Bilgi Pazaryeri Sitelerinin Dezavantajlarını Maddeliyoruz!

İçerik bilgilendirme amaçlıdır.

Ruşen

Moderator
Yönetici
E-ticaret pastasının büyük kısmının pazaryeri sitelerinde olduğunu biliyorum. Bu sayede banka komisyon oranları, kargo maliyetlerini düşürebiliyorlar. Ayrıca ürün ismini arama motoruna yazdığımız zaman markanın orijinal sitesinden önce bile pazaryeri sitelerini görmek mümkün. Peki bu sitelerde bolca müşteri bulma avantajı dışında, pazaryeri sitelerinin kendi aralarındaki avantajlar ve dezavantajlar hakkında bilgi ve tecrübeleriniz nelerdir?

Sadece pazaryerleri arasındaki farkları merak ediyorum. Kendi sitenizden satılan ürünler ile geleneksel mağazacılık satışlarını kıyaslamamıza gerek yok bence.
 
Soruya cevap olarak seçilen mesaj
@Theaa & @Metaren siz soruyu doğru anladığınıza emin misiniz?

Sadece pazaryerleri arasındaki farkları merak ediyorum.

Şimdi ben burada Trendyol'da neden bir yılı aşkın süredir ürün listelemediğimi, N11'de fiyatları neden pahalı tuttuğumu, PTTAvm'de sipariş gelmeme sebeplerimi anlatmak isterim ama Hepsiburada rakiplerini tanır bende onlara uyayım der diye korkuyorum. Sonra ekmeğimizden olmayalım!

Ayrıca sürekli karşımıza çıkan yeni ve sonradan pazaryeri olma kararı veren sitelerde neden mağaza açmadığımı falan anlatırsam Hepsiburada haricindeki tüm platformlar bizi dava eder.

Bu sebepler ile, biz siteleri kıyaslamayalım. Theaa ve Metaren'in de dediği gibi insanların kıyaslaması gereken maddeleri sıralayalım...
@Seeker tam senin konun olmuş.

Ben kıyaslama yapmayayım ama kıyaslamanız gereken en önemli hususları vereyim. @Metaren ve seeker detayları açıklar diye ümit ediyorum.

Öncelikle komisyona bakmanız gerekiyor. Hangi site o kategoride ne kadar komisyon kesiyor bakmalısınız.

Müşterilerin yoğun olduğu Pazaryeri siteleri kategori bazlı değişiklik gösteriyor olabilir, bu konuda doğru siteyi bulmalısınız.

Vade tarihlerine göre siteleri kıyaslamak önemli. Sizin kategorinizde ne kadar sürede paranızı alabiliyorsunuz iyice değerlendirmek lazım.

Çalıştığı lojistik firmaları ve desi ücretlerini kıyaslamayı ihmal etmemelisiniz.

Rekabetin yüksek olduğu yani fazla satıcısı olan platformlar ile daha az satıcısı olan (sizin sattığınız ürün özelinde) platformları iyice değerlendirin.

Akakçe cimri gibi fiyat kıyaslama sitelerinin Pazaryerini ne sıklıkla güncelllediğine de bakmak önemli olabilir.

Daha fazla madde çıkabilir ama şimdilik aklıma gelenler bunlar
 
Öncelikle komisyona bakmanız gerekiyor. Hangi site o kategoride ne kadar komisyon kesiyor bakmalısınız.

Doğru, pazaryeri siteleri arasında komisyon oranı farklılıkları olabiliyor. Bu sebeple KDV dahil komisyon oranlarını kıyaslamayı ihmal etmeyin.

Müşterilerin yoğun olduğu Pazaryeri siteleri kategori bazlı değişiklik gösteriyor olabilir, bu konuda doğru siteyi bulmalısınız.

Buna %100 katılıyorum. Sadece en ucuz olmanız yeterli değil. O pazaryerindeki trafik düşük ise sipariş gelecek anlamına gelmiyor.

Vade tarihlerine göre siteleri kıyaslamak önemli. Sizin kategorinizde ne kadar sürede paranızı alabiliyorsunuz iyice değerlendirmek lazım.

