G
Gözde Ulukan
Misafir
Çekya merkezli market teslimatı girişimi Rohlik, Index Ventures'ın liderliği üstlendiği yatırım turunda 119 milyon dolar yatırım aldı. Tura Partech ve Quadrille Capital da katıldı ve şirketin değerlemesi bu yeni yatırım sonrasında 1.2 milyar dolara ulaştı. Şirket, aldığı yeni yatırımla Münih'te bir lansman gerçekleştirmeyi ve ardından Batı Avrupa'daki faaliyetlerini genişletmeyi düşünüyor.
2014 yılında kurulan Rohlik'in geliri, 2020'de 300 milyon euroyu geçti. Şirket bu süreçte 750 binden fazla kullanıcıya ulaştı. Rohlik'in kurucusu ve CEO'su Tomáš Čupr, şu anda ortalama bir mağazanın sipariş başına 60 ila 100 euro aralığında sipariş aldığını ve müşterilerin genellikle haftada bir kez alışveriş yaptığını söyledi.
Rohlik, teslimatlarını yapmak için ortalama iki saatlik bir zaman aralığı belirliyor. Tomáš Čupr, Rohlik'in ortalama sepet tutarının, anında market teslimatı oyuncularına kıyasla daha büyük olduğunu söylüyor. Bu nedenle Rohlik'te böyle bir zaman aralığı mevcut diyebiliriz. Čupr, Rohlik'in Çek ve Macaristan pazarlarında kârlı olduğunu, ancak genel şirket kârlılığının Batı Avrupa'daki yeni yatırımlarla gerileyeceğini söyledi. Bunun da ilginç bir nokta olduğunu söyleyebiliriz, ancak yeni pazarlara açılma, hiç şüphesiz uzun vadede şirkete fayda sağlayacaktır.
Rohlik'in adı her yeni pazarda değişebiliyor. Örneğin; Macaristan'da Kifli.hu , Avusturya'da Gurkerl.at ve Almanya'da Knuspr.de olarak adlandırılıyor. Rohlik, aslında yerel işletmeleri kendi bünyesine dahil ettiği için de belli başlı bazı market siparişi uygulamalarından da ayrılıyor. Zira şirket, yerel işletmelerin işlerini azaltmayı değil, artırmayı hedefliyor.
Index'in bu anlaşmaya liderlik eden ortağı Jan Hammer, Rohlik'in formülünün ve iş modelinin, benzersiz bir kombinasyon olduğunu ve müşterilerin bunu sevdiğini söylüyor.
Son olarak, Rohlik'in üç ay önce de 230 milyon dolar yatırım aldığını ve o yatırımı da Index Ventures'ın yönettiğini hatırlatalım.
Kaynak : Webrazzi
2014 yılında kurulan Rohlik'in geliri, 2020'de 300 milyon euroyu geçti. Şirket bu süreçte 750 binden fazla kullanıcıya ulaştı. Rohlik'in kurucusu ve CEO'su Tomáš Čupr, şu anda ortalama bir mağazanın sipariş başına 60 ila 100 euro aralığında sipariş aldığını ve müşterilerin genellikle haftada bir kez alışveriş yaptığını söyledi.
Rohlik, teslimatlarını yapmak için ortalama iki saatlik bir zaman aralığı belirliyor. Tomáš Čupr, Rohlik'in ortalama sepet tutarının, anında market teslimatı oyuncularına kıyasla daha büyük olduğunu söylüyor. Bu nedenle Rohlik'te böyle bir zaman aralığı mevcut diyebiliriz. Čupr, Rohlik'in Çek ve Macaristan pazarlarında kârlı olduğunu, ancak genel şirket kârlılığının Batı Avrupa'daki yeni yatırımlarla gerileyeceğini söyledi. Bunun da ilginç bir nokta olduğunu söyleyebiliriz, ancak yeni pazarlara açılma, hiç şüphesiz uzun vadede şirkete fayda sağlayacaktır.
Rohlik'in adı her yeni pazarda değişebiliyor. Örneğin; Macaristan'da Kifli.hu , Avusturya'da Gurkerl.at ve Almanya'da Knuspr.de olarak adlandırılıyor. Rohlik, aslında yerel işletmeleri kendi bünyesine dahil ettiği için de belli başlı bazı market siparişi uygulamalarından da ayrılıyor. Zira şirket, yerel işletmelerin işlerini azaltmayı değil, artırmayı hedefliyor.
Index'in bu anlaşmaya liderlik eden ortağı Jan Hammer, Rohlik'in formülünün ve iş modelinin, benzersiz bir kombinasyon olduğunu ve müşterilerin bunu sevdiğini söylüyor.
Son olarak, Rohlik'in üç ay önce de 230 milyon dolar yatırım aldığını ve o yatırımı da Index Ventures'ın yönettiğini hatırlatalım.
Kaynak : Webrazzi