I
Işık Handan
Misafir
Sosyal medyada bir zamanların Facebook durum bildirimleriyle başlayan Instagram fotoğrafları ile devam eden kişisel anlarımızın paylaşılma yolculuğu, yerini önce Vlog olarak adlandırılan upuzun Youtube videolarına bıraktı. Bu videolar zamanının en az 15 dakikasını harcamak istemeyen ve daha komik içerikler tüketme amacı ile gezinen kullanıcılar için 7 saniyelik Vine’lara dönüştü. Vine videoları 2012’de hızla popüler olup kısa içerik tüketen kullanıcılar tarafından hem çok sevildi hem de günümüzün Tiktok altyapısını oluşturdu. 2017’de Vine platformu içerik hayatına Vine Camera olarak devam etse de kral koltuğunu çoktan yeni içerik platformlarına bırakmıştı bile.
Görsel içerik hikayesi bu şekilde günümüze kadar uzanıyor. Özetlemek gerekirse, şuan kullandığımız platformların tek bir elden tek bir fikirle çıkmadığını söyleyebiliyoruz. Aslında şuan hızla tükettiğimiz içeriklerin temelinde başka platformların da emeği var. Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Vine, Tiktok, Reddit… Listeyi istediğimiz kadar uzatabiliriz. Birbirine benzeyen birçok sosyal medya platformu biliyoruz fakat hepsini kullanmak istiyor muyuz? Birçoğumuz yemek aralarımızda birkaç komik video izlemek isterken, bir kısmımız da uzun bir film özeti izlemek istiyor olabilir. Hatta bazı kullanıcılar artık Google yerine çözmek istedikleri problemleri Youtube ve Tiktok’ta aratıyor. Farklı kullanım amaçları için aynı kanalları kullanmak artık yaygınlaşıyor. Yine de aralarında karşılaştırma yaparak zamanımızı verimli kullanabiliriz.
Burada birçok kullanıcının aklına şu soru geliyor;
Bu sorunun teorik cevabı ne aradığınıza göre değişir, fakat teknik anlamda bir inceleme yapabiliriz. En büyük kısa video platformları olan ve trendleri şekillendiren TikTok, Instagram ve Youtube’u karşılaştıralım. Bildiğimiz üzere TikTok’un hızlı yükselişi ardından Instagram ve Youtube da hızla kısa videolar trenine atlamış ve kısa sürede yeni güncellemelerle TikTok’a yetişmişti. Instagram Reels ve Youtube Shorts da aynı TikTok gibi trendleri yönlendirmede oldukça başarılı. İşte diğer kriterler:
Youtube, Instagram ve TikTok’a kıyasla daha eski bir uygulama olarak daha geniş bir kitleye sahip. Yaşları 16-64 arasında değişen yaklaşık yüzde 53 erkek ve yüzde 47 kadın oranlı bir kullanıcı kitlesi var Youtube’un. Aynı zamanda 122 milyondan fazla düzenli içerik tüketicisine sahip. Kullanıcılar günde yaklaşık 18 dakikalarını bu platformdan video izleyerek geçiriyor ve 31 milyondan fazla kanal çeşidi bulunmakta.
Instagram istatistikleri de şu şekilde; toplam 3.8 milyar kere indirilmiş, 1 milyardan daha fazla bir kullanıcı kitlesine sahip, her gün 95 milyondan fazla fotoğraf ve Reels paylaşılıyor, kullanıcılar yaklaşık günde 30 dakikalarını IG’de geçiriyor, her gün 500 milyondan fazla hikaye paylaşılıyor ve IG kullanıcılarının yüzde 80’i işletmeleri için bu uygulamada.
Tiktok’a baktığımızda ise istatistikler: toplam 3 milyardan fazla indirildi, dünyanın en çok kullanılan 6. uygulaması, aylık 1 milyardan fazla kullanıcısı bulunmakta, diğer sosyal medya uygulamalarına göre etkileşimin en yüksek olduğu uygulama, yüzde 57 oranla kullanıcı cinsiyeti kadın ve şaşırtıcı derecede düşük bir oranla yüzde 4.5 kullanıcı kitlesi Tiktok’un en favori uygulaması olduğunu söylüyor.
Youtube verilerine göre, bu platformun yaklaşık 2.5 milyar aktif kullanıcısı bulunmakta. Dünyada 8 milyar insan nüfusu olduğunu düşünürsek neredeyse tüm internet erişimi olan kullanıcıların aktif olarak Youtube içeriği üretmese de bu kanaldan hesap oluşturduğu ve videoları izlediği anlamına gelir. Bu oran diğer video platformlarını düşündüğümüzde oldukça yüksek.
