi 2024'ün ilk çeyreğinde gösterdi. Banka uygulamaları yükleme sayısı yıllık bazda yüzde 111, oturum sayısı ise yüzde 24 arttı
Oturum uzunlukları
Raporda paylaşılan bilgilere göre; küresel olarak 2022'de 6,1 dakika olan finans uygulamalarının oturum uzunlukları 2024'te 6,6 dakikaya ulaştı. 2024'ün ilk çeyreğindeki düşüşe rağmen kripto uygulamalarının 2023'te ortalama 13 dakika ile en yüksek oturum uzunluklarına sahip olması dikkat çekti. Borsa uygulamaları ise 2022'den 2023'e kadar yüzde 15'lik bir artışla en yüksek yıllık büyümeyi gördü.
2023'te Kuzey Amerika'nın bölgesel oturum uzunluklarında başı çektiğini söyleyebiliriz. Kuzey Amerika, 7,21 dakika ile küresel 6,38 ortalamasının yüzde 13 üzerine çıktı. Öte yandan Güney Kore, bu ortalamanın yüzde 248 üzerinde bir artışla 22,2 dakikaya yükseldi. Güney Kore'deki bu artışta ortalama 24,8 dakika olan kripto uygulamalarının etkisi mevcut. Hindistan da 15,64 dakika oturum uzunlukları ile küresel ortalamanın yüzde 144 üzerinde seyrediyor.
2024'ün ilk çeyreğinde kripto uygulamalarının oturum uzunlukları 2023'ün ilk çeyreğine göre yüzde 46 düşüş gösterdi. Bu dönemde finans uygulamalarının oturum uzunluklarının yüzde 2 artığını belirtelim. Borsa uygulamaları yüzde 16, ödeme uygulamaları yüzde 12 ve banka uygulamaları yüzde 11 artış gösterdi.
Finans uygulamaları ortalama kullanıcı tutma oranı
Raporda paylaşılan bilgilere göre; finans uygulamaları ortalama kullanıcı tutma oranı dünya çapında 1. günde yüzde 20 iken 30. günde yüzde 9'a düştü. Borsa ve banka uygulamalarında bu oran daha iyi bir performans göstererek, 1. günde yüzde 23 ve yüzde 24, 30. günde yüzde 12 ve yüzde 10 oldu.
Avrupa ve APAC bölgelerinde kullanıcı tutma oranları küresel ortalamaya yakın olsa da; 30. günde daha keskin bir şekilde düşüyor. Rapora göre; bu durum, uzun vadeli etkileşimlerde iyileştirilmesi gereken noktalar olduğunu gösteriyor. Kuzey Amerika'da oranların düşük olması dikkat çekiyor. Kuzey Amerika, 1. gündeki yüzde 12'den 30. günde yüzde 4'e düşüyor.
Küresel medyan tıklama oranı
2023'te finans uygulamaları küresel medyan tıklama oranı (CTR) yüzde 1,2 seviyesinde. Raporun belirttiğine göre; kullanıcıların geleneksel kurumlara olan bağlılığı ve Apple Wallet veya Google Wallet gibi entegre ödeme platformlarını tercih etmesi, CTR kriterlerini önemli ölçüde etkileyebilir.
APAC yüzde 1,4 ile en yüksek medyan CTR'a sahip bölge olarak konumlanıyor. Endonezya, yüzde 2,6 gibi bir oran ile bölgesel medyanın neredeyse iki katına çıktı. LATAM ve MENA yüzde 1,2 ile küresel medyanın içinde yer alırken, Avrupa yüzde 0,7 ile en düşük paya sahip oldu.
Finans uygulamalarının uygulama içi cirosu
2024'ün ilk çeyreğinde finans uygulamalarının uygulama içi cirosu yıllık bazda yaklaşık yüzde 119 artış gösterdi. Rapor, bu artışın, sektördeki kullanıcı harcamaları ve etkileşiminin güçlü bir şekilde büyüdüğünü gösterdiğini ifade ediyor. Bu bağlamda finans uygulamalarının uygulama içi cirosunun 2024 boyunca tırmanmaya devam edeceği öngörülmekte.
Raporda paylaşılan bilgilere göre; 2023'te 0. gün küresel kullanıcı ömür boyu değeri (LTV) 0,81 dolar seviyesinden başladı ve 0. ayda 2,55 dolara yükseldi. 2024'ün ilk çeyreğindeki rakamlar 0. günde 0,90 dolar seviyesinden başladı ve 0. ayda 3,56 dolara yükseldi.
Avrupa en yüksek kurulum başına maliyette ilk sırada yer alıyor. Bölge, hem 2023'te hem de 2024'ün ilk çeyreğinde 0. günden 0. aya kadar en yüksek LTV değerine sahip oldu. 2023 ve 2024 arasında yıllık bazda en yüksek büyümeyi kaydeden LATAM bölgesi ise 0. gün yüzde 137, 0. hafta yüzde 101 ve 0. ay yüzde 76 artış gösterdi.
Kaynak : Webrazzi