G
Gözde Ulukan
Misafir
Gün geçmiyor ki X (Twitter) veya Elon Musk'la ilgili bir haber paylaşmayalım ve bu haberleri her okuduğumuzda kafamızda "Bu da olur mu?" sorusu belirmesin. Ancak Elon Musk, şirketi satın alındığından beri çeşitli radikal kararlarla, özellikle değişim sevmeyenleri üzmeye devam ediyor. Bu kapsamda şimdi de X'in haber içeriklerinin bağlantılarından haber başlıklarını kaldırmayı test ettiği ortaya çıktı.
Fortune'un haberine göre, haber bağlantısını paylaşan kişi ya da yayıncı kendi metnini eklemediği sürece, gönderiler yalnızca öne çıkarılmış görseli ve URL'i içerecek. Yani paylaşılan içeriğin ne olduğunu linke tıklamadan anlamak pek mümkün olmayacak. Fortune'a konuşan konuyla yakından ilgili bir kişi, bunun Elon Elon Musk'ın istediği bir şey olduğunu; bu özelliğin reklamverenlere sunulduğunu ve reklamverenlerin de bundan hoşlanmadıklarını belirtti. Söz konusu kişi, bu özelliğin sevilmese bile hayata geçirileceğinin altını çizdi.
Fortune muhabiri Kylie Robison'ın paylaşımından da görülebileceği üzere şu anda mobilde ve web sürümünde haber içerikleri farklı şekillerde görünüyor. Şimdi ise hedeflenen içerikte hiçbir şekilde yazı görünmemesi. Bu gelişme, haber sitelerinin etkileşimini düşürebilir, ancak belki site trafiklerine olumlu etki de yaratabilir. Açıkçası bu konuda bir tahminde bulunmak için çok erken.
Değişikliğe ilişkin açıklamalar arasında, kullanıcıların zaman akışlarında daha fazla içerik gösterilmesi için tek tek gönderilerin yüksekliğinin azaltılması ve Elon Musk'ın görünüşe göre değişikliğin tıklama tuzağını engellemeye yardımcı olacağına inanması yer alıyor. Şirketin henüz konuyla ilgili bir açıklaması mevcut değil.
Kaynak : Webrazzi
Fortune'un haberine göre, haber bağlantısını paylaşan kişi ya da yayıncı kendi metnini eklemediği sürece, gönderiler yalnızca öne çıkarılmış görseli ve URL'i içerecek. Yani paylaşılan içeriğin ne olduğunu linke tıklamadan anlamak pek mümkün olmayacak. Fortune'a konuşan konuyla yakından ilgili bir kişi, bunun Elon Elon Musk'ın istediği bir şey olduğunu; bu özelliğin reklamverenlere sunulduğunu ve reklamverenlerin de bundan hoşlanmadıklarını belirtti. Söz konusu kişi, bu özelliğin sevilmese bile hayata geçirileceğinin altını çizdi.
Fortune muhabiri Kylie Robison'ın paylaşımından da görülebileceği üzere şu anda mobilde ve web sürümünde haber içerikleri farklı şekillerde görünüyor. Şimdi ise hedeflenen içerikte hiçbir şekilde yazı görünmemesi. Bu gelişme, haber sitelerinin etkileşimini düşürebilir, ancak belki site trafiklerine olumlu etki de yaratabilir. Açıkçası bu konuda bir tahminde bulunmak için çok erken.
I decided to cut it because clutter — I can explain it here.
On mobile, articles look like this now (left). On desktop, they still look like how they have always looked (right).
Elon thinks articles take up too much space. He wants to eliminate any text below the image. https://t.co/RzlFTxGuLF pic.twitter.com/bOQR7Xtwoa
— Kylie Robison (@kyliebytes) August 22, 2023
Değişikliğe ilişkin açıklamalar arasında, kullanıcıların zaman akışlarında daha fazla içerik gösterilmesi için tek tek gönderilerin yüksekliğinin azaltılması ve Elon Musk'ın görünüşe göre değişikliğin tıklama tuzağını engellemeye yardımcı olacağına inanması yer alıyor. Şirketin henüz konuyla ilgili bir açıklaması mevcut değil.
Kaynak : Webrazzi