T
Tuğçe İçözü
Misafir
Dijital medya araştırması ve teknoloji firması Gemius, Spotify, dolap, Letgo, TikTok, YouTube ve Paribu'nun öne çıkan verilerini paylaştı. Paylaşılan verilere göre, Kasım ayında gerçekleşen e-ticaret kampanyaları, ziyaret sayılarında önemli seviyede artış yarattı.
Geçtiğimiz haftalarda Spotify'ın kullanıcıların merakla beklediği 2021 özetleri ile beraber yılın en çok dinlenenlerini açıkladığını sizlere aktarmıştık. Şirket, Spotify Wrapped ile kendine daha fazla ziyaretçi çekmeyi başardı. Gemius Audience'ın verilerine göre, 1 Aralık'ta Spotify Wrapped'in yayınlanmasının ardından Spotify, ziyaret sayısında hızlı bir yükseliş ile. 7 milyondan fazla ziyaretçiye ulaştı.
Gemius Audience verilerine göre Paribu ise 2021'de zirveye Mayıs ayında ulaştı. Ziyaret sayılarının özellikle kripto paraların gördüğü ilgi ve boğa sezonları ile ilişkilendiğini belirtmekte fayda var. Mart - Kasım 2021 tarihleri arasında alınan verilere göre; Paribu.com ve Paribu uygulaması üzerinden gelen ziyaretçi trafiği aydan aya büyük farklılıklar göstermekte.
Bu bağlamda Paribu, Mayıs ayında 9 milyonu aşkın ziyaretçi sayısı ile ilk zirvesini gerçekleştirdi. Ağustos ayında ise 8.4 milyonu aşan ziyaretçi ile ikinci zirveye imza attı.
TikTok ve Youtube rekabeti ise 2021 yılı boyunca hız kesmeden devam etti. Paylaşılan verilere göre; TikTok'un Ocak ve Şubat aylarında YouTube'a yaklaştığını belirtelim. Hatta TikTok, Şubat ayında Youtube'u yakalamayı başardı. Ancak 2021'in Ocak ile Kasım ayları arasındaki zaman dilimini ele alan grafiğe göre; platform bünyesinde geçirilen süre söz konusu olduğunda TikTok, Youtube'un gerisinde kaldı.
Şubat sonrasında ise YouTube'un tarfik açısından ciddi bir artış gösterdiğini söylemek mümkün. Mayıs ayında YouTube 25 saatlik süreyi, TikTok ise 19 saatlik süre aşarak zirveye ulaştı. Tiktiok'un Ağustos ayından itibaren düşüş trendine girdiğini belirtmekte fayda var. Tiktok, Ekim ayından bu yana yatay bir seyir izlemekte. YouTube ise kimi zaman aydan aya düşüş gösterse de tırmanışını sürdürmeye devam ediyor.
Ekonomide yaşanan kur dalgalanmalarının fiyat etiketlerine yansıması ile ikinci el pazar yerlerine gösterilen ilgi arttı. Gemius' Audience'ın verilerine göre; Letgo, yıl boyunca dolap platformundan açık ara önde idi. Ancak Ağustos ayı itibari ile Dolap, aradaki farkı kapatmaya başladı.
Bu noktada Dolap'ın Ağustos ayında yaklaşık 1.1 milyon ziyaretçiye ulaştığını belirtelim. Şirket, Kasım ayında ise 2.2 milyon ziyaretçiye ulaşarak rekabette elini güçlendirdi.
Kaynak : Webrazzi
Spotify Wrapped etkisi
Geçtiğimiz haftalarda Spotify'ın kullanıcıların merakla beklediği 2021 özetleri ile beraber yılın en çok dinlenenlerini açıkladığını sizlere aktarmıştık. Şirket, Spotify Wrapped ile kendine daha fazla ziyaretçi çekmeyi başardı. Gemius Audience'ın verilerine göre, 1 Aralık'ta Spotify Wrapped'in yayınlanmasının ardından Spotify, ziyaret sayısında hızlı bir yükseliş ile. 7 milyondan fazla ziyaretçiye ulaştı.
Paribu'nun zirvesi
Gemius Audience verilerine göre Paribu ise 2021'de zirveye Mayıs ayında ulaştı. Ziyaret sayılarının özellikle kripto paraların gördüğü ilgi ve boğa sezonları ile ilişkilendiğini belirtmekte fayda var. Mart - Kasım 2021 tarihleri arasında alınan verilere göre; Paribu.com ve Paribu uygulaması üzerinden gelen ziyaretçi trafiği aydan aya büyük farklılıklar göstermekte.
Bu bağlamda Paribu, Mayıs ayında 9 milyonu aşkın ziyaretçi sayısı ile ilk zirvesini gerçekleştirdi. Ağustos ayında ise 8.4 milyonu aşan ziyaretçi ile ikinci zirveye imza attı.
YouTube ve TikTok karşılaştırması
TikTok ve Youtube rekabeti ise 2021 yılı boyunca hız kesmeden devam etti. Paylaşılan verilere göre; TikTok'un Ocak ve Şubat aylarında YouTube'a yaklaştığını belirtelim. Hatta TikTok, Şubat ayında Youtube'u yakalamayı başardı. Ancak 2021'in Ocak ile Kasım ayları arasındaki zaman dilimini ele alan grafiğe göre; platform bünyesinde geçirilen süre söz konusu olduğunda TikTok, Youtube'un gerisinde kaldı.
Şubat sonrasında ise YouTube'un tarfik açısından ciddi bir artış gösterdiğini söylemek mümkün. Mayıs ayında YouTube 25 saatlik süreyi, TikTok ise 19 saatlik süre aşarak zirveye ulaştı. Tiktiok'un Ağustos ayından itibaren düşüş trendine girdiğini belirtmekte fayda var. Tiktok, Ekim ayından bu yana yatay bir seyir izlemekte. YouTube ise kimi zaman aydan aya düşüş gösterse de tırmanışını sürdürmeye devam ediyor.
Dolap ve Letgo karşılaştırması
Ekonomide yaşanan kur dalgalanmalarının fiyat etiketlerine yansıması ile ikinci el pazar yerlerine gösterilen ilgi arttı. Gemius' Audience'ın verilerine göre; Letgo, yıl boyunca dolap platformundan açık ara önde idi. Ancak Ağustos ayı itibari ile Dolap, aradaki farkı kapatmaya başladı.
Bu noktada Dolap'ın Ağustos ayında yaklaşık 1.1 milyon ziyaretçiye ulaştığını belirtelim. Şirket, Kasım ayında ise 2.2 milyon ziyaretçiye ulaşarak rekabette elini güçlendirdi.
Kaynak : Webrazzi