T
Tuğçe İçözü
Misafir
İlk olarak 2015'te ABD'de yayına alınan YouTube Kids, geçtiğimiz haftalarda yapılan dijital bir lansman eşliğinde 23 Nisan'da Türkiye'deki çocuklar ve ebeveynler ile buluştu. Hatırlarsanız gerçekleştirdiğimiz özel bir röportaj ile Google Türkiye İletişim Müdürü Sırma Süren YouTube Kids'e dair merak edilenleri yanıtlamıştı. Platformunda çocukların güvenli ve doğru içeriklere erişmesini sağlayan YouTube Kids, Türkiye'ye açılmasının ardından dünyada olduğu gibi ülkemizde de büyük ilgi görüyor.
İnternet kullanıcılarının davranışlarını ölçen dijital medya araştırması ve teknoloji firması Gemius ise YouTube Kids hakkında çok çarpıcı verilere ulaştı.
Gemius Audience'ın Eylül 2021-Ocak 2022 tarih aralığını temel alan verilerine göre YouTubeKids, Aralık ayına kıyasla Ocak ayında büyük bir sıçrama yaşadı. Bu sıçrama ile YouTube Kids, 5.5 milyona yakın erişime ulaştı.
Platformla ilgili dikkat çeken bir başka nokta da platforma erişenlerin yaş ve cinsiyet dağılımında ortaya çıkıyor.
Verilere göre, ziyaretçilerin en büyük çoğunluğunu 25-34 yaş arası kişiler oluşturuyor. Bunlara ek olarak yüzde 53 ile kadınların erkeklere kıyasla YouTube Kids'e daha çok ilgi gösterdiğini söyleyebiliriz.
Gemius Audience’ın öne çıkardığı bir başka nokta da özellikle kadın markalarını peşlerinde koşturan
anne - çocuk davranış segmentinin Youtube Kids’in yüzde 46’sını oluşturması oldu.
Kaynak : Webrazzi
İnternet kullanıcılarının davranışlarını ölçen dijital medya araştırması ve teknoloji firması Gemius ise YouTube Kids hakkında çok çarpıcı verilere ulaştı.
Gemius Audience'ın Eylül 2021-Ocak 2022 tarih aralığını temel alan verilerine göre YouTubeKids, Aralık ayına kıyasla Ocak ayında büyük bir sıçrama yaşadı. Bu sıçrama ile YouTube Kids, 5.5 milyona yakın erişime ulaştı.
Platformla ilgili dikkat çeken bir başka nokta da platforma erişenlerin yaş ve cinsiyet dağılımında ortaya çıkıyor.
Verilere göre, ziyaretçilerin en büyük çoğunluğunu 25-34 yaş arası kişiler oluşturuyor. Bunlara ek olarak yüzde 53 ile kadınların erkeklere kıyasla YouTube Kids'e daha çok ilgi gösterdiğini söyleyebiliriz.
Gemius Audience’ın öne çıkardığı bir başka nokta da özellikle kadın markalarını peşlerinde koşturan
anne - çocuk davranış segmentinin Youtube Kids’in yüzde 46’sını oluşturması oldu.
Kaynak : Webrazzi