T
Tuğçe İçözü
Misafir
ABD'de yaşayan ve alfa kuşağına mensup 7-9 yaş arası çocuklar, X platformunu kullanıyor. Ebeveyn kontrol yazılımı üreticisi Qustodio'nun paylaştığı verilere göre; bu gruptaki çocukların yüzde 31'i bir X hesabına sahip. Bu demografideki çocukların 44'ü ise uygulamalara ve oyunlara erişmek için kendi tabletlerini kullanıyor.
Sosyal ağlar arasında genellikle siyasi içeriklerle öne çıkan X'in çocukların ilgisini nasıl cezbettiği ise tam bir merak konusu. Bu noktada Qustodio, çocukların Google arama aracılığıyla X'e eriştiğini tahmin ediyor. Böyle bakıldığında çocukların X kullanımının büyük ihtimalle meraktan kaynaklandığını söyleyebiliriz.
Ebeveynler, TikTok ve Snapchat gibi platformları engellerken X'i eski bir platform olarak görüyor ve bu nedenle engellemeyi atlayabiliyor. Tüm X gönderilerinin yüzde 13'ünün yetişkinlere yönelik içeriğe sahip olduğunu düşünürsek, bu küçük çocukların nefret söylemi, pornografi ve dezenformasyona maruz kalması muhtemel.
Qustodio'nun verileri çocukların gerçek dünyadaki uygulama kullanımının analizine dayanıyor. Çocuklu yaklaşık 180 bin aileden alınan anonim kullanım verilerine göre; X hesabına sahip olan 7-9 yaş arası çocukların yüzde 31'ine ek olarak, yüzde 28'i Reddit kullanırken, yüzde 26'sı Facebook'ta vakit geçiriyor.
Rapora göre ABD'li çocukların yüzde 42'si 10 yaşına geldiğinde kendi akıllı telefonuna sahip oluyor. Ayrıca, 10 yaşından itibaren çocukların yüzde 40'ı TikTok'u günde ortalama 121 dakika kullanmaya başladı. Ortalama video uzunluğunun 30 saniye olduğunu düşünürsek, çocukların günde ortalama yaklaşık 240 video izlediğini söyleyebiliriz.
10 ila 12 yaş arasındaki çocuklar arasında yüzde 62 ile Roblox ve yüzde 59 ile YouTube en popüler uygulamalar olarak konumlanıyor. X kullanımı bu yaş grubunda yüzde 41'e yükselirken, Reddit kullanımı yüzde 39'a, Facebook ise yüzde 36'ya ulaştı.
13 -15 yaş grubunda Roblox kullanımı yüzde 52'ye geriliyor. Yüzde 66 ile Spotify, yüzde 62 ile YouTube ve yüzde 56 ile Amazon Shopping gençler arasında en popüler üç uygulama olarak karşımıza çıkıyor. TikTok bu grubun yüzde 47'si tarafından günde ortalama 127 dakika kullanılıyor. Gençlerin 44'ü X ve Reddit'i kullanırken, bu uygulamaları yüzde 42 ile Facebook takip ediyor. Son olarak gençlerin yüzde 38'inin Snapchat'i günde ortalama 94 dakika kullandığını belirtelim.
Yaşları 16 ila 18 arasında değişen genç Z kuşağı üyeleri için yüzde 69 ile Spotify, yüzde 60 ile YouTube ve yüzde 52 ile Amazon olmak üzere en popüler 3 uygulama yerini koruyor. Bu yaş aralığındaki gençlerin yüzde 42'si TikTok'u günde ortalama 108 dakika kullanıyor. Facebook şu anda yüzde 43 ile TikTok'un biraz önünde yer alıyor. Z kuşağı Instagram'a ise günde 72 dakika ayırıyor. Bu grubun yüzde 40'ı Discord kullanırken, yüzde 39'u Snapchat kullanıyor. Son olarak X ve Reddit'in de bu gençlerin yüzde 40'ı tarafından kullanıldığını ekleyelim.
