Webrazzi Perplexity, kurumsal arama çözümleri sunmak için Carbon'u satın aldı

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Yakın zamanda donanım üretme kararıyla gündeme gelen yapay zeka arama motoru Perplexity, Carbon adlı küçük bir girişimi satın aldığını duyurdu. Seattle merkezli Carbon, yapay zeka sistemlerini harici veri kaynaklarına bağlama konusuna odaklanmış bir girişim.

Perplexity CEO'su Aravind Srinivasan'ın belirttiğine göre; bu satın alma sayesinde Perplexity, 2025'in başlarında Notion, Google Docs ve Slack başta olmak üzere kurumsal uygulamalardaki dosyalarınız ve iş mesajlarınız arasında arama yapabilecek.

Satın almanın finansal detayları henüz açıklanmadı. Ancak Carbon'un 2023 yılında 1,3 milyon dolarlık bir tohum yatırım turu gerçekleştirdiğini hatırlatmakta fayda var. Carbon'un yatırımcıları arasında Treble ve MKT1'in yanı sıra birkaç melek yatırımcı da yer almaktaydı. Satın alma neticesinde şirketin 4 çalışanı Perplexity ekibine katılacak.

Carbon'un faaliyet alanı​


Carbon, büyük dil modellerinin bir yanıt oluşturmadan önce harici veritabanlarından bilgiye erişmesine imkan tanıyan RAG (Retrieval-Augmented Generation) konusunda uzmanlaşmış durumda. RAG destekli araçlar, üretken yapay zekayı kurumsal veritabanlarına bağlıyor. Bu sayede çalışanlar, şirketlerinin yıllar içinde edindiği yapılandırılmamış veri yığınları arasında hızlı bir şekilde arama yapabiliyor. Böyle bakıldığında Perplexity'nin Carbon satın alması ile kurumsal arama ürünleri çıkarmaya odaklanacağını söyleyebiliriz.

Perplexity yaptığı açıklamada şu ifadelere yer veriyor:

"Carbon, Perplexity'nin yanıt motorunun, bu veriler ister dahili veritabanlarında, ister bulut depolamada veya belge havuzlarında bulunsun, çeşitli bilgi kaynakları tarafından bilgilendirilmesini kolaylaştıracak.”

Perplexity'nin Carbon satın alması akıllara işletmeler için diyalogsal arama platformu geliştiren Glean'i getiriyor. Hatırlarsanız Glean, Eylül ayında 4,6 milyar dolar değerleme ile 260 milyon dolardan fazla yatırım aldığını açıklamıştı. Hatta OpenAI'ın Glean'i kendine rakip olarak gördüğünü ve yatırımcılarını bu şirkete yatırım yapmamaları konusunda uyardığını hatırlatalım. OpenAI'ın yatırımcılara sunduğu söylenen rakip listesinde Perplexity de yer alıyor. Bu anlamda Carbon'un Perplexity'ye dahil olması, OpenAI'ı kurumsal kolunu güçlendirmek için harekete geçirebilir.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam