T
Tuğçe İçözü
Misafir
Commencis'in 2022 Ödeme Sistemleri Trendleri'ni içeren Redefining Payment Systemsin the Digital Age raporundan öne çıkanları sizlerle paylaşıyoruz.
Rapora göre 2025 yılında dijital ödemelerin işlem değerinin 8.7 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. Gümümüzde ise kullanıcıların yüzde 86'sı fintech ve teknoloji tedarikçilerinin geleneksel ödeme sağlayıcıları ile iş birliği yapması gerektiğini düşünüyor. Kullanıcıların yüzde 42'si global nakitsiz ödeme hacimlerinde yükseliş görürken, yüzde 89'u e-ticarete yönelik geçişin yükselmeye devam edeceğini belirtiyor.
Kullanıcıların yüzde 42'si ise sınır ötesi, anlık çapraz kur ve B2B ödemelerinin hızlanacağını hissediyor. Bununla beraber bankaların yüzde 90'ı ödemelerden gelen müşteri verisini kullanışlı buluyor.
2022 Ödeme Sistemleri Trendleri'ni incelediğimizde ilk 3'te Artan müşteri beklentileri için dijital çözümler, Dijital ödeme yönetmlerinin genişlemesi ve uçtan uca ödemelerin büyümeyi sürdürmesinin yer aldığını görüyoruz.
Bu ilk 3 trendi, önce al sonra öde'nin (BNPL) yükselişi, ödeme yönetmlerinin süper uygulamaya dönüşmesi, B2B ödemelerin dijitalleşmesi ve Veri gizliliğinin öneminin artması takip ediyor.
Rapor, kullanıcı deneyimiyle entegre olan bütünsel bir ödeme deneyimi tasarlanacağını ön görüyor. Ayrıca ödeme işlemlerinin hızlandırlacağı ve güvenlik sistemlerinin güçlendirileceği de bu ön görüler arasında yer alıyor.
Raporun tahminlerine göre; müşteri davranışıyla ilgili daha fazla iç görüye erişmek için analiz araçları kullanılacak. Ödeme sistemlerinin hizmet seçeneklerinin çoğaltılması ve ödeme işlemlerinde maliyetleri düşürmek de gelecekte göreceğimiz uygulamalar arasında yer alacak.
Raporda yer alan verilere göre; Ekim 2020 ve Mart 2021 arasında yapılan bir ankette, tüketicilerden son 6 ayda davranışlarındaki değişimleri değerlendirmesi istendi. Katılımcıların yüzde 51'i kendilerini dijital olarak tanımlarken, yüzde 39'u sadece belli dönemlerde akıllı telefonları üzerinden alışveriş yaptığını dile getirdi.
Bununla beraber ticari işletme sahiplerinin yüzde 53'ü 2022'de ödeme yöntemlerini genişletmeyi düşündüğünü açıkladı. 2021'de ise işletme sahiplerinin yüzde 38'i dijital ödeme seçeneklerini genişletti.
İşletme sahiplerinin yüzde 60'ı ödeme yöntemlerine dijital cüzdan eklemeyi ve QR kod ile ödeme almayı planlıyor. Yüzde 51'i ise dijital fatura kabul etmeye başlayacağını dile getiriyor.
Rapora göre, 2025 itibarıyla dünya nüfusunun yüzde 60'ı mobil cüzdan kullanacak. Aynı şekilde dijital cüzdan işlem değerlerinin 2026 itibarıyla yüzde 60 artması bekleniyor.
Ayrıca 2025 yılında 4.8 milyar tüketici e-cüzdan kullanacak. 2025 itibarıyla QR kod ile ödeme yapan kullanıcı sayısının 2.2 milyara ulaşacağı ön görülüyor.
Bağlantı aracılığıyla ödeme 2020'den 2021'e 6 kat büyüme gösterdi. Temassız ödeme ise 2019'dan 2020 yılına yüzde 150 arttı. Kullanıcıların yüzde 39'u ise kripto paraların yalnızca yatırım için değil aynı zamanda ödeme için de kullanılması gerektiğini düşünüyor.
Z jenerasyonunun 3'te1'i uçtan uca (P2P) ödeme uygulamaları kullanıyor, bu oranın 2025 yılında 3'te 2 olarak öne çıkması bekleniyor. 148.8 milyon uçtan uca ödeme kullanıcısı, ABD'deki toplam akıllı telefon kullanıcısının yüzde 62'sine denk geliyor.
