T
Tuğçe İçözü
Misafir
Reklam gelirlerine odaklanan reklam teknolojisi girişimi Monetix, web siteleri, uygulamalar gibi reklamlardan para kazanan tüm içerik üreticilerine birçok teknolojik entegrasyonla bağlanıp onlara reklam kazancı sağlıyor. Girişim, kurucusu Edi Derofe'nin belirttiğine göre Google Adsense, Magnite ve Pubmatic gibi ürünlere benzer şekilde çalışıyor
Şu anda 2 kişilik tam zamanlı bir ekip ile çalışan Monetix, yarı zamanlı çalışan 14 kişilik bir satış ekibi ve 8 kişilik bir teknik ekibe de sahip. Monetix'in yazılımı, tamamen yerli bir şirketin yerli bir yazılımının girişime özel uyarlanmış hali. Edi Derofe, ekip olarak bu konuda kendileriyle baş başa çalıştıklarını dile getiriyor.
Girişimin paylaştığı bilgilere göre; Monetix'in şimdiye kadar 25 müşterisi oldu. Şirket, Almanya, ABD, İtalya, Fransa, Polonya, İngiltere, Hindistan, İsrail, Ukrayna, Türkiye, İsveç gibi ülkelerden müşterileriyle aktif bir şekilde çalıştığını ifade ediyor. Bunun yanında sözleşme veya entegrasyon aşamasında olunan 14 şirket daha bulunduğunu belirtelim. Girişim, bu şirketlerin globalde isim yapmış büyük yayıncılar olduğunu ifade ediyor.
Edi Derofe, Monetix'in 2024’teki aylık büyüme oranının yüzde 50'den fazla olduğunu belirtiyor. Girişim 2025’te 2024’e kıyasla 8-10 kat büyüme hedefine sahip. Girişimin rakipleri arasında Magnite, Pubmatic, Criteo, Adform ve Outbrain gibi global şirketler yer almakta. Bu şirketler de içerik monetizasyonu konusunda yayıncılar ile çalışıyor ve aynı entegrasyon yöntemleriyle yayıncıların gelir elde etmesini sağlıyor. Girişimin sitesine baktığımızda; partnerler arasında RTBHouse Criteo, Magnite ve Adform gibi şirketlerin yer aldığını görüyoruz.
Derofe, teknolojilerinin global seviyede iyi olması, iyi bir satış ekibi ve müşteri ilişkileri ile müşterilerine başka yerlerden elde ettiklerinden daha fazla gelir sağladıklarını belirterek rakiplerden ayrıştıklarını dile getiriyor. Girişimin gelir modeli ise gelir paylaşımı. Komisyon oranları müşteriden müşteriye değişebilmekle birlikte yüzde 20 Monetix, yüzde 80 yayıncı gibi bir aralıkta çalışmakta.
Monetix'in hedefi, global bir marka olma yolunda yoluna devam edip büyüyerek daha fazla müşteriye hizmet vermek ve içerik üreticilerine para kazandırmak. Girişim, halihazırda yaptığı anlaşmalar ile yeni yılın ilk çeyreğinde aylık 300 bin dolar civarında ciroya ulaşmayı bekliyor. Bu süreçte ise ekibini genişletip, Avrupa, ABD, Asya bölgelerinde yerel ekipler kurmak istiyor. Böylece hem girişimin büyüme hızı artacak hem de lokal yayıncılara daha iyi hizmet verebilecek. Girişimin teknolojisine yatırım yapmayı sürdüreceğini de ekleyelim.
Kaynak : Webrazzi
Şu anda 2 kişilik tam zamanlı bir ekip ile çalışan Monetix, yarı zamanlı çalışan 14 kişilik bir satış ekibi ve 8 kişilik bir teknik ekibe de sahip. Monetix'in yazılımı, tamamen yerli bir şirketin yerli bir yazılımının girişime özel uyarlanmış hali. Edi Derofe, ekip olarak bu konuda kendileriyle baş başa çalıştıklarını dile getiriyor.
Girişimin paylaştığı bilgilere göre; Monetix'in şimdiye kadar 25 müşterisi oldu. Şirket, Almanya, ABD, İtalya, Fransa, Polonya, İngiltere, Hindistan, İsrail, Ukrayna, Türkiye, İsveç gibi ülkelerden müşterileriyle aktif bir şekilde çalıştığını ifade ediyor. Bunun yanında sözleşme veya entegrasyon aşamasında olunan 14 şirket daha bulunduğunu belirtelim. Girişim, bu şirketlerin globalde isim yapmış büyük yayıncılar olduğunu ifade ediyor.
Edi Derofe, Monetix'in 2024’teki aylık büyüme oranının yüzde 50'den fazla olduğunu belirtiyor. Girişim 2025’te 2024’e kıyasla 8-10 kat büyüme hedefine sahip. Girişimin rakipleri arasında Magnite, Pubmatic, Criteo, Adform ve Outbrain gibi global şirketler yer almakta. Bu şirketler de içerik monetizasyonu konusunda yayıncılar ile çalışıyor ve aynı entegrasyon yöntemleriyle yayıncıların gelir elde etmesini sağlıyor. Girişimin sitesine baktığımızda; partnerler arasında RTBHouse Criteo, Magnite ve Adform gibi şirketlerin yer aldığını görüyoruz.
Monetix'in gelir modeli
Derofe, teknolojilerinin global seviyede iyi olması, iyi bir satış ekibi ve müşteri ilişkileri ile müşterilerine başka yerlerden elde ettiklerinden daha fazla gelir sağladıklarını belirterek rakiplerden ayrıştıklarını dile getiriyor. Girişimin gelir modeli ise gelir paylaşımı. Komisyon oranları müşteriden müşteriye değişebilmekle birlikte yüzde 20 Monetix, yüzde 80 yayıncı gibi bir aralıkta çalışmakta.
Girişimin hedefleri
Monetix'in hedefi, global bir marka olma yolunda yoluna devam edip büyüyerek daha fazla müşteriye hizmet vermek ve içerik üreticilerine para kazandırmak. Girişim, halihazırda yaptığı anlaşmalar ile yeni yılın ilk çeyreğinde aylık 300 bin dolar civarında ciroya ulaşmayı bekliyor. Bu süreçte ise ekibini genişletip, Avrupa, ABD, Asya bölgelerinde yerel ekipler kurmak istiyor. Böylece hem girişimin büyüme hızı artacak hem de lokal yayıncılara daha iyi hizmet verebilecek. Girişimin teknolojisine yatırım yapmayı sürdüreceğini de ekleyelim.
Kaynak : Webrazzi