T
Tuğçe İçözü
Misafir
Microsoft, işletmelerin rutin görevler için isteğe bağlı yapay zeka agentları (aracıları) kullanmasına olanak tanıyan 365 Copilot Chat adlı bir sohbet hizmeti sundu. Ücretsiz olarak sunulan 365 Copilot Chat, OpenAI'ın GPT-4o'yu kullanıyor. Söz konusu hizmet, kullanıcıların pazar araştırması, strateji belgeleri yazma ve toplantılara hazırlanma gibi görevler için doğal dilleri kullanan yapay zeka aracıları oluşturmasına imkan tanıyor. Öte yandan Teams aramalarını özetleme, yazıya dökme ve PowerPoint slaytları oluşturma gibi özellikler için aylık 30 dolarlık Microsoft 365 Copilot aboneliği gerekiyor.
Çalışanlar için sanal ekip arkadaşları olarak hizmet verebilecek olan agentlar, kullanıcıların tekrarlayan görevleri otomatikleştirmelerine destek olabilir. Bu kapsamda toplantılardan önce müşteri bilgileri sağlamaktan ilgili olayları izlemeye kadar pek çok görevin yerine getirilebileceğini düşünebiliriz. Agentların, web'deki verilerin yanı sıra Microsoft Graph veya üçüncü taraf grafik bağlayıcıları aracılığıyla iş verileri kullanılarak temellendirilebileceğini de belirtelim.
Çalışanlar, kullandıkça öde modeliyle agentlara erişebilir. Toplam kullanım ise bir kuruluş tarafından kullanılan mesaj sayısına göre belirlenecek. Şirket Microsoft Azure'daki Copilot Studio sayacı üzerinden, ön ödemeli mesaj paketleri aracılığıyla mesaj satın alabileceğinizi belirtiyor. Bu noktada mesaj başına 0,01 dolar karşılığında ya da ayda 25 bin mesaj için 200 dolar fiyatlandırma seçenekleri karşımıza çıkıyor. Farklı etkileşim türleri, mesajları farklı şekilde kullanacak. Microsoft Graph tabanlı yanıtlar 30 mesaj veya 30 sent kadar yer kaplayacak.
Microsoft'un 2025 mali yılında yapay zeka odaklı veri merkezleri için 80 milyar dolar ayırdığını belirtelim. Business Insider tarafından paylaşılan bilgilere göre; Gartner tarafından 123 BT lideriyle yapılan bir ankette katılımcıların yalnızca 4'ü Copilot'un şirketlerine önemli bir değer sağladığını söyledi. Şirket, çıkardığı yeni ürünlerle bu durumu değiştirmeye çalışıyor. Şirketin Kasım ayında müşterilerin minimum insan müdahalesi gerektiren otonom agentlar oluşturmasına izin vermeye başlaması da bunun bir göstergesiydi.
Kaynak : Webrazzi
Çalışanlar için sanal ekip arkadaşları olarak hizmet verebilecek olan agentlar, kullanıcıların tekrarlayan görevleri otomatikleştirmelerine destek olabilir. Bu kapsamda toplantılardan önce müşteri bilgileri sağlamaktan ilgili olayları izlemeye kadar pek çok görevin yerine getirilebileceğini düşünebiliriz. Agentların, web'deki verilerin yanı sıra Microsoft Graph veya üçüncü taraf grafik bağlayıcıları aracılığıyla iş verileri kullanılarak temellendirilebileceğini de belirtelim.
Çalışanlar, kullandıkça öde modeliyle agentlara erişebilir. Toplam kullanım ise bir kuruluş tarafından kullanılan mesaj sayısına göre belirlenecek. Şirket Microsoft Azure'daki Copilot Studio sayacı üzerinden, ön ödemeli mesaj paketleri aracılığıyla mesaj satın alabileceğinizi belirtiyor. Bu noktada mesaj başına 0,01 dolar karşılığında ya da ayda 25 bin mesaj için 200 dolar fiyatlandırma seçenekleri karşımıza çıkıyor. Farklı etkileşim türleri, mesajları farklı şekilde kullanacak. Microsoft Graph tabanlı yanıtlar 30 mesaj veya 30 sent kadar yer kaplayacak.
Microsoft'un 2025 mali yılında yapay zeka odaklı veri merkezleri için 80 milyar dolar ayırdığını belirtelim. Business Insider tarafından paylaşılan bilgilere göre; Gartner tarafından 123 BT lideriyle yapılan bir ankette katılımcıların yalnızca 4'ü Copilot'un şirketlerine önemli bir değer sağladığını söyledi. Şirket, çıkardığı yeni ürünlerle bu durumu değiştirmeye çalışıyor. Şirketin Kasım ayında müşterilerin minimum insan müdahalesi gerektiren otonom agentlar oluşturmasına izin vermeye başlaması da bunun bir göstergesiydi.
Kaynak : Webrazzi