Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi 4 grafik ile mobil uygulamadan e-ticarete bir bakışta Türkiye

İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
AppNext'in paylaştığı verilere göre, 2022'nin başında Türkiye'nin internet penetrasyonu, 70 milyonun biraz altında kalarak toplam nüfusun yüzde 82'sine ulaştı. Ayrıca Türkiye mobil uygulama kullanımı ve indirme sayısı bakımından Hindistan ve ABD'den sonra dünyada ilk 15'te yer alıyor.

Buna ek olarak Türkiye e-ticaret pazarı son iki yılda yaşadığı büyüme ile dikkat çekiyor. Ekim 2021'de gerçekleştirilen bir araştırmaya göre, Türkiye'deki internet kullanıcılarının yüzde 65.1'i, önceki hafta akıllı telefonlarını mal veya hizmet satın almak için kullandığını ifade etti. Araştırma kapsamında Türkiye Tayland'ın ardından ikinci sırada yer alırken, 2020'de aynı araştırmada 22. sırada yer alması, büyümenin önemli göstergelerinden biri haline geldi.

AppNext'in paylaştığı bilgilere göre söz konusu büyüme bu verilerle de sınırlı değil. Türkiye'de e-ticaretin 2022 ve 2025 yılları arasında yıllık birleşik büyüme oranının yüzde 20 seviyesinde olması bekleniyor. Bu büyümenin ise 46 milyar dolarlık öngörülen pazar hacmiyle sonuçlanacağı tahmin ediliyor.


Sektörde rekabet giderek yoğunlaşırken, reklam verenler, ana performans göstergelerini (KPI) "etkileşim"den "aksiyon"a kaydırıyor. Örneğin perakende uygulamaları odağında kullanıcı elde tutma oranını artırmak yerine satın alma veya ilk defa satın alma yapanların oranını artırmaya ağırlık verilmesi öneriliyor.


Bu arada 2020 ve 2021 yıllarını kıyasladığımızda uygulama indirme oranının globalde yüzde 52 artış gösterdiğini görmekteyiz.


Global olarak sektör bazın yıllık büyümeye baktığımızda Finans'ın yüzde 425, Haberler ve dergilerin yüzde 402 ve ve yeme içme sektörünün yüzde 337 ile devasa bir büyüme gösterdiğini görüyoruz.


Bu sektörlerin yaşadığı muazzam büyümeyi, güçlü rekabet dinamikleri takip ediyor. Bu noktada AppNext, yapay zeka destekli kişiselleştirmiş uygulama önermelerilerinin önemli bir rol üstlendiğini dile getiriyor.

Kaynak : Webrazzi
 

Benzer konular

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.