Instagram Reels ise ortalama 1.2 milyar kullanıcı ile karşımıza çıkıyor. Instagram’ın, Youtube ve Tiktok’tan bu anlamda ayrıldığı nokta ise kullanıcıların daha fazla üreticilik yapıyor olması. Instagram’ın yeni güncellemeleri ile paylaştığınız eski hikayelerden Reels oluşturma seçeneği, bu üreticilik yolculuğunu nispeten kolaylaştırıyor.
2020’nin en çok indirilen mobil uygulaması olarak listelere adını kazıyan Tiktok’un ise 2022’nin sonunda 1.8 milyar kullanıcıya ulaşacağı bekleniyor.
İçerik uzunlukları, görsel kalitesi, formatı, çeşidi gibi daha teknik özellikleri karşılaştıracak olursak Youtube’un özellikle içerik uzunluğu ve görsel kalitesi açısından daha esnek olduğunu görebiliriz. Youtube, tüm içerik üreticilerinin 15 dakikalık videolar yüklemesine izin veriyor. Fakat 15’ten fazla ve 10 saate yakın videolar yüklemek için iyi bir izleyici kitlesine ve Youtube istatistik uyumuna ihtiyacınız var. Rivayete göre Youtube’un en uzun videosu neredeyse 596 saat! Görüntü kalitesi olarak 2160p’ye kadar çözünürlük tanıyan bu platformda aynı zamanda kısa videolar uzantısı olan Shorts seçeneği de var. Bu kısımda videolar 15 saniyeyi geçemiyor ve hızlı içerik tüketicileri için daha ideal.
Aralarında hızlı bir yarış olan Tiktok ve Instagram yeniliklerle her gün rekabete heyecan katsa da, birbirlerine benzedikleri birçok nokta var. Instagram için bu özelliklere bakarsak, Reels uzantısı oldukça aktif fakat çoğu Reels videosu Tiktok’tan çekilmekte. Bu da içerik özgünlüğünü azaltıyor. Reels’lerin pikselleri 1080x1920 arasında ve 9:16 oranında içerikleri destekliyor. En uzun videonun 60 saniye olması gerek, bu videolara açıklama olarak da 2000 kelimeye kadar izniniz var. Anasayfada gösterilen thumnail’iniz ise 4:5 oranında kullanıcılara sunuluyor.
Tiktok’ta ise içerik şu şekilde şekilleniyor; içeriğinizin ekran boyutu 9:16 olmalı, 720px x 1280px, 640px x 640px ve 1280px x 720px piksel oranlarını kullanabilirsiniz, 5 ve 60 saniye arasında uygulama içerisinde çekilen video uzunluğunuz olabilir, uygulama dışında hazırlanan ve editlenen videoların uzunluğu ise 10 dakikaya kadar çıkabiliyor. 9 ve 15 saniye arasındaki videolar en kullanıcı uyumlu olarak sayılıyor, isminiz 2 ila 20 harf arasında olmalı.
Tüm bu oranlar ve teknik detaylar göz önüne alındığında her platform için farklı bir boyuttan ve uzunlukta içerik üretmek oldukça yorucu. Çekilen bir içeriğin tüm bu sosyal medya kanalları için ayrı ayrı revize edilmesi gerekiyor. Bu da çoğu zaman içerik üreticisinin ve firmaların yalnızca bir kanal seçmesiyle sonuçlanıyor. Bu kanallar da her zaman en yüksek dönüşümü getiren olarak belirleniyor.
Youtube reklamlar sekmesine göre, kullanıcıların Youtube videolarında gördükleri bir ürünü veya hizmeti araştırma ve satın alma oranı diğer sosyal medya platformlarının reklamlarından dört kat fazla. Hatta kullanıcıların yüzde 70’den fazlası da Youtube sayesinde yeni firmalar ve hizmetler tanıdıklarını belirtiyor. Bu da firmalar ve pazarlama uzmanları için Youtube reklamlarına yapılabilecek yatırımın dönüşüm oranını oldukça çekici hale getiriyor.
Youtube’da reklam vermek isteyen içerik üreticileri ve dijital pazarlama uzmanlarının seçebileceği 6 çeşit reklam çeşidi var. Bunlar;
Trueview Reklamlar: Bu reklam türü hepimizin en çok gördüğü ve başladıktan 5 saniye sonra geçebildiğimiz reklamlar. Ayrıca kazan-kazan mantığı ile ilerleyen Trueview’lar için Youtube, 5 saniyede geçilen reklamlar üzerinden içerik sahibine ödeme yapmıyor. Yalnızca en az 30 saniye izlenen reklamların ücretini yatıran Youtube, bu reklamlarla hangi kitlenin sizin hedef kitleniz içerisine girdiğini incelemeniz için size mükemmel bir fırsat sunuyor. Bu şekilde reklam verebilmek için 12 saniye - 6 dakika arasında bir video seçmelisiniz.
