T
Tuğçe İçözü
Misafir
Instagram, içerik üreticilerinin marka anlaşmalarıyla daha fazla para kazanmasını sağlayan Ortaklık Reklamları'na Müşteri Görüşleri (testimonials) adlı yeni özelliği de dahil etti. Müşteri görüşleri, içerik üreticilerinin markanın sosyal medya gönderilerinde ve reklamlarında yorum olarak paylaşılan yazılı metinler yoluyla ödeme almalarını sağlıyor.
Özellik, hem Akış gönderilerini hem de Reels içeriklerini kapsayabiliyor. İçerik üreticileri, marka kampanyası veya belirli bir ürünle ilgili en fazla 125 karakterden oluşan kısa bir metin yazdıktan sonra, bunu markaya gönderiyor. Böylece marka, mesajın doğru reklamda görünmesini sağlıyor. Müşteri görüşleri, daha sonra Instagram gönderisindeki yorumlar bölümünün en üstüne sabitlenebiliyor Bu sayede yorumların yanı sıra içerik üreticisinin de görünürlüğü artıyor.
Bu yeni reklam formatının, sosyal medyada mevcut olan bir uygulamadan para kazanmaya yönelik bir hamle olduğunu söyleyebiliriz. Aslında markalar konu kullanıcı yorumları olduğunda ya ücretli yorumculardan yararlanıyor ya da olumlu yorum bırakan müşterileri başka şekillerde teşvik ediyor. Bu anlamda son tüketici tarafında doğru yorumları ayırt edebilmek zorlaşıyor.
İçerik üreticilerinin ürünler hakkında yorum bırakabilmesi ise tüketicilerin güvenini kazanmış isimlerin markayı öne çıkarması anlamına geliyor. Özellik, marka ile içerik üreticisi arasındaki ilişkiyi şeffaf bir şekilde ortaya koyarken, markanın o kişinin takipçileri arasındaki itibarını artırması mümkün oluyor.
İçerik üreticileri müşteri görüşleri dahil olmak üzere tüm Ortaklık Reklamları'nı uygulamadaki İçerik Üretici Ayarları altında takip edebilecek. Böylece içeriklerinin nasıl kullanıldığını görebilecek olan içerik üreticileri, gerektiğinde içeriklerini geri çekme imkanına da sahip olacak. Anlaşmalar marka ve içerik üreticisi arasında gerçekleşirken, Meta ödeme sürecinde dahil olmayacak.
Instagram'ın blog'unda paylaşılan bilgilere göre; insanların yüzde 40'ı alışveriş yaparken içerik üreticisi tavsiyelerinden faydalanıyor. Meta sunulan bu yeni özelliklerle içerik üreticilerine yeni gelir kaynakları yaratırken, ilerleyen dönemde yeni yollarla da karşımıza çıkmayı planlıyor olabilir.
Kaynak : Webrazzi
Özellik, hem Akış gönderilerini hem de Reels içeriklerini kapsayabiliyor. İçerik üreticileri, marka kampanyası veya belirli bir ürünle ilgili en fazla 125 karakterden oluşan kısa bir metin yazdıktan sonra, bunu markaya gönderiyor. Böylece marka, mesajın doğru reklamda görünmesini sağlıyor. Müşteri görüşleri, daha sonra Instagram gönderisindeki yorumlar bölümünün en üstüne sabitlenebiliyor Bu sayede yorumların yanı sıra içerik üreticisinin de görünürlüğü artıyor.
Bu yeni reklam formatının, sosyal medyada mevcut olan bir uygulamadan para kazanmaya yönelik bir hamle olduğunu söyleyebiliriz. Aslında markalar konu kullanıcı yorumları olduğunda ya ücretli yorumculardan yararlanıyor ya da olumlu yorum bırakan müşterileri başka şekillerde teşvik ediyor. Bu anlamda son tüketici tarafında doğru yorumları ayırt edebilmek zorlaşıyor.
İçerik üreticilerinin ürünler hakkında yorum bırakabilmesi ise tüketicilerin güvenini kazanmış isimlerin markayı öne çıkarması anlamına geliyor. Özellik, marka ile içerik üreticisi arasındaki ilişkiyi şeffaf bir şekilde ortaya koyarken, markanın o kişinin takipçileri arasındaki itibarını artırması mümkün oluyor.
İçerik üreticileri müşteri görüşleri dahil olmak üzere tüm Ortaklık Reklamları'nı uygulamadaki İçerik Üretici Ayarları altında takip edebilecek. Böylece içeriklerinin nasıl kullanıldığını görebilecek olan içerik üreticileri, gerektiğinde içeriklerini geri çekme imkanına da sahip olacak. Anlaşmalar marka ve içerik üreticisi arasında gerçekleşirken, Meta ödeme sürecinde dahil olmayacak.
Instagram'ın blog'unda paylaşılan bilgilere göre; insanların yüzde 40'ı alışveriş yaparken içerik üreticisi tavsiyelerinden faydalanıyor. Meta sunulan bu yeni özelliklerle içerik üreticilerine yeni gelir kaynakları yaratırken, ilerleyen dönemde yeni yollarla da karşımıza çıkmayı planlıyor olabilir.
Kaynak : Webrazzi