Kaynak : Webrazzi
Sosyal ağlar arasında genellikle siyasi içeriklerle öne çıkan X'in çocukların ilgisini nasıl cezbettiği ise tam bir merak konusu. Bu noktada Qustodio, çocukların Google arama aracılığıyla X'e eriştiğini tahmin ediyor. Böyle bakıldığında çocukların X kullanımının büyük ihtimalle meraktan kaynaklandığını söyleyebiliriz.
Ebeveynler, TikTok ve Snapchat gibi platformları engellerken X'i eski bir platform olarak görüyor ve bu nedenle engellemeyi atlayabiliyor. Tüm X gönderilerinin yüzde 13'ünün yetişkinlere yönelik içeriğe sahip olduğunu düşünürsek, bu küçük çocukların nefret söylemi, pornografi ve dezenformasyona maruz kalması muhtemel.
7-9 yaş arası çocukların yüzde 28'i Reddit, yüzde 26'sı Facebook kullanıyor
Qustodio'nun verileri çocukların gerçek dünyadaki uygulama kullanımının analizine dayanıyor. Çocuklu yaklaşık 180 bin aileden alınan anonim kullanım verilerine göre; X hesabına sahip olan 7-9 yaş arası çocukların yüzde 31'ine ek olarak, yüzde 28'i Reddit kullanırken, yüzde 26'sı Facebook'ta vakit geçiriyor.
10 yaşından itibaren çocukların yüzde 40'ı TikTok'ta günde yaklaşık 240 video izliyor
Rapora göre ABD'li çocukların yüzde 42'si 10 yaşına geldiğinde kendi akıllı telefonuna sahip oluyor. Ayrıca, 10 yaşından itibaren çocukların yüzde 40'ı TikTok'u günde ortalama 121 dakika kullanmaya başladı. Ortalama video uzunluğunun 30 saniye olduğunu düşünürsek, çocukların günde ortalama yaklaşık 240 video izlediğini söyleyebiliriz.
10 ila 12 yaş arasındaki çocuklar arasında yüzde 62 ile Roblox popüler
10 ila 12 yaş arasındaki çocuklar arasında yüzde 62 ile Roblox ve yüzde 59 ile YouTube en popüler uygulamalar olarak konumlanıyor. X kullanımı bu yaş grubunda yüzde 41'e yükselirken, Reddit kullanımı yüzde 39'a, Facebook ise yüzde 36'ya ulaştı.
13 -15 yaş grubunda Spotify, YouTube ve Amazon Shopping popüler
13 -15 yaş grubunda Roblox kullanımı yüzde 52'ye geriliyor. Yüzde 66 ile Spotify, yüzde 62 ile YouTube ve yüzde 56 ile Amazon Shopping gençler arasında en popüler üç uygulama olarak karşımıza çıkıyor. TikTok bu grubun yüzde 47'si tarafından günde ortalama 127 dakika kullanılıyor. Gençlerin 44'ü X ve Reddit'i kullanırken, bu uygulamaları yüzde 42 ile Facebook takip ediyor. Son olarak gençlerin yüzde 38'inin Snapchat'i günde ortalama 94 dakika kullandığını belirtelim.
Yaşları 16 ila 18 arasında değişen genç Z kuşağı üyeleri için yüzde 69 ile Spotify, yüzde 60 ile YouTube ve yüzde 52 ile Amazon olmak üzere en popüler 3 uygulama yerini koruyor. Bu yaş aralığındaki gençlerin yüzde 42'si TikTok'u günde ortalama 108 dakika kullanıyor. Facebook şu anda yüzde 43 ile TikTok'un biraz önünde yer alıyor. Z kuşağı Instagram'a ise günde 72 dakika ayırıyor. Bu grubun yüzde 40'ı Discord kullanırken, yüzde 39'u Snapchat kullanıyor. Son olarak X ve Reddit'in de bu gençlerin yüzde 40'ı tarafından kullanıldığını ekleyelim.
Kaynak : Webrazzi