Atlanamayan Video Reklamları (Non-skippable Ads): 15-20 saniye uzunluğunda ve adından da anlaşılacağı gibi izlemek zorunda olduğumuz atlanamayan reklamlar. Bu reklamlarda izleyiciler reklamı geçemeyeceği için BGBM (bin gösterim başına maliyet) ile fiyatlandırılırsınız. Bu reklamlar ürününüzü açıklamak değil, ürününüzün spesifik bir özelliğini hedef kitlenize sunmak için size yardımcı olacak.
Bumper Reklamları (Bumper Ads): Bu reklam türü de Atlanamayan Video Reklamları gibi, yalnızca daha kısa. Bu tarz reklamlar en çok Remarketing dediğimiz yeniden pazarlama stratejileri için etkili.
Yer Paylaşımlı Reklamlar (Overlay Ads): Videonuzu izlerken süre barınızın hemen üstünde kapatabildiğiniz banner reklamlarına hiç dikkat ettiniz mi? Bunlara Yer Paylaşımlı Reklamlar diyoruz. Yalnızca banner görseli kullanmak zorunda da değilsiniz, yazılı olarak da siyah arka planlı Youtube reklamı çıkabilirsiniz.
Görüntülü Reklamlar (Display Ads): Bu reklamlar sağ kolonda yer alan videolarınızın en üstünde kutucuk şeklinde gösteriliyor ve genellikle marka bilinirliğinizi arttırmak için kullanılıyor. Display ads gösteriminin yalnızca masaüstü ekranda olduğunu ve mobilde bulunmadığını unutmamalısınız.
Sponsorlu Kart Reklamları (Sponsored Card Ads): Adı yabancı gelebilir fakat bu reklam tipi çoğunlukla her videoda bulunuyor. Sağ üst köşede bulunan i butonu ile bu reklamı açabilirsiniz. Genelde içerik sahiplerinin aksiyon çağrısı yaptığı bir buton.
Hangisini tercih edeceğiniz ise ihtiyacınıza ve verimli bütçe kullanımıza kalmış.
Instagram Reels Reklamları ise tek bir çeşide sahip. Reels sekmesinde, anasayfamızda ve Keşfet’te izlediğimiz videoların arasından adeta kaybolan reklamlar, aynı Reels içerikleri gibi loop’ta dönüyor. Altında bir aksiyon butonu veya linki bulunan, maksimum 30 saniye süren reklamlara da yorum yapabiliyor ve onları beğenebiliyorsunuz. Bu reklamları Meta Reklam Yöneticisi’nden ayarlayabilirsiniz.
Tiktok reklamları da içerik izlenme sayısını arttıran, marka bilinirliği sağlayan kanallardan biri. Küçük bir işletmeye sahipseniz de uluslararası bir firmanın pazarlama yöneticisiyseniz de Tiktok reklamları ile işletmenize ve işinize verimli dönüşümler sağlayabilirsiniz. Tiktok şuan için size iki bütçe imkanı sunuyor: günlük veya ömür boyu ödemeler. Aynı Instagram Reels reklamları gibi, istediğiniz zaman kampanyanızı durdurma şansına sahipsiniz. Fakat Instagram’dan ayrılan ve Youtube’a benzeyen özelliği ile Tiktok Reklamlar birkaç çeşide ayrılıyor.
Yayın içi reklamlar (in-feeds Ads): Tiktok’lar arasında kaydırırken önümüze çıkan reklamlar yayın içi reklamlardır.
Üstten görünüm (Top View): Uygulamayı açtığımızda karşımıza çıkan ilk reklam Reels’i
Marka devralma (Brand Takeover): Uygulamayı açtığımızda karşımıza çıkan reklam görselleri., Üstten görünüm reklamlarından farkı da bu.
Markalı etiket challenge: Bu reklam türü bir markanın veya işletmenin viral olması adına açtığı özel bir etiket, dans, müzik, role-play olarak verdikleri reklamlar olarak karşımıza çıkıyor. Daha önce Tiktok’taki doğru kanaat önderi (influencer)’ların getirdiği erişim ve dönüşüm sürecini açıklamıştık. Yine buna benzer bir şekilde doğru influencer’larla anlaşılarak üretilen markalı etiket meydan okumaları viral olarak milyonlarca kişiye ulaşabilir.
Reklamlar çoğu zaman kandırmacalı bir izlenim bırakabiliyor. