T
Tuğçe İçözü
Misafir
Ünlü oyuncu Nurgül Yeşilçay, 26 Ağustos'ta paylaştığı bir gönderi ile yeni bir NFT projesine adım atacağını açıklamıştı. Yeşilçay'ın imzasını taşıyan projenin detayları belli oldu. Nurgül Yeşilçay senaryosunu yazdığı ve yönetmenliğini üstlendiği yeni Poz dizisi NFT olarak yayınlanacak. Dizinin yapımcılığını ise Necati Kocabay üstlendi.
Kamera yerine fotoğraf makinasının kullanıldığı mini dizi yedi bölümden oluşuyor. Her bir bölüm yaklaşık 3-4 dakika sürüyor. Dizinin çekim tekniği izleyenlerde bir fotoroman hissi uyandırıyor. Poz, gerilimli kara komedi türünde bir foto dizi olarak tanımlanıyor. Yeşilçay'ın yaklaşık altı aydır üzerinde bu proje üzerinde çalıştığını belirtelim.
Paylaşılan bilgilere göre dizi NFT olarak 8 bin 600 dolar üzerinden satışa çıkarılacak. Poz NFT'sine yalnızca 50 kişi sahip olacak.
Poz’da; çocuklu ve evli orta sınıf bir aile olan Suzan ve Harun'un hikayesi anlatılıyor. Çift, sıradan bir şekilde hayatlarına devam etmekteyken Harun ressam bir kıza aşık olur. Harun, bu durumu eşine hiç belli etmediğini düşünse de Suzan’ın bu durumdan haberdar olmasıyla olaylar bir felakete dönüşür.
Nurgül Yeşilçay ve ekibinin NFT kullanımının en güzel örneklerinden birini hayata geçirdiğini görüyoruz. Hatırlarsanız dün Fox'un The Masked Singer" isimli şovu için topluluk odaklı bir NFT kurgusu yaptığını aktarmıştık. Fox'un hayata geçirdiği MaskVerse platformu üzerinden NFT satışını gerçekleştirmesi, bence geleneksel medya için önemli adımlardan biri oldu. NFT satışına oyunlaştırma ekleyen Fox'un pek çok kuruluşa pazarlama konusunda ilham vereceğini söyleyebilirim.
Aynı şekilde Nurgül Yeşilçay'ın da NFT kullanımı, sanatçıların ve sinema sektörünün kendini finanse etmesinin yaratıcı bir yolu olarak niteleyebiliriz. Bence NFT'ye sahip olan bu 50 kişi eseri izlemenin ötesinde özel gösterimlere de ev sahipliği yapmak isteyebilir. Yine de bu konuda kesin bir sonuca varmak için NFT satışa çıktığında sözleşmenin detaylarını incelememiz gerekiyor.
Cem Yılmaz'ın NFT eserlerini stand-up etkinlikleriyle ilişkilendirmesi bu anlamda atılan öncü adımlardan biri olarak görünse de; Ağustos ayında projeye başlayan Yeşilçay'ın aslında Cem Yılmaz'dan önce harekete geçtiğini söyleyebiliriz.
Bana kalırsa Yeşilçay bu projesiyle Türkiye'de NFT fikrinin en iyi uygulayan projeye imza atmış oldu. Nurgül Yeşilçay ve Cem Yılmaz'ın ardından şov dünyasındaki tanınmış isimlerin NFT pazar yerlerinde boy göstereceğini söylemek mümkün.
Kaynak : Webrazzi
Kamera yerine fotoğraf makinasının kullanıldığı mini dizi yedi bölümden oluşuyor. Her bir bölüm yaklaşık 3-4 dakika sürüyor. Dizinin çekim tekniği izleyenlerde bir fotoroman hissi uyandırıyor. Poz, gerilimli kara komedi türünde bir foto dizi olarak tanımlanıyor. Yeşilçay'ın yaklaşık altı aydır üzerinde bu proje üzerinde çalıştığını belirtelim.
Nurgül Yeşilçay on Instagram: "Harika bi ekiple harika bi #nft projesi hazırlığındayız! Ayrıntılar pek yakında❤️ #nftart #nftcomunity #nftnews @dorukseymen @merveterziogllu @busecelik @kubilayqbtuncer @beseyustel @bayrakhuseyin @buketclk @dogukan
59K likes, 783 comments - nurgulyesilcayy on August 26, 2021: "Harika bi ekiple harika bi #nft projesi hazırlığındayız! Ayrıntılar pek yakında❤️ #nftart #nftcomunity #nftnews @dorukseymen @merveterziogllu @busecelik @kubilayqbtuncer @beseyustel @bayrakhuseyin @buketclk @dogukankocabay...
www.instagram.com
Paylaşılan bilgilere göre dizi NFT olarak 8 bin 600 dolar üzerinden satışa çıkarılacak. Poz NFT'sine yalnızca 50 kişi sahip olacak.
Dizinin konusu
Poz’da; çocuklu ve evli orta sınıf bir aile olan Suzan ve Harun'un hikayesi anlatılıyor. Çift, sıradan bir şekilde hayatlarına devam etmekteyken Harun ressam bir kıza aşık olur. Harun, bu durumu eşine hiç belli etmediğini düşünse de Suzan’ın bu durumdan haberdar olmasıyla olaylar bir felakete dönüşür.
NFT Fikrinin en güzel kullanım örneği
Nurgül Yeşilçay ve ekibinin NFT kullanımının en güzel örneklerinden birini hayata geçirdiğini görüyoruz. Hatırlarsanız dün Fox'un The Masked Singer" isimli şovu için topluluk odaklı bir NFT kurgusu yaptığını aktarmıştık. Fox'un hayata geçirdiği MaskVerse platformu üzerinden NFT satışını gerçekleştirmesi, bence geleneksel medya için önemli adımlardan biri oldu. NFT satışına oyunlaştırma ekleyen Fox'un pek çok kuruluşa pazarlama konusunda ilham vereceğini söyleyebilirim.
Aynı şekilde Nurgül Yeşilçay'ın da NFT kullanımı, sanatçıların ve sinema sektörünün kendini finanse etmesinin yaratıcı bir yolu olarak niteleyebiliriz. Bence NFT'ye sahip olan bu 50 kişi eseri izlemenin ötesinde özel gösterimlere de ev sahipliği yapmak isteyebilir. Yine de bu konuda kesin bir sonuca varmak için NFT satışa çıktığında sözleşmenin detaylarını incelememiz gerekiyor.
Cem Yılmaz'ın NFT eserlerini stand-up etkinlikleriyle ilişkilendirmesi bu anlamda atılan öncü adımlardan biri olarak görünse de; Ağustos ayında projeye başlayan Yeşilçay'ın aslında Cem Yılmaz'dan önce harekete geçtiğini söyleyebiliriz.
Bana kalırsa Yeşilçay bu projesiyle Türkiye'de NFT fikrinin en iyi uygulayan projeye imza atmış oldu. Nurgül Yeşilçay ve Cem Yılmaz'ın ardından şov dünyasındaki tanınmış isimlerin NFT pazar yerlerinde boy göstereceğini söylemek mümkün.
Kaynak : Webrazzi
Moderatör tarafında düzenlendi: