Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi 30 milyondan fazla kullanıcıya sahip Yemeksepeti'nin 2022'de öne çıkan rakamları

  • Konbuyu başlatan Gözde Ulukan
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
G

Gözde Ulukan

Misafir
Yemeksepeti, 2022 yılına ait verileri açıkladı. Platform, yemek siparişilerinin yanı sıra, Yemeksepeti Market ve Yemeksepeti Mahalle ile de 30 milyon kullanıcısına hizmet verdi.

2022'de 1 milyar sipariş sayısı aşıldı​


Yemeksepeti, 2022 yılının ağustos ayında Yemeksepeti, Yemeksepeti Mahalle ve Yemeksepeti Market’te 1 milyarlık toplam sipariş sınırını aştıktan hemen sonra, ekim ayında, 1 milyar yemek siparişi rekorunu da kırdı. 2022 yılında Yemeksepeti üzerinden sipariş teslim etmiş restoran sayısı ise 79 bin 879 oldu.

En yoğun sipariş verilen saatler: 17.00 - 21.00​


Yemeksepeti 2022 verilerine göre, en yoğun sipariş verilen prime-time dönemi akşam 17-21 saatleri olarak ortaya çıktı. Yemeksepeti kullanıcılarının tercihleri 2022’de ilgi çekici istatistikler ortaya çıkardı. Bireysel kullanılan hesaplar arasında yıl içinde en çok verilen sipariş sayısı 1.080 olarak gerçekleşirken 2022 yılında tek siparişte en yüksek tutar rekoru ise 7.464 TL olarak açıklandı.

Teslimat yöntemlerinde yenilikler​


Yemeksepeti, son yıllarda dünyanın gündeminde olan “drone’la teslimat” konusunda başarılı bir test gerçekleştirdi ve İstanbul Boğazı’ndaki bir tekneye yemek teslimatı yaptı. Yemek teslimat robotu YEBO da 2022 yılında pilot bölgelerde Yemeksepeti tarafından hizmete sunuldu. Caddebostan kaldırımlarında yemek teslimatı için mekik dokuyan YEBO, halktan ve medyadan büyük ilgi gördü. YEBO’nun iç mekan versiyonu da Akasya ve Akmerkez alışveriş merkezlerinde teslimat hizmeti sunmaya başladı. Yemeksepeti, aynı zamanda Marmaris koylarında, jet ski ile teknelere sezon boyunca kıyıdaki restoranlardan yemek teslimatı yaptı.

“Yeşili Koruyalım” seçeneğini işaretleyenlerin oranı yüzde 94'e çıktı​


Yemeksepeti, 2022 yılı boyunca pek çok sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik projesini hayata geçirdi. Yemeksepeti siparişlerinde bulunan “Yeşili Koruyalım” seçeneğini işaretleyerek, teslimatta plastik çatal, bıçak ve peçete kağıt istemeyenlerin oranı yüzde 94’lere çıktı. Bu sayede yüzlerce ton plastiğin doğaya karışması engellenmiş oldu.

Karbon ayak izini dengelemek için hayata geçirdiği 72 bin 800 fidanlık Yemeksepeti Ormanları’nı kullanıcılarına hediye eden Yemeksepeti, hedefini, önümüzdeki yıllarda sıfır karbon noktasına ulaşmak olarak güncelledi.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.