İ
İdil Dilber
Misafir
Türkiye'nin lider finans ve teknoloji konferansı Webrazzi Fintech 2024, Wyndham Grand İstanbul Levent'te başladı. Gemius Türkiye Ülke Müdürü İdil Kesten, "Finans Platformlarının Dijital Ziyaretçi Karnesi" isimli sunumu ile önemli veriler aktardı.
2024 yılının bankacılık, ödeme sistemleri, yatırım platformları, sigortacılık ve kripto verilerine dayanarak bir dijital ziyaretçi karnesi oluşturan Kesten, bankacılıkta dijital kullanıcı anlamında Türkiye'nin birçok Avrupa ülkesinin önünde olduğunu iletti.
Garanti Bankası’nın 21,3 milyon kullanıcıyla yerini koruyarak listenin başında olduğunu söyleyen Kesten, Garanti Bankası’nı ise Ziraat Bankası ve Yapı Kredi'nin takip ettiği bilgisini verdi. QNB FinansBank ve Enpara'nın geçen yıla oranla yükseldiğini ileten Kesten, endüstri büyüklüğünün 47,2 milyon olduğunu belirterek, kullanıcılarının cinsiyet oranının hemen hemen eşit olduğunu da paylaştı.
Ortalama zaman geçirme (ATS) verilerine bakıldığında Yapı Kredi'yi zirvede görüyoruz. En sevilen bankalara jenerasyon olarak bakıldığında Z jenerasyonu, Ziraat Bankası’nı, Y jenerasyonunun Garanti Bankası’nı ve X jenerasyonunun Yapı Kredi’yi sevdiği karşımıza çıkıyor. Müşteri sadakatine bakıldığında ise HalkBank ön sıralarda yerini alırken, Ziraat Bankası ve Vakıf Bank onu takip ediyor.
Ödeme sistemleri trafik verilerine bakıldığında, Papara 6,5 milyon kullanıcı ile listeye öncülük ediyor. Listede Papara’yı takip eden Hadi ve Juzdan ödeme sistemlerini görüyoruz. Kitle analizinde ise, endüstri büyüklüğünün 18,6 milyon olduğunu belirten Kesten, yüzde 57 oranla erkek kullanıcıların olduğuna fakat kadınların da yavaş yavaş bu sistemlere aşina olmaya başladığını iletti. ATS verilerini incelediğimizde Juzdan'ı ilk sırada görürken, en sevilen ödeme sistemlerine jenerasyon olarak bakıldığında Z jenerasyonunda Papara, Y ve X jenerasyonunun ise Juzdan sistemini sevdiğini aktardı. Müşteri sadakatine bakıldığında ise Papara, Hadi ve Paycell’i görüyoruz.
Yatırım platformları trafik verilerinde ise, QNB Invest 1,2 milyon kullanıcı ile listenin başında yer alıyor. ZBorsa ve Tradeonline’ın da QNB’i Invest’i takip eden platformlar olduğunu belirtelim. Endüstri büyüklüğünün 3 milyon olduğu fakat 2023 yılına ait verilerinin olmadığını belirten Kesten, verilerde yüzde 55 oranla erkek kullanıcıların daha çok olduğunu belirtiyor. ATS verilerinde, Y ve Z jenerasyonunda öne çıkan QNB Invest iken X jenerasyonunun tercihi ZBorsa olmuş. Trademaster ve Tradeonline da ATS verilerinde öne çıkanlar arasında. Müşteri sadakatinde ise Yapı Kredi Yatırım Dünyam öne çıkarken, QNB Invest ve Ziraat Bankası ZBorsa onu takip edenler arasında.
Sigortacılık trafik verilerinde, sigortam.net 2,1 milyon kullanıcı ile listenin başında yer alıyor. Bu listeyi Allianz Sigorta takip ediyor. Endüstri büyüklüğünün 5,3 milyon olduğu verilerde yüzde 68 oranla erkek kullanıcıların daha çok olduğunu belirtiyor. ATS verilerinde Axa Sigorta öne çıkarken, en sevilen platformun yine sigortam.net, müşteri sadakati verilerinde ise Anadolu Hayat Emeklilik öne çıkıyor.
Endüstri büyüklüğünün 9 milyon olduğu kripto verilerinde yüzde 75 oranla erkek kullanıcılarının daha fazla olduğunu belirtiliyor. ATS, Z jenerasyonu ve sadakat verilerinde Binance öne çıkarken, ATS verilerinde Binance’i takip eden BTCTürk ve Midas’ı görebiliyoruz. Y jenerasyonunun Piapiri, X jenerasyonunun ise ICRYPEX kullandığını belirtiyor. Müşteri sadakatinde de Piapiri’yi ve ICRYPEX’i görüyoruz.
