T
Tuğçe İçözü
Misafir
Amazon, paylaştığı 3. çeyrek gelir ve kazançları ile beklentileri aştı. Amazon'un gelirleri yüzde 13 artış ile 143.1 milyar dolara ulaştı. Analistlerin Amazon'dan 141.4 milyar dolar gelir beklentisi bulunmaktaydı. Analistlerin hisse başına gelir beklentisi ise 58 cent idi. Amazon'un 3. çeyrekte hisse başına gelirleri 94 cent ile beklentilerin üstüne çıktı.
Bu çeyrekte 23.2 milyar dolar gelir elde etmesi beklenen Amazon Web Services, 23.1 milyar dolar gelir elde etti. Bununla birlikte 11.6 milyar dolar gelir elde etmesi beklenen reklam segmenti ise 12.1 milyar dolar gelir ile dikkatleri üzerine çekti.
Amazon dördüncü çeyrekte 160 milyar dolar ile 167 milyar dolar arasında bir gelir beklentisine sahip. Analistler ise 166.6 milyar dolar gelir beklentisi içinde. Amazon, paylaşılan öngörü aralığının orta noktası olan 163,5 milyar dolarlık gelire ulaşırsa, bir önceki yıla kıyasla yüzde 9,6'lık bir büyüme gösterecek.
Bu esnada Amazon'un e-ticaret işindeki satışlar toparlanmayı sürdürüyor. Bir önceki çeyrekte yüzde 4'lük büyüme gösteren satışlar, şimdi de yıllık yüzde 7 artış ile karşımızda. Bu büyüme ve gelir artışında bu yıl Temmuz ayında gerçekleşen Prime Day'in de etkisi var.
Buna ek olarak bir önceki yıl 2,9 milyar dolar olan net gelir 3 kattan fazla artarak 9,9 milyar dolara yükseldi. Şirketin 3. çeyrekteki net gelirinin, Amazon'un elektrikli otomobil şirketi Rivian'a yaptığı yatırımdan elde ettiği 1,2 milyar dolarlık vergi öncesi değerleme kazancını da içerdiğini belirtelim.
Öte yandan Amazon, analistlerin beklentilerini aşsa da; yatırımcıların Alphabet ve Meta kazanç raporlarına verdiği tepki, diğer teknoloji hisseleri gibi Amazon'u da etkiledi. Bu da, geçtiğimiz günlerde Amazon hisselerinde yüzde 6'dan fazla düşüşe neden oldu. Oysa kazanç raporunun yayınlanmasının ardından Amazon hisselerinde yüzde 4'lük bir artış görülmüştü.
Amazon'un reklam gelirleri bir önceki yıla kıyasla yüzde 26 artış gösterdi. Amazon'un rakiplerine baktığımızda Google'ın reklam büyümesinin yüzde 9, Facebook'un reklam büyümesinin yüzde 23 ve Snap'in reklam büyümesinin yüzde 5 arttığını görüyoruz.
Öte yandan Amazon, Bulut alanında pazar payında gerileme yaşadı. Microsoft Azure ve Google Cloud, bu çeyrekte yüzde 12 büyüme gösterdi. Azure gelirleri, yüzde 29 büyürken, Google Cloud yüzde 22 büyüdü.
Kaynak : Webrazzi
Reklam gelirleri 12.1 milyar dolara ulaştı
Bu çeyrekte 23.2 milyar dolar gelir elde etmesi beklenen Amazon Web Services, 23.1 milyar dolar gelir elde etti. Bununla birlikte 11.6 milyar dolar gelir elde etmesi beklenen reklam segmenti ise 12.1 milyar dolar gelir ile dikkatleri üzerine çekti.
Amazon dördüncü çeyrekte 160 milyar dolar ile 167 milyar dolar arasında bir gelir beklentisine sahip. Analistler ise 166.6 milyar dolar gelir beklentisi içinde. Amazon, paylaşılan öngörü aralığının orta noktası olan 163,5 milyar dolarlık gelire ulaşırsa, bir önceki yıla kıyasla yüzde 9,6'lık bir büyüme gösterecek.
Bu esnada Amazon'un e-ticaret işindeki satışlar toparlanmayı sürdürüyor. Bir önceki çeyrekte yüzde 4'lük büyüme gösteren satışlar, şimdi de yıllık yüzde 7 artış ile karşımızda. Bu büyüme ve gelir artışında bu yıl Temmuz ayında gerçekleşen Prime Day'in de etkisi var.
Buna ek olarak bir önceki yıl 2,9 milyar dolar olan net gelir 3 kattan fazla artarak 9,9 milyar dolara yükseldi. Şirketin 3. çeyrekteki net gelirinin, Amazon'un elektrikli otomobil şirketi Rivian'a yaptığı yatırımdan elde ettiği 1,2 milyar dolarlık vergi öncesi değerleme kazancını da içerdiğini belirtelim.
Öte yandan Amazon, analistlerin beklentilerini aşsa da; yatırımcıların Alphabet ve Meta kazanç raporlarına verdiği tepki, diğer teknoloji hisseleri gibi Amazon'u da etkiledi. Bu da, geçtiğimiz günlerde Amazon hisselerinde yüzde 6'dan fazla düşüşe neden oldu. Oysa kazanç raporunun yayınlanmasının ardından Amazon hisselerinde yüzde 4'lük bir artış görülmüştü.
Teknoloji devlerinin bulut ve reklam gelirleri karşılaştırması
Amazon'un reklam gelirleri bir önceki yıla kıyasla yüzde 26 artış gösterdi. Amazon'un rakiplerine baktığımızda Google'ın reklam büyümesinin yüzde 9, Facebook'un reklam büyümesinin yüzde 23 ve Snap'in reklam büyümesinin yüzde 5 arttığını görüyoruz.
Öte yandan Amazon, Bulut alanında pazar payında gerileme yaşadı. Microsoft Azure ve Google Cloud, bu çeyrekte yüzde 12 büyüme gösterdi. Azure gelirleri, yüzde 29 büyürken, Google Cloud yüzde 22 büyüdü.
Kaynak : Webrazzi