A
Arden Papuççiyan
Misafir
Hayatımızın değişmez bir parçası haline gelen mobil uygulamalar, günlük yaşantımızda en çok para harcadığımız ürünler arasında girmeye de başladı. Uygulama analiz firması Sensor Tower tarafından aktarılan yeni bir rapora göre en çok kullanılan 100 abonelik tabanlı mobil uygulama, 2021 yılında toplamda 18,3 milyar dolar gelir elde etti.
2020 yılına baktığımızda ise en çok kullanılan 100 abonelik tabanlı mobil uygulamanın 13 milyar dolar gelir elde ettiğini görüyoruz. Kısacası 2021 yılında bir önceki yıla oranla yüzde 41 oranında önemli bir artış yaşandı. Hatırlatmak gerekirse 2020 yılında bir önceki yıla oranla yüzde 34 oranında artış yaşanmıştı.
Abonelik tabanlı mobil uygulamalar tarafından 2021 yılında elde edilen 18,3 milyar dolarlık gelirin kullanıcıların uygulama içi satın alma harcamalarının sadece yüzde 14'ünü oluşturduğunu da ekleyelim. 2020 yılında ise bu oran yüzde 11 seviyelerindeydi.
Kullanıcılar 2021 yılı içinde hem oyun hem de mobil uygulamalar için toplamda 131,6 milyar dolarlık uygulama içi satın alma gerçekleştirdi. Elde edilen 18,3 milyar dolarlık gelirin 13,5 milyar doları iOS, kalan 4,8 milyar doları ise Android platformlarından geldi. Platform bazlı baktığımızda iOS platformunda Android'e oranla neredeyse 3 kat daha fazla harcama yapıldığını görüyoruz.
2020 yılında gerçekleşen 13 milyar dolarlık toplam harcamanın 10,3 milyar dolarının iOS, 2,7 milyar dolarının ise Android platformundan geldiğini de hatırlatalım. Kısacası genel harcamada iOS platformu önde olsa da Android platformunda abonelik tabanlı mobil uygulama harcamalarında önemli bir artış yaşanmış durumda.
2021 yılının verilerini bir önceki yıl ile kıyasladığımızda abonelik tabanlı mobil uygulama harcamalarının iOS platformunda yüzde 31, Android tarafında ise yüzde 78 oranında artış yaşadığını görüyoruz. 2021 yılında tüm dünyada kullanıcıların en çok harcama yaptığı abonelik bazlı uygulamalar ise sırasıyla YouTube, Tinder, Piccoma, Google One, Disney +, Tencent Video, iQIYI, HBO Max, Twitch ve LINE oldu.
Kaynak : Webrazzi
2020 yılına baktığımızda ise en çok kullanılan 100 abonelik tabanlı mobil uygulamanın 13 milyar dolar gelir elde ettiğini görüyoruz. Kısacası 2021 yılında bir önceki yıla oranla yüzde 41 oranında önemli bir artış yaşandı. Hatırlatmak gerekirse 2020 yılında bir önceki yıla oranla yüzde 34 oranında artış yaşanmıştı.
Abonelik tabanlı mobil uygulamalar tarafından 2021 yılında elde edilen 18,3 milyar dolarlık gelirin kullanıcıların uygulama içi satın alma harcamalarının sadece yüzde 14'ünü oluşturduğunu da ekleyelim. 2020 yılında ise bu oran yüzde 11 seviyelerindeydi.
Kullanıcılar 2021 yılı içinde hem oyun hem de mobil uygulamalar için toplamda 131,6 milyar dolarlık uygulama içi satın alma gerçekleştirdi. Elde edilen 18,3 milyar dolarlık gelirin 13,5 milyar doları iOS, kalan 4,8 milyar doları ise Android platformlarından geldi. Platform bazlı baktığımızda iOS platformunda Android'e oranla neredeyse 3 kat daha fazla harcama yapıldığını görüyoruz.
2020 yılında gerçekleşen 13 milyar dolarlık toplam harcamanın 10,3 milyar dolarının iOS, 2,7 milyar dolarının ise Android platformundan geldiğini de hatırlatalım. Kısacası genel harcamada iOS platformu önde olsa da Android platformunda abonelik tabanlı mobil uygulama harcamalarında önemli bir artış yaşanmış durumda.
2021 yılının verilerini bir önceki yıl ile kıyasladığımızda abonelik tabanlı mobil uygulama harcamalarının iOS platformunda yüzde 31, Android tarafında ise yüzde 78 oranında artış yaşadığını görüyoruz. 2021 yılında tüm dünyada kullanıcıların en çok harcama yaptığı abonelik bazlı uygulamalar ise sırasıyla YouTube, Tinder, Piccoma, Google One, Disney +, Tencent Video, iQIYI, HBO Max, Twitch ve LINE oldu.
Kaynak : Webrazzi