Kaynak : Webrazzi
2024 yılının bankacılık, ödeme sistemleri, yatırım platformları, sigortacılık ve kripto verilerine dayanarak bir dijital ziyaretçi karnesi oluşturan Kesten, bankacılıkta dijital kullanıcı anlamında Türkiye'nin birçok Avrupa ülkesinin önünde olduğunu iletti.
Garanti Bankası’nın 21,3 milyon kullanıcıyla yerini koruyarak listenin başında olduğunu söyleyen Kesten, Garanti Bankası’nı ise Ziraat Bankası ve Yapı Kredi'nin takip ettiği bilgisini verdi. QNB FinansBank ve Enpara'nın geçen yıla oranla yükseldiğini ileten Kesten, endüstri büyüklüğünün 47,2 milyon olduğunu belirterek, kullanıcılarının cinsiyet oranının hemen hemen eşit olduğunu da paylaştı.
Ortalama zaman geçirme (ATS) verilerine bakıldığında Yapı Kredi'yi zirvede görüyoruz. En sevilen bankalara jenerasyon olarak bakıldığında Z jenerasyonu, Ziraat Bankası’nı, Y jenerasyonunun Garanti Bankası’nı ve X jenerasyonunun Yapı Kredi’yi sevdiği karşımıza çıkıyor. Müşteri sadakatine bakıldığında ise HalkBank ön sıralarda yerini alırken, Ziraat Bankası ve Vakıf Bank onu takip ediyor.
Ödeme sistemleri trafik verilerine bakıldığında, Papara 6,5 milyon kullanıcı ile listeye öncülük ediyor. Listede Papara’yı takip eden Hadi ve Juzdan ödeme sistemlerini görüyoruz. Kitle analizinde ise, endüstri büyüklüğünün 18,6 milyon olduğunu belirten Kesten, yüzde 57 oranla erkek kullanıcıların olduğuna fakat kadınların da yavaş yavaş bu sistemlere aşina olmaya başladığını iletti. ATS verilerini incelediğimizde Juzdan'ı ilk sırada görürken, en sevilen ödeme sistemlerine jenerasyon olarak bakıldığında Z jenerasyonunda Papara, Y ve X jenerasyonunun ise Juzdan sistemini sevdiğini aktardı. Müşteri sadakatine bakıldığında ise Papara, Hadi ve Paycell’i görüyoruz.
Yatırım platformları trafik verilerinde ise, QNB Invest 1,2 milyon kullanıcı ile listenin başında yer alıyor. ZBorsa ve Tradeonline’ın da QNB’i Invest’i takip eden platformlar olduğunu belirtelim. Endüstri büyüklüğünün 3 milyon olduğu fakat 2023 yılına ait verilerinin olmadığını belirten Kesten, verilerde yüzde 55 oranla erkek kullanıcıların daha çok olduğunu belirtiyor. ATS verilerinde, Y ve Z jenerasyonunda öne çıkan QNB Invest iken X jenerasyonunun tercihi ZBorsa olmuş. Trademaster ve Tradeonline da ATS verilerinde öne çıkanlar arasında. Müşteri sadakatinde ise Yapı Kredi Yatırım Dünyam öne çıkarken, QNB Invest ve Ziraat Bankası ZBorsa onu takip edenler arasında.
Sigortacılık trafik verilerinde, sigortam.net 2,1 milyon kullanıcı ile listenin başında yer alıyor. Bu listeyi Allianz Sigorta takip ediyor. Endüstri büyüklüğünün 5,3 milyon olduğu verilerde yüzde 68 oranla erkek kullanıcıların daha çok olduğunu belirtiyor. ATS verilerinde Axa Sigorta öne çıkarken, en sevilen platformun yine sigortam.net, müşteri sadakati verilerinde ise Anadolu Hayat Emeklilik öne çıkıyor.
Endüstri büyüklüğünün 9 milyon olduğu kripto verilerinde yüzde 75 oranla erkek kullanıcılarının daha fazla olduğunu belirtiliyor. ATS, Z jenerasyonu ve sadakat verilerinde Binance öne çıkarken, ATS verilerinde Binance’i takip eden BTCTürk ve Midas’ı görebiliyoruz. Y jenerasyonunun Piapiri, X jenerasyonunun ise ICRYPEX kullandığını belirtiyor. Müşteri sadakatinde de Piapiri’yi ve ICRYPEX’i görüyoruz.
Kaynak : Webrazzi