2020 sonu itibarıyla tüketicilerin yüzde 70'i en az bir uçtan uca ödeme servisi kullandığını dile getirdi. Şu anda tüketicilerin yüzde 75'i en az bir uçtan uca ödeme platformu ile etkileşime girdiğini belirtiyor.
Günümüzde işlem hacmi 785.9 milyar dolar olan P2P endüstrisinin, 2023 itibariyle 1 trilyon dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.
Kullanıcıların yüzde 66'sı Şimdi Al, Sonra Öde çözümlerini finansal olarak riskli buluyor. Yüzde 60'ı ise bir Şimdi Al, Sonra Öde hizmetini kullandığını belirtiyor. Kullanıcıların yüzde 59'u aksi halde maddi olarak karşılayamayacakları gereksiz bir ürünü bu yolla satın aldığını açıkladı.
Kullanıcıların yüzde 51'i pandemi döneminde bir Şimdi Al, Sonra Öde kullandığını ifade ederken, yüzde 46'sı şu anda Şimdi Al, Sonra Öde kullanarak ödeme yaptığını dile getirdi.
Özellikle Y jenerasyonu ve Z jenerasyonu arasında yaygın bir ödeme yöntemi olan BNPL, tüm jenerasyonlar tarafından benimsenmiş durumda. Kullanıcıların yüzde 38'i BNPL hizmetlerinin, kredi kartlarının yerini alacağını düşünüyor. Kullanıcıların yüzde 56'sı ise satın alma işlemlerinde kredi kartı yerine BNPL çözümlerini tercih ettiğini ifade ediyor.
Mobil uygulama kullanıcılarının her geçen gün süper uygulamalara gösterdiği ilgi artıyor. Kullanıcıların yüzde 27'si finansal hizmet arayışında.
80 milyon işletme, 711 milyon aylık aktif kullanıcıya erişmek için Alipay kullanıyor. Söz konusu kullanıcılar, her gün çeşitli işlerini tamamlamak için bu süper uygulamayı kullanıyor. Paytm, önceki yıl 423 milyon dolar olan gelirini, 448 milyon dolara çıkarmayı başardı.
Kaynak : Webrazzi
Rapora göre 2025 yılında dijital ödemelerin işlem değerinin 8.7 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. Gümümüzde ise kullanıcıların yüzde 86'sı fintech ve teknoloji tedarikçilerinin geleneksel ödeme sağlayıcıları ile iş birliği yapması gerektiğini düşünüyor. Kullanıcıların yüzde 42'si global nakitsiz ödeme hacimlerinde yükseliş görürken, yüzde 89'u e-ticarete yönelik geçişin yükselmeye devam edeceğini belirtiyor.
Kullanıcıların yüzde 42'si ise sınır ötesi, anlık çapraz kur ve B2B ödemelerinin hızlanacağını hissediyor. Bununla beraber bankaların yüzde 90'ı ödemelerden gelen müşteri verisini kullanışlı buluyor.
2022 Ödeme Sistemleri Trendleri
2022 Ödeme Sistemleri Trendleri'ni incelediğimizde ilk 3'te Artan müşteri beklentileri için dijital çözümler, Dijital ödeme yönetmlerinin genişlemesi ve uçtan uca ödemelerin büyümeyi sürdürmesinin yer aldığını görüyoruz.
Bu ilk 3 trendi, önce al sonra öde'nin (BNPL) yükselişi, ödeme yönetmlerinin süper uygulamaya dönüşmesi, B2B ödemelerin dijitalleşmesi ve Veri gizliliğinin öneminin artması takip ediyor.
Ödemeler gelecekte nasıl şekillencek?
Rapor, kullanıcı deneyimiyle entegre olan bütünsel bir ödeme deneyimi tasarlanacağını ön görüyor. Ayrıca ödeme işlemlerinin hızlandırlacağı ve güvenlik sistemlerinin güçlendirileceği de bu ön görüler arasında yer alıyor.
Raporun tahminlerine göre; müşteri davranışıyla ilgili daha fazla iç görüye erişmek için analiz araçları kullanılacak. Ödeme sistemlerinin hizmet seçeneklerinin çoğaltılması ve ödeme işlemlerinde maliyetleri düşürmek de gelecekte göreceğimiz uygulamalar arasında yer alacak.
