G
Gözde Ulukan
Misafir
Neil Young'ı tanıyor veya dinliyor musunuz bilmiyorum, ancak son günlerde birçok teknoloji ve müzik sitesinde kendisinin adını duyduğunuzdan eminim. Aynı şekilde Joe Rogan'ın da adını bir süredir her yerde görüyoruz. Öncelikle bu iki kişinin kimler olduğundan ve nasıl bir araya geldiğinden bahsedeceğim. Neil Young, dünyaca ünlü bir müzisyen, Joe Rogan ise podcast yayıncısı.
Spotify, bir süre önce podcast konusunda Rogan ile anlaşmış, ancak Rogan'ın "genç ve sağlıklı kişilerin aşı olmasına gerek yok" şeklinde aşı karşıtlığını belirtmesi üzerine Neil Young, bu yanlış bilgilerle dolu platformda olmak istemediğini açıklayarak tüm şarkılarının Spotify'dan kaldırılmasını istemişti. Young'a bir başka ünlü şarkıcı Joni Mitchell da destek vermişti. Sonuç olarak Spotify, Joe Rogan'ın arkasında durmuş ve Neil Young'ın şarkıları yavaş yavaş platformdan kaldırılmaya başlamıştı.
Başlığı Spotify'ın kullanıcı sayısı olan bir habere neden böyle başladım? Dördüncü çeyrek sonuçlarını açıklayan Spotify, toplamda 406 milyon ve premium olarak da 180 milyon kullanıcıya ulaştı, ancak bu sayı beklentilerin oldukça altında kaldı ve birçok kişi bunun nedeninin Spotify'ın verdiği karar olduğunu düşünüyor. Zira platformun üçüncü çeyrekte 172 milyon premium abonesi bulunuyordu ve beklentilerin bu sayının 200 milyonun çıkmasıydı. Beklenen olmadı.
Kullanıcı sayısının yanı sıra Spotify'ın gelirleri de açıklandı. Şirketin reklam geliri yıldan yılda yüzde 40 artarak 394 milyon euroya ulaştı. Toplam gelir yıldan yılda yüzde 24 artarak 2,69 milyar euroya yükseldi. Premium hizmetinden elde edilen gelir ise yaklaşık 2,3 milyar euro oldu.
Aslında geçtiğimiz günlerde sizlerle bir haber paylaşmıştık. Midia Research'ün son araştırmasına göre Spotify, 2021'in ikinci çeyreği itibarıyla yüzde 31'lik pazar payıyla dünyanın en büyük müzik streaming platformu olmuştu. Onu yüzde 15 ile Apple Music ve yüzde 13'er dilimleriyle Amazon Music ile Tencent Music izlemişti. Neil Young olayından sonra Apple Music atağa geçti ve Young'ın içeriklerini platformda öne çıkarmaya başladı. Yani bir nevi rekabeti kızıştırma çabasına girdi. Ancak şu an iki şirketin yüzdelik dilimleri konusunda bir açıklama yapmak doğru olmaz, bu konuda bir araştırma olduğu zaman sizlerle paylaşacağız. Yine de Spotify geri adım atmazsa kullanıcı sayısı beklentilerin altında kalmaya devam edebilir, bunu zaman gösterecek.
Peki, Spotify niçin Joe Rogan'ın arkasında duruyor? Bunun nedeni de Spotify'ın artık bir "yaratıcı" şirket olarak anılmayı istemesi. Burada bahsedilen yaratıcılık podcast gibi içeriklerin yaratılmasına odaklanılması. Spotify, bu konuda bazı açıklamalarda bulundu ve platform aracılığıyla para kazanacak 50 milyon yaratıcıya ulaşmak istediğini belirtti. Ayrıca, onlara hitap edecek araçlara, kaynaklara ve hizmetlere yatırım yapmaya devam edeceğini açıkladı.
Webrazzi'yi yakından takip edenler de Spotify'ın bu gayesini iyi bilecektir. Birkaç ayda bir Spotify'ın podcast odaklı bir girişime yatırım yaptığını veya girişimleri satın aldığını sizlerle paylaşıyoruz. Buna rağmen Spotify'ın şirket içi podcast stüdyosunu kapatması da ilginç bir hamleydi.
Sonuç olarak, Spotify podcast yapımcısının arkasında durarak dünyaca ünlü müzisyenleri karşısına aldı. Peki ama kullanıcının beklentisi hangi yönde ilerliyor? Kullanıcılar müzik mi yoksa podcast mi dinlemek için platformu tercih ediyor, işte bunlar birer muamma. Kendi adıma şunu söyleyebilirim, sevdiğim tüm sanatçıları tek platformda bulamayacaksam uzun yıllardır premium bir kullanıcı olsam da bir süre sonra Spotify'la yolları ayırmayı tercih ederim. Bu nedenle Spotify'ın yapması gereken en iyi şey kullanıcı anketlerine önem vermek ve müzisyenlerin beklentilerini göz önünde tutmak olacaktır.