İsim vermeden cevaplamayı düşünüyordum ama N11'e isyan etmeden kendimi durduramayacağım. 20 iş günü vade nedir! Örneğin bu süre Hepsiburada için 14 iş günü. Ayrıca ödeme periyotlarını da dikkate alabilirsiniz.

Çalıştığı lojistik firmaları ve desi ücretlerini kıyaslamayı ihmal etmemelisiniz.

Hepsijet XL şuan büyük desili ürünleri hızlı ve hasarsız teslim etme konusunda piyasadaki pazaryerine hizmet veren parsiyel dağıtıcı lojistik firmaları arasında açık ara birincidir. Ürün hızlı ve hasarsız teslim edildiği için, vade süresini ve müşteri memnuniyetini artırıyor. Keşke diğer pazaryeri sitelerindeki siparişlerimizi de Hepsijet XL ile kargolama imkanımız olsaydı.

Rekabetin yüksek olduğu yani fazla satıcısı olan platformlar ile daha az satıcısı olan (sizin sattığınız ürün özelinde) platformları iyice değerlendirin.

Bunun ne amaçla listelediğini anlamadım. Yani rakip var ise o pazaryerinden uzak mı olmamızı tavsiye ediyorsun? Ya da rakip var diye, daha fazla trafik alabileceğini mi düşünerek bunu sıraladın? @Theaa

Bence siz ve bir diğer satıcı olması yeterli. Böylece gerçekten indirimli bir ürün satıyorsanız, ikinci satıcı ile aranızdaki fiyat farkını müşterinin gözüne sokabiliyorsunuz. Bu durumda, görüntülenmenin satışa dönmesini sağlıyor.

Akakçe cimri gibi fiyat kıyaslama sitelerinin Pazaryerini ne sıklıkla güncelllediğine de bakmak önemli olabilir.

Açıkçası buna da katılmıyor. Belirtmiş olduğun fiyat kıyaslama sitelerini müşterilerden daha çok satıcılar kullanıyor diye bir görüşe sahibim. Yani ben bir ürünü fiyatlarken Akakçeye giriyorum ve Türkiye'deki en düşük fiyatın altına girip giremeyeceğime bakıyorum. Sonra Akakçe'ye yansıdı mı diye bir daha bakıyorum. Bir süre sipariş gelmiyorsa, acaba rakip mi geldi diye bir daha bakıyorum. Sonunda canım sıkılıyor bir daha bakıyorum derken, defalarca kez fiyat karşılaştırmasını ben yapıyorum. Aynı şekilde benim gibi rakiplerimin yaptığına inanıyorum. Yani trafik getiriyor ama, satıcıları getiriyor gibi geliyor.

Daha fazla madde çıkabilir ama şimdilik aklıma gelenler bunlar

Maddeleri öyle bir sıralamışsın ki, aklım karıştı yeni madde bulamadım 🫣 @Seeker senden yeni maddeler çıkar mı?
 
@Theaa & @Metaren siz soruyu doğru anladığınıza emin misiniz?

Sadece pazaryerleri arasındaki farkları merak ediyorum.

Şimdi ben burada Trendyol'da neden bir yılı aşkın süredir ürün listelemediğimi, N11'de fiyatları neden pahalı tuttuğumu, PTTAvm'de sipariş gelmeme sebeplerimi anlatmak isterim ama Hepsiburada rakiplerini tanır bende onlara uyayım der diye korkuyorum. Sonra ekmeğimizden olmayalım!

Ayrıca sürekli karşımıza çıkan yeni ve sonradan pazaryeri olma kararı veren sitelerde neden mağaza açmadığımı falan anlatırsam Hepsiburada haricindeki tüm platformlar bizi dava eder.

Bu sebepler ile, biz siteleri kıyaslamayalım. Theaa ve Metaren'in de dediği gibi insanların kıyaslaması gereken maddeleri sıralayalım.

