T
Tuğçe İçözü
Misafir
Gemius, e-ticaret devlerini mercek altına alırken, moda endüstrisindeki ikinci el pazarıyla ilgili de çarpıcı verilere ulaştı.
Gemius'un paylaştığı verilere göre, online satış ve dijital girişimlerle birlikte moda endüstrisindeki ikinci el pazarı çok hızlı bir şekilde büyüyor. Özellikle ikinci el moda akımı, ürün satın alma sürecinde bir değişim yaratırken, modanın hızlı eskimesine karşı duran normların ne kadar değerli olduğunu gösteriyor.
Bu kapsamda e-ticaretin ilgi gören kategorilerinden moda pazarı, 2021 yılında da büyük bir kitleyi kendisine çekmeyi başardı. Moda ve giyim özelinde trendleri ikinci el alışveriş platformlarında takip eden kullanıcıların hem dünyada hem de Türkiye'de büyük bir trafik yarattığını söylemek mümkün.
Gemius Türkiye ve Statista'nın verilerine baktığımızda moda pazarının yüksek potansiyelini inceleme şansına erişiyoruz. Statista'nın 2019-2029 yılı küresel moda pazarını baz alan projeksiyonu, pazarın yüzde 185 büyüyeceğini vurguluyor.
Türkiye'de de bu sektörün büyük bir potansiyele sahip olduğunu belirtelim. Gemius Audience'ın 2021 yılının tamamını kapsayan verilerine göre; Türkiye'de faaliyet gösteren Dolap, Gardrops ve Modacruz platformları yıl boyu büyüme gösterdi.
Ocak ayında yaklaşık 10 milyon erişime ulaşan Dolap, Aralık'ta 15 milyon erişime ulaşmayı başardı. Bunun yanında Gardrops ve Modacruz da ziyaretçi sayısını fazlasıyla artırarak yılı büyümeyle kapattı.
Ayrıca Gemius'un paylaştığı verilere göre, 2021 yılında e-ticaret sektörünün iki büyük ismi Amazon ve AliExpress arasında da kıyasıya bir rekabet yaşandı.
Gemius Audience'ın Ocak-Aralık 2021 dönemini kapsayan verilerine göre Aliexpress, yıla Amazon’un önünde başlamasının ardından, ilk 6 ayı ilk sırada tamamladı. Ancak yılın ikinci yarısına gelindiğinde, ibre tersine döndü.
Aliexpress ile Haziran ayında erişim rakamları kesişen Amazon, Eylül ayına kadar Aliexpress'in arkasında yer almaktaydı. Eylül itibariyle tekrar yükselişe geçen Amazon, 2021 yılını ilk sırada kapattı. Böylece Amazon, 2021’e geride başlasa da, yılı ilk sırada kapatmayı başardı.
Kaynak : Webrazzi
İkinci el moda pazarındaki gelişmeler
Gemius'un paylaştığı verilere göre, online satış ve dijital girişimlerle birlikte moda endüstrisindeki ikinci el pazarı çok hızlı bir şekilde büyüyor. Özellikle ikinci el moda akımı, ürün satın alma sürecinde bir değişim yaratırken, modanın hızlı eskimesine karşı duran normların ne kadar değerli olduğunu gösteriyor.
Bu kapsamda e-ticaretin ilgi gören kategorilerinden moda pazarı, 2021 yılında da büyük bir kitleyi kendisine çekmeyi başardı. Moda ve giyim özelinde trendleri ikinci el alışveriş platformlarında takip eden kullanıcıların hem dünyada hem de Türkiye'de büyük bir trafik yarattığını söylemek mümkün.
Pazarın yüzde 185 büyümesi bekleniyor
Gemius Türkiye ve Statista'nın verilerine baktığımızda moda pazarının yüksek potansiyelini inceleme şansına erişiyoruz. Statista'nın 2019-2029 yılı küresel moda pazarını baz alan projeksiyonu, pazarın yüzde 185 büyüyeceğini vurguluyor.
Türkiye'de de bu sektörün büyük bir potansiyele sahip olduğunu belirtelim. Gemius Audience'ın 2021 yılının tamamını kapsayan verilerine göre; Türkiye'de faaliyet gösteren Dolap, Gardrops ve Modacruz platformları yıl boyu büyüme gösterdi.
Ocak ayında yaklaşık 10 milyon erişime ulaşan Dolap, Aralık'ta 15 milyon erişime ulaşmayı başardı. Bunun yanında Gardrops ve Modacruz da ziyaretçi sayısını fazlasıyla artırarak yılı büyümeyle kapattı.
Amazon ve AliExpress'in rekabeti
Ayrıca Gemius'un paylaştığı verilere göre, 2021 yılında e-ticaret sektörünün iki büyük ismi Amazon ve AliExpress arasında da kıyasıya bir rekabet yaşandı.
Gemius Audience'ın Ocak-Aralık 2021 dönemini kapsayan verilerine göre Aliexpress, yıla Amazon’un önünde başlamasının ardından, ilk 6 ayı ilk sırada tamamladı. Ancak yılın ikinci yarısına gelindiğinde, ibre tersine döndü.
Aliexpress ile Haziran ayında erişim rakamları kesişen Amazon, Eylül ayına kadar Aliexpress'in arkasında yer almaktaydı. Eylül itibariyle tekrar yükselişe geçen Amazon, 2021 yılını ilk sırada kapattı. Böylece Amazon, 2021’e geride başlasa da, yılı ilk sırada kapatmayı başardı.
Kaynak : Webrazzi