Tüketici ve işletme sahibi davranışları
Raporda yer alan verilere göre; Ekim 2020 ve Mart 2021 arasında yapılan bir ankette, tüketicilerden son 6 ayda davranışlarındaki değişimleri değerlendirmesi istendi. Katılımcıların yüzde 51'i kendilerini dijital olarak tanımlarken, yüzde 39'u sadece belli dönemlerde akıllı telefonları üzerinden alışveriş yaptığını dile getirdi.
Bununla beraber ticari işletme sahiplerinin yüzde 53'ü 2022'de ödeme yöntemlerini genişletmeyi düşündüğünü açıkladı. 2021'de ise işletme sahiplerinin yüzde 38'i dijital ödeme seçeneklerini genişletti.
İşletme sahiplerinin yüzde 60'ı ödeme yöntemlerine dijital cüzdan eklemeyi ve QR kod ile ödeme almayı planlıyor. Yüzde 51'i ise dijital fatura kabul etmeye başlayacağını dile getiriyor.
Verilerle öne çıkan ödeme yöntemleri
Rapora göre, 2025 itibarıyla dünya nüfusunun yüzde 60'ı mobil cüzdan kullanacak. Aynı şekilde dijital cüzdan işlem değerlerinin 2026 itibarıyla yüzde 60 artması bekleniyor.
Ayrıca 2025 yılında 4.8 milyar tüketici e-cüzdan kullanacak. 2025 itibarıyla QR kod ile ödeme yapan kullanıcı sayısının 2.2 milyara ulaşacağı ön görülüyor.
Bağlantı aracılığıyla ödeme 2020'den 2021'e 6 kat büyüme gösterdi. Temassız ödeme ise 2019'dan 2020 yılına yüzde 150 arttı. Kullanıcıların yüzde 39'u ise kripto paraların yalnızca yatırım için değil aynı zamanda ödeme için de kullanılması gerektiğini düşünüyor.
Uçtan uca ödeme
Z jenerasyonunun 3'te1'i uçtan uca (P2P) ödeme uygulamaları kullanıyor, bu oranın 2025 yılında 3'te 2 olarak öne çıkması bekleniyor. 148.8 milyon uçtan uca ödeme kullanıcısı, ABD'deki toplam akıllı telefon kullanıcısının yüzde 62'sine denk geliyor.
2020 sonu itibarıyla tüketicilerin yüzde 70'i en az bir uçtan uca ödeme servisi kullandığını dile getirdi. Şu anda tüketicilerin yüzde 75'i en az bir uçtan uca ödeme platformu ile etkileşime girdiğini belirtiyor.
Günümüzde işlem hacmi 785.9 milyar dolar olan P2P endüstrisinin, 2023 itibariyle 1 trilyon dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.
Şimdi Al Sonra Öde (BNPL)
Kullanıcıların yüzde 66'sı Şimdi Al, Sonra Öde çözümlerini finansal olarak riskli buluyor. Yüzde 60'ı ise bir Şimdi Al, Sonra Öde hizmetini kullandığını belirtiyor. Kullanıcıların yüzde 59'u aksi halde maddi olarak karşılayamayacakları gereksiz bir ürünü bu yolla satın aldığını açıkladı.
Kullanıcıların yüzde 51'i pandemi döneminde bir Şimdi Al, Sonra Öde kullandığını ifade ederken, yüzde 46'sı şu anda Şimdi Al, Sonra Öde kullanarak ödeme yaptığını dile getirdi.
Özellikle Y jenerasyonu ve Z jenerasyonu arasında yaygın bir ödeme yöntemi olan BNPL, tüm jenerasyonlar tarafından benimsenmiş durumda. Kullanıcıların yüzde 38'i BNPL hizmetlerinin, kredi kartlarının yerini alacağını düşünüyor. Kullanıcıların yüzde 56'sı ise satın alma işlemlerinde kredi kartı yerine BNPL çözümlerini tercih ettiğini ifade ediyor.
Süper uygulama
Mobil uygulama kullanıcılarının her geçen gün süper uygulamalara gösterdiği ilgi artıyor. Kullanıcıların yüzde 27'si finansal hizmet arayışında.
80 milyon işletme, 711 milyon aylık aktif kullanıcıya erişmek için Alipay kullanıyor. Söz konusu kullanıcılar, her gün çeşitli işlerini tamamlamak için bu süper uygulamayı kullanıyor. Paytm, önceki yıl 423 milyon dolar olan gelirini, 448 milyon dolara çıkarmayı başardı.
Kaynak : Webrazzi