Bu konudaki gelişmeleri merakla bekliyor olacağız.
Kaynak : Webrazzi
Spotify, bir süre önce podcast konusunda Rogan ile anlaşmış, ancak Rogan'ın "genç ve sağlıklı kişilerin aşı olmasına gerek yok" şeklinde aşı karşıtlığını belirtmesi üzerine Neil Young, bu yanlış bilgilerle dolu platformda olmak istemediğini açıklayarak tüm şarkılarının Spotify'dan kaldırılmasını istemişti. Young'a bir başka ünlü şarkıcı Joni Mitchell da destek vermişti. Sonuç olarak Spotify, Joe Rogan'ın arkasında durmuş ve Neil Young'ın şarkıları yavaş yavaş platformdan kaldırılmaya başlamıştı.
180 milyon premium kullanıcıya ulaşıldığı halde beklentiler neden karşılanmadı?
Başlığı Spotify'ın kullanıcı sayısı olan bir habere neden böyle başladım? Dördüncü çeyrek sonuçlarını açıklayan Spotify, toplamda 406 milyon ve premium olarak da 180 milyon kullanıcıya ulaştı, ancak bu sayı beklentilerin oldukça altında kaldı ve birçok kişi bunun nedeninin Spotify'ın verdiği karar olduğunu düşünüyor. Zira platformun üçüncü çeyrekte 172 milyon premium abonesi bulunuyordu ve beklentilerin bu sayının 200 milyonun çıkmasıydı. Beklenen olmadı.
Kullanıcı sayısının yanı sıra Spotify'ın gelirleri de açıklandı. Şirketin reklam geliri yıldan yılda yüzde 40 artarak 394 milyon euroya ulaştı. Toplam gelir yıldan yılda yüzde 24 artarak 2,69 milyar euroya yükseldi. Premium hizmetinden elde edilen gelir ise yaklaşık 2,3 milyar euro oldu.
Aslında geçtiğimiz günlerde sizlerle bir haber paylaşmıştık. Midia Research'ün son araştırmasına göre Spotify, 2021'in ikinci çeyreği itibarıyla yüzde 31'lik pazar payıyla dünyanın en büyük müzik streaming platformu olmuştu. Onu yüzde 15 ile Apple Music ve yüzde 13'er dilimleriyle Amazon Music ile Tencent Music izlemişti. Neil Young olayından sonra Apple Music atağa geçti ve Young'ın içeriklerini platformda öne çıkarmaya başladı. Yani bir nevi rekabeti kızıştırma çabasına girdi. Ancak şu an iki şirketin yüzdelik dilimleri konusunda bir açıklama yapmak doğru olmaz, bu konuda bir araştırma olduğu zaman sizlerle paylaşacağız. Yine de Spotify geri adım atmazsa kullanıcı sayısı beklentilerin altında kalmaya devam edebilir, bunu zaman gösterecek.
Şirket içi podcast stüdyosunu kapatarak podcast içeriklerine odaklanıyor
Peki, Spotify niçin Joe Rogan'ın arkasında duruyor? Bunun nedeni de Spotify'ın artık bir "yaratıcı" şirket olarak anılmayı istemesi. Burada bahsedilen yaratıcılık podcast gibi içeriklerin yaratılmasına odaklanılması. Spotify, bu konuda bazı açıklamalarda bulundu ve platform aracılığıyla para kazanacak 50 milyon yaratıcıya ulaşmak istediğini belirtti. Ayrıca, onlara hitap edecek araçlara, kaynaklara ve hizmetlere yatırım yapmaya devam edeceğini açıkladı.
Webrazzi'yi yakından takip edenler de Spotify'ın bu gayesini iyi bilecektir. Birkaç ayda bir Spotify'ın podcast odaklı bir girişime yatırım yaptığını veya girişimleri satın aldığını sizlerle paylaşıyoruz. Buna rağmen Spotify'ın şirket içi podcast stüdyosunu kapatması da ilginç bir hamleydi.
Sonuç olarak, Spotify podcast yapımcısının arkasında durarak dünyaca ünlü müzisyenleri karşısına aldı. Peki ama kullanıcının beklentisi hangi yönde ilerliyor? Kullanıcılar müzik mi yoksa podcast mi dinlemek için platformu tercih ediyor, işte bunlar birer muamma. Kendi adıma şunu söyleyebilirim, sevdiğim tüm sanatçıları tek platformda bulamayacaksam uzun yıllardır premium bir kullanıcı olsam da bir süre sonra Spotify'la yolları ayırmayı tercih ederim. Bu nedenle Spotify'ın yapması gereken en iyi şey kullanıcı anketlerine önem vermek ve müzisyenlerin beklentilerini göz önünde tutmak olacaktır.
Bu konudaki gelişmeleri merakla bekliyor olacağız.
Kaynak : Webrazzi