Öncelikle komisyona bakmanız gerekiyor. Hangi site o kategoride ne kadar komisyon kesiyor bakmalısınız.
Doğru, pazaryeri siteleri arasında komisyon oranı farklılıkları olabiliyor. Bu sebeple KDV dahil komisyon oranlarını kıyaslamayı ihmal etmeyin.
Her şey gösterilen komisyon oranı değil. Bu yüzden tedarikçilerin, site genelinde düzenlenen kampanyaları takip etmesi şart! Çünkü bazen Hepsiburada, bazen N11 benim için öncelikli hale geliyor. Hemen kısaca bir örnek verip konudan çıkmak Rusça içerik paylaşmak istiyorum))

Hepsiburada'nın benim kategorideki ürünler için komisyon oranı %10 + KDV bu rakamın üzerine %0,8 tahsilat bedeli tarzında bir isimle pos cihazı kullanım bedeli kesiyor.

N11 ise KDV dahil %5 + reklam ve listeleme tarzında iki başlık dahil toplam %8 komisyon kesiyor.

Yani Hepsiburada satışa açmış olduğum rakam üzerinden %12,96 , N11 ise %8 komisyon kesintisi uyguluyor. Böyle bakıldığı zaman N11'deki fiyatımın her zaman daha ucuz olmasını bekleyebilirsiniz. Ama N11, Hepsiburada'ya göre ortalama 12gün daha geç ödeme yapıyor. Günümüzde bu likiditenin bana etkisi %2!

Böylece başlangıçta hesaplama yaparken N11 %10 komisyon kesiyor gibi dikkate alarak fiyatlama yapmak zorundayım.

Keşke diğer pazaryeri sitelerindeki siparişlerimizi de Hepsijet XL ile kargolama imkanımız olsaydı.

Bende buna %100 katılıyorum. Hepsiburada ile benim kategorideki ürünlerin müşteriye teslimatı taş çatlasın 4 iş günü. N11'de Ceva Lojistik ile çalışmak zorundayım (Horoz Lojistik sürekli hasarlı taşıma yaptığı için çalışmayı bıraktım). Ceva Lojistik gelen siparişi en erken 3. iş günü işleme alıyor ve İzmir'den çıkartıyor. Müşteriye teslimatı ise 10 günü aşabiliyor.

Şimdi tekrar başa dönecek olursak, Hepsiburada %12,96 komisyon ile sipariş geldikten sonra yaklaşık 18-20 iş gününde parayı hesabıma öderken, N11'de %8 komisyon ile bu süreç 40 günden erken tamamlanamaz gibi duruyor.

Yetti mi? Hayır, yetmedi. Gelelim beni etkileyen en önemli bombaya.

Hepsiburada genelde benim kategorideki ürünlere kendi komisyonundan %6 - %8 - %10 indirim yapıyor. Sonuç itibariyle müşterinin ödediği tutara göre komisyon oranı yaklaşık %4 diyebiliriz. Çünkü ciromun %50'si %10 destek varken gelirken %30'u %8 destek ve %20'si %6 destek varken geliyor.

N11 için benzer bir senaryo vermek gerekirse, N11 genelde %3 komisyondan indirim yapıyor ve TL bazlı ekstra sepet indirimleri uyguluyor. Müşteriden tahsil edilen rakama göre ortalama kesintisi %3 civarında.

Tüm örnekleri verdiğimi düşünüyorum. Artık cevabı bitirip gerçekten konudan çıkmam lazım. O yüzden sonuç cümlesi şu ki, tüm pazaryeri sitelerinin anlık destekleri, kesintileri, avantajları bir araya getirilip kapsamlı değerlendirme yapıldıktan sonra ürünler satışa açılmalıdır.
 
Soruya cevap olarak seçilen mesaj
@Theaa & @Metaren siz soruyu doğru anladığınıza emin misiniz?



Şimdi ben burada Trendyol'da neden bir yılı aşkın süredir ürün listelemediğimi, N11'de fiyatları neden pahalı tuttuğumu, PTTAvm'de sipariş gelmeme sebeplerimi anlatmak isterim ama Hepsiburada rakiplerini tanır bende onlara uyayım der diye korkuyorum. Sonra ekmeğimizden olmayalım!

