T
Tuğçe İçözü
Misafir
Hatırlarsanız geçtiğimiz haftalarda Avatarlar için yeni dijital giyim mağazasını duyuran Meta, Facebook ve Instagram için NFT desteğini yayına aldı. Bununla beraber, Facebook Pay'i metaverse vizyonu ile Meta Pay'e dönüştüren şirket, kullanıcıların metaversede kimliklerini, sahip olduklarını ve ödeme yöntemlerini güvenli bir şekilde yönetmelerini sağlayacak.
Mark Zuckerberg ise konuşmalarında gelecekte Metaverse ortamında kullanıcıların satın almak veya üretmek istediği pek çok öğe olacağını dile getiriyor. Zuckerberg, eğer bu ürünleri başka servislere taşımak isterseniz, sahiplik kanıtı önemli hale geleceğine dikkat çekerken, metaverselerin ve öğelerin birlikte işlerlik kazanmasının içerik üreticilere yeni fırsatlar yaratacağını dile getiriyor.
Tüm bu gelişmeler karşısında AR filtrelerin ve ABD'deki Z kuşağının yıldızı Snap de kayıtsız kalmadı. Şirket, NFT'lerin AR filtresi olarak gösterilmesi için harekete geçti. Bu yeni özelliğin test aşaması, Ağustos ayında sınırlı sayıda içerik üreticisiyle başlayacak. Test sürecinde içerik üreticiler, başka bir platformda ürettikleri ve mint ettikleri NFT'leri Snapchat'e Artırılmış Gerçeklik filtresi olarak aktarabilecek. Bu özellikten faydalanmak isteyenler, Snap'e herhangi bir ücret ödemeyecek.
Snap'in, NFT profil resmi sunan Twitter ile NFT desteği veren Facebook ve Instagram'dan çok daha farklı bir yaklaşım benimsediğini belirtelim. Şirket, bu adımıyla, Avatar mağazalarındaki ürünleri VR ortamına taşımayı planlayan Meta'dan önce davranmış oluyor. Bu adımı Snap'te NFT tabanlı AR filtrelerin yer aldığı bir pazar yerinin yayına alınması izleyebilir.
2022'nin ilk çeyreğinde Metaverse NFT'leri pazara liderlik ettiğini düşünürsek, Snap'te de Metaverse NFT'leriyle sıkça karşılaşacağımızı düşünebiliriz. Üstelik profil resmi projelerinin piyasa değeri açısından sosyal NFT'lerin lideri olması, sosyal ağların yeni özelliklerle karşımıza çıkacağını bir göstergesi olarak konumlanıyor.
Kaynak : Webrazzi
Mark Zuckerberg ise konuşmalarında gelecekte Metaverse ortamında kullanıcıların satın almak veya üretmek istediği pek çok öğe olacağını dile getiriyor. Zuckerberg, eğer bu ürünleri başka servislere taşımak isterseniz, sahiplik kanıtı önemli hale geleceğine dikkat çekerken, metaverselerin ve öğelerin birlikte işlerlik kazanmasının içerik üreticilere yeni fırsatlar yaratacağını dile getiriyor.
Tüm bu gelişmeler karşısında AR filtrelerin ve ABD'deki Z kuşağının yıldızı Snap de kayıtsız kalmadı. Şirket, NFT'lerin AR filtresi olarak gösterilmesi için harekete geçti. Bu yeni özelliğin test aşaması, Ağustos ayında sınırlı sayıda içerik üreticisiyle başlayacak. Test sürecinde içerik üreticiler, başka bir platformda ürettikleri ve mint ettikleri NFT'leri Snapchat'e Artırılmış Gerçeklik filtresi olarak aktarabilecek. Bu özellikten faydalanmak isteyenler, Snap'e herhangi bir ücret ödemeyecek.
Snap'in, NFT profil resmi sunan Twitter ile NFT desteği veren Facebook ve Instagram'dan çok daha farklı bir yaklaşım benimsediğini belirtelim. Şirket, bu adımıyla, Avatar mağazalarındaki ürünleri VR ortamına taşımayı planlayan Meta'dan önce davranmış oluyor. Bu adımı Snap'te NFT tabanlı AR filtrelerin yer aldığı bir pazar yerinin yayına alınması izleyebilir.
2022'nin ilk çeyreğinde Metaverse NFT'leri pazara liderlik ettiğini düşünürsek, Snap'te de Metaverse NFT'leriyle sıkça karşılaşacağımızı düşünebiliriz. Üstelik profil resmi projelerinin piyasa değeri açısından sosyal NFT'lerin lideri olması, sosyal ağların yeni özelliklerle karşımıza çıkacağını bir göstergesi olarak konumlanıyor.
Kaynak : Webrazzi