C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Geçen aylarda Lime'ın yeni elektrikli bisiklet modelini tanıtmak, faaliyet gösterdiği şehir sayısını ikiye katlamak ve en çok da elektrikli bisiklet ağını büyütmek için 50 milyon dolar yatırım yapacağını aktarmıştık. Şirket, 2022 yılının başında toplamda 50 yeni şehirde bisikletlerini filo büyüklüğünü kabaca dört katına çıkarmayı planladığını söylemiştik.
Buna paralel olarak The New York Times'ta yakın bir zamanda yayınlanan bir rapor, en çok satan elektrikli aracın artık araba olmadığını ortaya koydu. Sanılanın aksine rakamlar, elektrikli bisiklet (e-bisiklet) satışlarının arabaların önüne geçtiğini gösteriyor. Buna göre geçen sene ABD'de yarım milyon e-bisiklet satın alınmış. Elektrikli araçlar için bu rakam 231 bin...
Son zamanlarda elektrikli araçların popülaritesinde artış olsa da otomobilin ilgi odağı olma süresi sınırlı. Bunu bir senelik satış rakamları ortaya koyuyor. E-bisiklet satışlarını 2019'dan 2020'ye yüzde 145 oranında arttığı biliniyor. Bunun en önemli nedenin Covid-19 pandemisi olduğu düşünülüyor. Son iki yıllık süreç, değişen yaşam koşulları ulaşımdaki dönüşümü de hızlandırdı. Çünkü hastalığın yayılmasını engellemek adına alınan önlemler insanlarda özellikle toplu ulaşım ve trafikten sakınma isteği yarattı. Bir taraftan dünyadaki petrol kaynakları hızla azalıyor olması da e-bisiklet satışlarının artmasındaki bir başka neden...
Birçok kişi yolculuklarda daha çevre dostu yollarının aranması gerektiği görüşünde hemfikir oldu. Bu da e-bisiklet satışlarının artmasında etkili oldu. Bisiklet paylaşım hizmeti Hopr'ın kurucusu Josh Squire de "Covid-19 pandemisi, e-bisikletleri yıllar içinde ileriye taşıdı" diyerek bu savı destekliyor.
Bir taraftan bu eğilim, pandemiden sonra da etkisini yitirmeyecek. Danışmanlık firması Deloitte, 2020 ile 2023 yılları arasında dünya çapında yaklaşık 130 milyon e-bisiklet satılacağını tahmin ediyor. New York City, Chicago ve Charlotte gibi birçok büyük metropol, toplu taşıma altyapılarına e-bisikletleri dahil etmeye başladı. Ayrıca şu anda ABD Senatosu'ndan bir e-bisiklet satışında vergi kolaylığı sağlamayı planlıyor.
Bisikletin yaklaşık 200 yıl önce Alman Baron Karl von Drais tarafından icat edildiği biliniyor. Yani bu kavramın çıktığı Avrupa ülkelerinde de durum pek farklı değil. E-bisikletlerin en çok satıldığı Avrupa ülkesi ise Hollanda. İsviçre'de ise yaklaşık 250 bin e-bisiklet satıldı. Almanya özel kullanım için alınan bisikletlerin yüzde 11'i e-bisikletlerden oluşuyor. Bu tablo gösteriyor ki e-bisiklet kullanımı Avrupa'da da artmaya başladı. Bir taraftan e-bisiklet kullanımı için özel teşvikler ve kurallar yürürlüğe girmeye başladı. Türkiye'de ise durum biraz daha farklı. Bu eğilim, e-bisikletler üzerinden değil, e-scooter üzerinden yükseliyor.
Kaynak : Webrazzi
Buna paralel olarak The New York Times'ta yakın bir zamanda yayınlanan bir rapor, en çok satan elektrikli aracın artık araba olmadığını ortaya koydu. Sanılanın aksine rakamlar, elektrikli bisiklet (e-bisiklet) satışlarının arabaların önüne geçtiğini gösteriyor. Buna göre geçen sene ABD'de yarım milyon e-bisiklet satın alınmış. Elektrikli araçlar için bu rakam 231 bin...
Son zamanlarda elektrikli araçların popülaritesinde artış olsa da otomobilin ilgi odağı olma süresi sınırlı. Bunu bir senelik satış rakamları ortaya koyuyor. E-bisiklet satışlarını 2019'dan 2020'ye yüzde 145 oranında arttığı biliniyor. Bunun en önemli nedenin Covid-19 pandemisi olduğu düşünülüyor. Son iki yıllık süreç, değişen yaşam koşulları ulaşımdaki dönüşümü de hızlandırdı. Çünkü hastalığın yayılmasını engellemek adına alınan önlemler insanlarda özellikle toplu ulaşım ve trafikten sakınma isteği yarattı. Bir taraftan dünyadaki petrol kaynakları hızla azalıyor olması da e-bisiklet satışlarının artmasındaki bir başka neden...
Birçok kişi yolculuklarda daha çevre dostu yollarının aranması gerektiği görüşünde hemfikir oldu. Bu da e-bisiklet satışlarının artmasında etkili oldu. Bisiklet paylaşım hizmeti Hopr'ın kurucusu Josh Squire de "Covid-19 pandemisi, e-bisikletleri yıllar içinde ileriye taşıdı" diyerek bu savı destekliyor.
Bir taraftan bu eğilim, pandemiden sonra da etkisini yitirmeyecek. Danışmanlık firması Deloitte, 2020 ile 2023 yılları arasında dünya çapında yaklaşık 130 milyon e-bisiklet satılacağını tahmin ediyor. New York City, Chicago ve Charlotte gibi birçok büyük metropol, toplu taşıma altyapılarına e-bisikletleri dahil etmeye başladı. Ayrıca şu anda ABD Senatosu'ndan bir e-bisiklet satışında vergi kolaylığı sağlamayı planlıyor.
Bisikletin yaklaşık 200 yıl önce Alman Baron Karl von Drais tarafından icat edildiği biliniyor. Yani bu kavramın çıktığı Avrupa ülkelerinde de durum pek farklı değil. E-bisikletlerin en çok satıldığı Avrupa ülkesi ise Hollanda. İsviçre'de ise yaklaşık 250 bin e-bisiklet satıldı. Almanya özel kullanım için alınan bisikletlerin yüzde 11'i e-bisikletlerden oluşuyor. Bu tablo gösteriyor ki e-bisiklet kullanımı Avrupa'da da artmaya başladı. Bir taraftan e-bisiklet kullanımı için özel teşvikler ve kurallar yürürlüğe girmeye başladı. Türkiye'de ise durum biraz daha farklı. Bu eğilim, e-bisikletler üzerinden değil, e-scooter üzerinden yükseliyor.
Kaynak : Webrazzi