Ayrıca sürekli karşımıza çıkan yeni ve sonradan pazaryeri olma kararı veren sitelerde neden mağaza açmadığımı falan anlatırsam Hepsiburada haricindeki tüm platformlar bizi dava eder.

Bu sebepler ile, biz siteleri kıyaslamayalım. Theaa ve Metaren'in de dediği gibi insanların kıyaslaması gereken maddeleri sıralayalım.



Her şey gösterilen komisyon oranı değil. Bu yüzden tedarikçilerin, site genelinde düzenlenen kampanyaları takip etmesi şart! Çünkü bazen Hepsiburada, bazen N11 benim için öncelikli hale geliyor. Hemen kısaca bir örnek verip konudan çıkmak Rusça içerik paylaşmak istiyorum))

Hepsiburada'nın benim kategorideki ürünler için komisyon oranı %10 + KDV bu rakamın üzerine %0,8 tahsilat bedeli tarzında bir isimle pos cihazı kullanım bedeli kesiyor.

N11 ise KDV dahil %5 + reklam ve listeleme tarzında iki başlık dahil toplam %8 komisyon kesiyor.

Yani Hepsiburada satışa açmış olduğum rakam üzerinden %12,96 , N11 ise %8 komisyon kesintisi uyguluyor. Böyle bakıldığı zaman N11'deki fiyatımın her zaman daha ucuz olmasını bekleyebilirsiniz. Ama N11, Hepsiburada'ya göre ortalama 12gün daha geç ödeme yapıyor. Günümüzde bu likiditenin bana etkisi %2!

Böylece başlangıçta hesaplama yaparken N11 %10 komisyon kesiyor gibi dikkate alarak fiyatlama yapmak zorundayım.



Bende buna %100 katılıyorum. Hepsiburada ile benim kategorideki ürünlerin müşteriye teslimatı taş çatlasın 4 iş günü. N11'de Ceva Lojistik ile çalışmak zorundayım (Horoz Lojistik sürekli hasarlı taşıma yaptığı için çalışmayı bıraktım). Ceva Lojistik gelen siparişi en erken 3. iş günü işleme alıyor ve İzmir'den çıkartıyor. Müşteriye teslimatı ise 10 günü aşabiliyor.

Şimdi tekrar başa dönecek olursak, Hepsiburada %12,96 komisyon ile sipariş geldikten sonra yaklaşık 18-20 iş gününde parayı hesabıma öderken, N11'de %8 komisyon ile bu süreç 40 günden erken tamamlanamaz gibi duruyor.

Yetti mi? Hayır, yetmedi. Gelelim beni etkileyen en önemli bombaya.

Hepsiburada genelde benim kategorideki ürünlere kendi komisyonundan %6 - %8 - %10 indirim yapıyor. Sonuç itibariyle müşterinin ödediği tutara göre komisyon oranı yaklaşık %4 diyebiliriz. Çünkü ciromun %50'si %10 destek varken gelirken %30'u %8 destek ve %20'si %6 destek varken geliyor.

N11 için benzer bir senaryo vermek gerekirse, N11 genelde %3 komisyondan indirim yapıyor ve TL bazlı ekstra sepet indirimleri uyguluyor. Müşteriden tahsil edilen rakama göre ortalama kesintisi %3 civarında.

Tüm örnekleri verdiğimi düşünüyorum. Artık cevabı bitirip gerçekten konudan çıkmam lazım. O yüzden sonuç cümlesi şu ki, tüm pazaryeri sitelerinin anlık destekleri, kesintileri, avantajları bir araya getirilip kapsamlı değerlendirme yapıldıktan sonra ürünler satışa açılmalıdır.
Eline sağlık
 
@Theaa & @Metaren siz soruyu doğru anladığınıza emin misiniz?



Şimdi ben burada Trendyol'da neden bir yılı aşkın süredir ürün listelemediğimi, N11'de fiyatları neden pahalı tuttuğumu, PTTAvm'de sipariş gelmeme sebeplerimi anlatmak isterim ama Hepsiburada rakiplerini tanır bende onlara uyayım der diye korkuyorum. Sonra ekmeğimizden olmayalım!

