Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi 2023 Instagram Trend Raporu'nda öne çıkan veriler

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Bu hafta 2023 Instagram Trend Raporu yayınlandı. Raporda moda, güzellik, Web3 ve finansal okuryazarlığa ilişkin veriler yer alıyor. Instagram'daki Z Kuşağı'na mensup kullanıcılarla yapılan araştırma Ekim ayında WGSN* ortaklığında gerçekleşti. 2023 Instagram Trend Raporu'nda öne çıkan verilere birlikte bakalım.

Modada DIY kıyafet ve ikinci el dönemi​


Sürdürülebilirlik Z jenerasyonu için en önemli konulardan biri. Bu nedenle araştırmaya katkıda bulunan Gen Z katılımcılarının yarısından fazlası 2023'te kendi kıyafetlerini kendilerinin yapmasına karar verdiğini dile getiriyor. Resesyon kaynaklı fiyat artışlarını karşılayamayacak durumda olan Z kuşağı, bütçelerinin üzerinde olan giyim ürünleri için ikinci el mağazalara yöneleceğini ifade ediyor.

Aktivizm​


Z kuşağının yalnızca yüzde 30'u oy verme hakkına kavuşsa da, önemsedikleri konu, kurum ve STK'lara maddi olarak katkıda bulunarak destek oluyor. Ayrıca engelli haklarının savunuculuğu da Z kuşağında yaygın olarak benimseniyor. Z kuşağına mensup her dört kişiden üçü engelli bir Influencer'ı takip etmek istiyor. Bu anlamda Z kuşağının engellilerin haklarını savunan içerik üreticilere ilgi duyacağını söylemek mümkün.

Güzellik ürünleri​


Araştırmaya göre, Z kuşağı, güzellik ürünlerini kendini ifade etmek için kullanıyor. Güzellik standartlarına meydan okuyan bu yaklaşım, Z kuşağının kişiliğini ve duygularını ifade etmek için güzellik ürünlerinden faydalandığını gösteriyor. Buradan hareketle önümüzdeki dönemde makyaj trendlerinde daha deneysel ve dışavurumcu görünümlerin öne çıkacağını söyleyebiliriz.

İklim krizinin etkilerini, Z kuşağının güzellik ürünü tercihlerinde de görmekteyiz. Z kuşağına mensup her 3 tüketiciden 2'si sert hava koşullarına ve güneşe karşı koruma sunan ürünler almayı planladığını açıkladı. Özellikle hava kirliliği ve UV ışınlarının olumsuz etkisi, Gen Z'yi iklim odaklı ürünler almaya yönlendiriyor.

Web3: Avatarlar ve dijital Influencerlar​


Z jenerasyonu dijital ortamlarda da kendini daha iyi ifade etmek istiyor. Z Kuşağına mensup kullanıcıların yüzde 67'si Avatar'ların önümüzdeki yıllarda beden türlerini daha iyi yansıtması, giyim ve cilt tonları sunması gerektiğini düşünüyor.

Bununla beraber Gen Z sosyal medya kullanıcılarının yarısından fazlası ilham almak için dijital avatarlara ya da dijital Influencer'lara yöneliyor. Bu noktada Gen Z için yapay zeka tabanlı güzellik ve modanın ilgi çekici olduğunu belirtelim.

Finansal Rönesans​


Instagram Trend Raporu'nda Adobe'nin Creators in the Creator Economy: A Global Study raporundan verilere de yer veriliyor. Paylaşılan verilere göre, Z kuşağının yaklaşık üçte ikisi 2023'te sosyal medya kullanarak para kazanmak istiyor. Z kuşağına mensup sosyal medya kullanıcılarının yüzde 64'ü bu yıl gelir elde edebilecekleri bir proje planladı.

Finansal okuryazarlık Z kuşağı için önemli ve önceliklendirilen yeteneklerden biri. Z Kuşağı'nın yüzde 85'ten fazlası 2023'te yeni bir yetenek geliştirmek istiyor. Her 4 gençten biri finans alanındaki yeteneklerini artırmak istiyor.

Instagram'daki gençler ilgi alanlarını gelire dönüştürmek için projeler geliştiriyor ve ek gelirlere odaklanıyor. Rapora göre Gen Z'nin kayda değer sayıda mensubu, Instagram üzerinden gelir elde etmeyi planlarken, içerik üreticilerin yaklaşık yarısı kendilerini ifade etmek ve eğlenmek için içerik ürettiğini belirtiyor.

İçerik üreticileri için öne çıkan trendler: fiziksel etkinlikler, topluluk yönetimi ve içerik formatlarında çeşitlilik​


Fiziksel etkinlikler içerik üreticilerin topluluk yönetiminde önemli bir yer teşkil etmeye başladı. Z Kuşağı'ndaki sosyal medya kullanıcıları, dijital ilişkileri gerçek ilişkilere dönüştürmek konusunda hevesli. Z kuşağına mensup kullanıcıların yaklaşık üçte biri influencer'lar ile fiziksel etkinliklerde bir araya gelmek istiyor.

Z kuşağı içerik formatlarında çeşitlilik arıyor. Gen Z, sevdikleri Influencerların yeni medya formatlarında da içerik üretmesini arzu ediyor. Z Kuşağına mensup takipçilerin yüzde 40'dan fazlası sevdikleri içerik üreticilerinin podcast üretmesini istiyor.

Müzik trendleri: Rave geri dönüyor​


Z Kuşağı sosyal medya kullanıcılarının yüzde 68'i rave ismi verilen hızlı ritme sahip elektronik müzik dans partilerine katılmak istiyor. Ayrıca Z kuşağı, müzikal açıdan farklı kültürlere de yoğun bir ilgi duyuyor. Araştırmaya katılan Gen Z mensuplarının yarısından fazlası 2023'te İngilizce konuşmayan (nonEnglish Speaker) sanatçıları dinlemeyi planladığını açıkladı. Instagram'da öne çıkan müzik türleri ise KPOP ve Latinx.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.