Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Spotify kullanıcılarının kişiselleştirilmiş yıl sonu listelerini içeren "Spotify Wrapped" yayınlandı

  • Konbuyu başlatan Gözde Ulukan
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
G

Gözde Ulukan

Misafir
Günün erken saatlerinde, Apple Music kullanıcılarının yıl sonu listelerini içeren Replay'in yayınlandığını sizlerle paylaşmıştık. Hatta Spotify'ın listelerinin de birkaç gün içinde paylaşılabileceğini söylemiştik. Beklenen biraz daha erken gerçekleşti ve Spotify, kullanıcıları için yıl sonu listelerinin yer aldığı "Spotify Wrapped" listelerini yayınlamaya başladı.

Spotify'ın kişiselleştirilmiş listelerinde kullanıcının kaç saat müzik dinlediği, hangi sanatçıların ve hangi türlerin daha çok dinlendiğine dair tüm bilgileri bulmak mümkün. Ayrıca platform, geçtiğimiz yıl en fazla dinlenen şarkıların bulunduğu kişisel listeleri de yayına aldı. Ancak Spotify'ın bu sene yaptığı bir yenilik mevcut; müzik kişiliği.

Spotify Wrapped'in yeniliği: 16 farklı müzik kişiliği​


Hiç şüphesiz birçok kişi Myers-Briggs kişilik testini duymuştur. Spotify, yeni özelliğinde bu testin sonuçlarına benzer bir yol izlemiş. Platform, 16 farklı karakteri kullanıcıların müzik dinleme alışkanlıklarına göre analiz edip kişiye özel bir karakter çıkarmış. Örneğin; kendi müzik dinleme alışkanlığıma baktığımda "Maceracı" kişiliğin çıktığını; bunun nedeninin yeni müzikleri dinliyor olmam olduğunu öğrendim. Halbuki genelde 80'lere odaklanmış bir şekilde müzik dinlediğimi ve bu konuda tutucu olduğumu düşünüyordum. Ancak Spotify'a göre pek de öyle değilmişim.


Spotify, karakterlerin oluşumunu dört ana başlıkta değerlendiriyor; "aşinalık ve keşif", "sadakat ve çeşitlilik", "zamansızlık ve yenilik", "ortaklık ve benzersizlik". Buna göre de kişiye özel bir kişilik çıkarılıyor.

Tüm bunların yanı sıra platform, sonuçların sosyal medyada paylaşılmasını sağlayarak kişiler arası etkileşimin artırılmasını da hedefliyor.

Siz de Spotify Wrapped'inizi merak ediyorsanız buraya göz atabilirsiniz.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.