Ayrıca sürekli karşımıza çıkan yeni ve sonradan pazaryeri olma kararı veren sitelerde neden mağaza açmadığımı falan anlatırsam Hepsiburada haricindeki tüm platformlar bizi dava eder.

Bu sebepler ile, biz siteleri kıyaslamayalım. Theaa ve Metaren'in de dediği gibi insanların kıyaslaması gereken maddeleri sıralayalım.



Her şey gösterilen komisyon oranı değil. Bu yüzden tedarikçilerin, site genelinde düzenlenen kampanyaları takip etmesi şart! Çünkü bazen Hepsiburada, bazen N11 benim için öncelikli hale geliyor. Hemen kısaca bir örnek verip konudan çıkmak Rusça içerik paylaşmak istiyorum))

Hepsiburada'nın benim kategorideki ürünler için komisyon oranı %10 + KDV bu rakamın üzerine %0,8 tahsilat bedeli tarzında bir isimle pos cihazı kullanım bedeli kesiyor.

N11 ise KDV dahil %5 + reklam ve listeleme tarzında iki başlık dahil toplam %8 komisyon kesiyor.

Yani Hepsiburada satışa açmış olduğum rakam üzerinden %12,96 , N11 ise %8 komisyon kesintisi uyguluyor. Böyle bakıldığı zaman N11'deki fiyatımın her zaman daha ucuz olmasını bekleyebilirsiniz. Ama N11, Hepsiburada'ya göre ortalama 12gün daha geç ödeme yapıyor. Günümüzde bu likiditenin bana etkisi %2!

Böylece başlangıçta hesaplama yaparken N11 %10 komisyon kesiyor gibi dikkate alarak fiyatlama yapmak zorundayım.



Bende buna %100 katılıyorum. Hepsiburada ile benim kategorideki ürünlerin müşteriye teslimatı taş çatlasın 4 iş günü. N11'de Ceva Lojistik ile çalışmak zorundayım (Horoz Lojistik sürekli hasarlı taşıma yaptığı için çalışmayı bıraktım). Ceva Lojistik gelen siparişi en erken 3. iş günü işleme alıyor ve İzmir'den çıkartıyor. Müşteriye teslimatı ise 10 günü aşabiliyor.

Şimdi tekrar başa dönecek olursak, Hepsiburada %12,96 komisyon ile sipariş geldikten sonra yaklaşık 18-20 iş gününde parayı hesabıma öderken, N11'de %8 komisyon ile bu süreç 40 günden erken tamamlanamaz gibi duruyor.

Yetti mi? Hayır, yetmedi. Gelelim beni etkileyen en önemli bombaya.

Hepsiburada genelde benim kategorideki ürünlere kendi komisyonundan %6 - %8 - %10 indirim yapıyor. Sonuç itibariyle müşterinin ödediği tutara göre komisyon oranı yaklaşık %4 diyebiliriz. Çünkü ciromun %50'si %10 destek varken gelirken %30'u %8 destek ve %20'si %6 destek varken geliyor.

N11 için benzer bir senaryo vermek gerekirse, N11 genelde %3 komisyondan indirim yapıyor ve TL bazlı ekstra sepet indirimleri uyguluyor. Müşteriden tahsil edilen rakama göre ortalama kesintisi %3 civarında.

Tüm örnekleri verdiğimi düşünüyorum. Artık cevabı bitirip gerçekten konudan çıkmam lazım. O yüzden sonuç cümlesi şu ki, tüm pazaryeri sitelerinin anlık destekleri, kesintileri, avantajları bir araya getirilip kapsamlı değerlendirme yapıldıktan sonra ürünler satışa açılmalıdır.

Efsane olmuş eline sağlık.
@Theaa & @Metaren siz soruyu doğru anladığınıza emin misiniz?

Bize laf atıyorsun da, senin sonradan anladığını biz baştan anlayıp bu şekilde cevaplamış olamaz mıyız?

Bknz:
tüm platformlar bizi dava eder.
 

Reklam