G
Gözde Ulukan
Misafir
Kurumsal kargo taşımacılığına odaklanan Kargoist'te dair detaylı bilgileri ilk olarak 2021 yılının ocak ayında sizlere aktarmıştık. 2012 yılında İsak Temel ve Alim Yazlı tarafından hayata geçirilen Kargoist, teknolojik gelişmeleri yakından takip eden kurumsal kargo taşımacılığı girişimi olarak faaliyet gösteriyor. Şirket, geçtiğimiz yılın eylül ayında Git Kargo'yu da satın almıştı.
Şirket, bilhassa pandemi döneminde e-ticarete olan talebin artmasıyla hem cirosunu hem de taşıdığı ürün sayısını artıran firmalardan. Zira bizimle paylaşılan bilgilere göre Kargoist, pandeminin başladığı 2020’de yüzde 300, 2021’de yine aynı başarı yüzdesiyle yüzde 300 büyüme gösterdi. Şirket, sadece geçen yıl 9,5 milyon e- ticaret ürünü taşıdı. Kargoist, şu anda 22 ilde 40 şubesiyle, 1000’in üzerinde çalışanla hizmet veriyor. Şirket, faaliyet gösterdiği il sayısını 2022’nin 6. ayının sonunda 30’a çıkarmayı hedefliyor. Şirketin bu kapsamda yıl sonundaki hedefi ise 50 ile ulaşmak olarak açıklanıyor.
E-ticarette "end-to-end" hizmet verme üzerine yatırımlar yapan Kargoist “Fulfillment Center” kurulumları üzerinde çalışmalara da devam ediyor. Şirket, kullanacağı sistemlerin yazılımını Bilişim Vadisi’nde kurulan AR- GE ekibinin çalışmalarıyla oluşturdu. Kargoist yakında kendi geliştirdiği yazılımlar üzerinden çalışacak Fulfillment Center’ı da hizmete açacak.
Kargoist ayrıca, scooter ile kargo dağıtımına da başladı. Şirket, bu hamle ile şehir içinde daha hızlı ve daha pratik bir dağıtım ağına kavuşmayı hedefliyor. Kargoist, 2022 yılı içerisinde paket dağıtımlarında elektrikli araç kullanımını toplam içerisinde yüzde 25'i kapsayacak şekilde genişletecek. Kargoist ayrıca, Kargoistbox (kargo dolapları) ile teslimatlara da 2022'de başlayacak ve esnaf teslimat noktalarını da bu yıl içerisinde faaliyete geçirecek.
Kurulduğu günden bu yana 50 milyondan fazla kişiye hizmet veren Kargoist, LC Waikiki, Inditex (Zara, Bershka, Pull&Bear, Massimo Dutti ve diğer tüm markaları), Flo, Modaselvim, Modanisa, BKM, M&S, GAP, Arvato Bertelsmann, Penti, English Home, Evidea gibi şirketler ile iş birliği içinde.
Kargoist ekibi, e-ticaret sektörünün hızla büyümekte olup bu alanda farklı ihtiyaçların ortaya çıktığını; bu ihtiyaçların en başında "fulfillment" ve sonrasında "last mile" hizmetlerindeki çeşitliliğin geldiğini söylüyor. Ekip, iki taraf için de yatırımlarını yıl içinde tamamlayarak sektörde uçtan uca hizmet verecek bir yapı haline gelmeyi ve bu yapı ile birlikte iş ortaklarının tüm ihtiyaçlarını tek noktadan karşılayarak onların rekabete yoğunlaşmasını sağlamayı hedefliyor.
Kaynak : Webrazzi
Geçen yıl 9,5 milyon e- ticaret ürünü taşıdı
Şirket, bilhassa pandemi döneminde e-ticarete olan talebin artmasıyla hem cirosunu hem de taşıdığı ürün sayısını artıran firmalardan. Zira bizimle paylaşılan bilgilere göre Kargoist, pandeminin başladığı 2020’de yüzde 300, 2021’de yine aynı başarı yüzdesiyle yüzde 300 büyüme gösterdi. Şirket, sadece geçen yıl 9,5 milyon e- ticaret ürünü taşıdı. Kargoist, şu anda 22 ilde 40 şubesiyle, 1000’in üzerinde çalışanla hizmet veriyor. Şirket, faaliyet gösterdiği il sayısını 2022’nin 6. ayının sonunda 30’a çıkarmayı hedefliyor. Şirketin bu kapsamda yıl sonundaki hedefi ise 50 ile ulaşmak olarak açıklanıyor.
Kargoist'in Fulfillment Center'ı yakında hizmete açılacak
E-ticarette "end-to-end" hizmet verme üzerine yatırımlar yapan Kargoist “Fulfillment Center” kurulumları üzerinde çalışmalara da devam ediyor. Şirket, kullanacağı sistemlerin yazılımını Bilişim Vadisi’nde kurulan AR- GE ekibinin çalışmalarıyla oluşturdu. Kargoist yakında kendi geliştirdiği yazılımlar üzerinden çalışacak Fulfillment Center’ı da hizmete açacak.
2022'de hedef, elektrikli araç kullanımının toplam araç kullanımındaki payını yüzde 25'e çıkarmak
Kargoist ayrıca, scooter ile kargo dağıtımına da başladı. Şirket, bu hamle ile şehir içinde daha hızlı ve daha pratik bir dağıtım ağına kavuşmayı hedefliyor. Kargoist, 2022 yılı içerisinde paket dağıtımlarında elektrikli araç kullanımını toplam içerisinde yüzde 25'i kapsayacak şekilde genişletecek. Kargoist ayrıca, Kargoistbox (kargo dolapları) ile teslimatlara da 2022'de başlayacak ve esnaf teslimat noktalarını da bu yıl içerisinde faaliyete geçirecek.
Kurulduğu günden bu yana 50 milyondan fazla kişiye hizmet veren Kargoist, LC Waikiki, Inditex (Zara, Bershka, Pull&Bear, Massimo Dutti ve diğer tüm markaları), Flo, Modaselvim, Modanisa, BKM, M&S, GAP, Arvato Bertelsmann, Penti, English Home, Evidea gibi şirketler ile iş birliği içinde.
Hedef: Sektörde uçtan uca hizmet verecek bir yapı haline gelmek
Kargoist ekibi, e-ticaret sektörünün hızla büyümekte olup bu alanda farklı ihtiyaçların ortaya çıktığını; bu ihtiyaçların en başında "fulfillment" ve sonrasında "last mile" hizmetlerindeki çeşitliliğin geldiğini söylüyor. Ekip, iki taraf için de yatırımlarını yıl içinde tamamlayarak sektörde uçtan uca hizmet verecek bir yapı haline gelmeyi ve bu yapı ile birlikte iş ortaklarının tüm ihtiyaçlarını tek noktadan karşılayarak onların rekabete yoğunlaşmasını sağlamayı hedefliyor.
Kaynak : Webrazzi