E
Emre Tokses
Misafir
Son zamanlarda yapay zekanın internet aramalarında da ön plana çıkmasıyla markaların dijital stratejilerini optimize etme ihtiyacı her zamankinden daha önemli hale geldi. Google AI Overviews, ChatGPT ve Perplexity.AI gibi yapay zeka tabanlı arama platformlarının yükselişiyle birlikte, markaların bu platformlardaki görünürlüğünü ölçmek ve analiz etmek için Otterly yapay zeka aracı öne çıkan girişimler arasında yer alıyor.
İlk Product Hunt lansmanını Nisan 2024’te gerçekleştiren Otterly, markaların yapay zeka arama platformlarındaki varlıklarını izlemelerine olanak tanıyan bir platform. Bu araç, markaların yapay zeka arama platformlarında içeriklerinin nasıl göründüğünü ve performans gösterdiğini otomatik olarak analiz ederek, pazarlama ekiplerine önemli veriler sunuyor.
Otterly, anahtar kelime araştırmasıyla aratılan kelimeyle ilgili arama istemleri (prompt) oluşturulmasını sağlıyor. Ayrıca web sitenizi analiz edip SEO’ya uygun anahtar kelimeleri de örnek arama istemlerine dönüştürebiliyor. Girişim sağladığı marka analizi sayesinde, arama platformlarında markanızın kullanıcı karşına çıkıp çıkmadığını ve ilgili tüm markaların sıralamasını karşınıza çıkarıyor. Buna ek olarak platform markalar için olumlu veya olumsuz duygu durumu analizini detaylarıyla paylaşıyor.
Ayrıca Otterly, yapay zeka arama platformlarındaki metinlerde hangi linklerin gösterildiğini link analizi özelliği ile size sunuyor ve bu linkleri toplu olarak indirebiliyorsunuz. Böylece araç, web sitelerinin yapay zeka aramalarındaki performansını gözlemlemesine yardımcı oluyor. Ayrıca, Otterly’nin otomatik link takibi ve gerçek zamanlı raporlama özellikleri, pazarlama ekiplerine içerik stratejilerini hızlıca şekillendirme imkanı sunuyor.
Kullanıcı dostu arayüzüyle dikkat çeken Otterly’nin kullanım kolaylığı güçlü yönleri arasında yer alıyor. İlk aşamada markanızın en çok kullanılan anahtar kelimelerini veya aramalarını platforma yüklüyorsunuz. Daha sonra platform Google AI, ChatGPT ve Perplexity üzerinden analiz yapıyor. Son aşamada ise analiz panelinden haftalık olarak aramalarınızla ilgili değişiklikleri gözlemleyip raporlar oluşturabiliyorsunuz.
Başta pazarlama ekipleri ve dijital uzmanlar için ideal bir çözüm olan Otterly, 1 aylık ücretsiz sürümünde 5 arama istemi hakkı tanıyor. İhtiyacınız olan arama sayısına göre ücretli paketleri tercih edebiliyorsunuz. Aylık olarak faturalandırılan 10, 100 ve 1000 arama istemi için sırasıyla 29, 189 ve 989 dolar ödemeniz gerekiyor.
Kaynak : Webrazzi
İlk Product Hunt lansmanını Nisan 2024’te gerçekleştiren Otterly, markaların yapay zeka arama platformlarındaki varlıklarını izlemelerine olanak tanıyan bir platform. Bu araç, markaların yapay zeka arama platformlarında içeriklerinin nasıl göründüğünü ve performans gösterdiğini otomatik olarak analiz ederek, pazarlama ekiplerine önemli veriler sunuyor.
Otterly, anahtar kelime araştırmasıyla aratılan kelimeyle ilgili arama istemleri (prompt) oluşturulmasını sağlıyor. Ayrıca web sitenizi analiz edip SEO’ya uygun anahtar kelimeleri de örnek arama istemlerine dönüştürebiliyor. Girişim sağladığı marka analizi sayesinde, arama platformlarında markanızın kullanıcı karşına çıkıp çıkmadığını ve ilgili tüm markaların sıralamasını karşınıza çıkarıyor. Buna ek olarak platform markalar için olumlu veya olumsuz duygu durumu analizini detaylarıyla paylaşıyor.
Ayrıca Otterly, yapay zeka arama platformlarındaki metinlerde hangi linklerin gösterildiğini link analizi özelliği ile size sunuyor ve bu linkleri toplu olarak indirebiliyorsunuz. Böylece araç, web sitelerinin yapay zeka aramalarındaki performansını gözlemlemesine yardımcı oluyor. Ayrıca, Otterly’nin otomatik link takibi ve gerçek zamanlı raporlama özellikleri, pazarlama ekiplerine içerik stratejilerini hızlıca şekillendirme imkanı sunuyor.
Kullanıcı dostu arayüzüyle dikkat çeken Otterly’nin kullanım kolaylığı güçlü yönleri arasında yer alıyor. İlk aşamada markanızın en çok kullanılan anahtar kelimelerini veya aramalarını platforma yüklüyorsunuz. Daha sonra platform Google AI, ChatGPT ve Perplexity üzerinden analiz yapıyor. Son aşamada ise analiz panelinden haftalık olarak aramalarınızla ilgili değişiklikleri gözlemleyip raporlar oluşturabiliyorsunuz.
Başta pazarlama ekipleri ve dijital uzmanlar için ideal bir çözüm olan Otterly, 1 aylık ücretsiz sürümünde 5 arama istemi hakkı tanıyor. İhtiyacınız olan arama sayısına göre ücretli paketleri tercih edebiliyorsunuz. Aylık olarak faturalandırılan 10, 100 ve 1000 arama istemi için sırasıyla 29, 189 ve 989 dolar ödemeniz gerekiyor.
Kaynak : Webrazzi