C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
2022 Los Angeles Otomobil Fuarı'nda Fiat CEO'su Olivier Francois, ABD'de 2024'ün ilk çeyreğinde tamamen elektrikli Fiat 500e'yi piyasaya süreceğini açıkladı. Ayrıca ülke genelinde satılacak elektrikli arabalar için abonelik sistemi getirmeyi planladıklarını söyledi. Yani geleneksel satış metotlarının dışına çıkacaklarını dile getirdi.
Oliver Francois, alternatif iş modellerini keşfetmek ve otomobil işinin yeniden şekillenmesi gerektiğine inandığını belirtti. François, Fiat’ın stratejisinin ABD satışları artırmaktan ziyade şehir için tasarlanmış bir araba ile e-mobilite yani elektrikle çalışan araçların geleceğine odaklandıklarını açıkladı.
Aracın yaklaşık 240 kilometrelik menzile ve seviye 2 otonom sürüş sistemine sahip olacağını da kaydetti. Tamamen elektrikli Fiat 500e 2020 yılında ilk kez Avrupa'da piyasaya sürülmüştü. Bu Fiat'ın çatı şirketi Stellantis için büyük bir başarı olarak nitelendirilmişti.
Bir taraftan abonelik hizmetlerinin tüm sektörleri etkisi altına almaya başladı. Şirketler de satış ve pazarlama stratejilerini buna göre değiştirmeye başladı. Bu dalga elektrikli arabalar sektörüne de yansıdı. 2018 yılı itibarıyla birçok şirket abonelik üzerine çalışmaya başladı.
Geçen Ocak ayında Çinli otomotiv devi Geely'nin bünyesinde bulunan premium elektrikli otomobil markası Lynk & Co, üyelik modeliyle dikkat çekti. Marka, Avrupa'da satılan SUV modelleri için geleneksel satış metotlarının dışına çıktığını duyurdu. Buna göre, kullanıcı ya aylık ya da haftalık araç kullanım hakkına sahip olacağını açıkladı.
Kaynak : Webrazzi
Oliver Francois, alternatif iş modellerini keşfetmek ve otomobil işinin yeniden şekillenmesi gerektiğine inandığını belirtti. François, Fiat’ın stratejisinin ABD satışları artırmaktan ziyade şehir için tasarlanmış bir araba ile e-mobilite yani elektrikle çalışan araçların geleceğine odaklandıklarını açıkladı.
Aracın yaklaşık 240 kilometrelik menzile ve seviye 2 otonom sürüş sistemine sahip olacağını da kaydetti. Tamamen elektrikli Fiat 500e 2020 yılında ilk kez Avrupa'da piyasaya sürülmüştü. Bu Fiat'ın çatı şirketi Stellantis için büyük bir başarı olarak nitelendirilmişti.
Bir taraftan abonelik hizmetlerinin tüm sektörleri etkisi altına almaya başladı. Şirketler de satış ve pazarlama stratejilerini buna göre değiştirmeye başladı. Bu dalga elektrikli arabalar sektörüne de yansıdı. 2018 yılı itibarıyla birçok şirket abonelik üzerine çalışmaya başladı.
Geçen Ocak ayında Çinli otomotiv devi Geely'nin bünyesinde bulunan premium elektrikli otomobil markası Lynk & Co, üyelik modeliyle dikkat çekti. Marka, Avrupa'da satılan SUV modelleri için geleneksel satış metotlarının dışına çıktığını duyurdu. Buna göre, kullanıcı ya aylık ya da haftalık araç kullanım hakkına sahip olacağını açıkladı.
Kaynak : Webrazzi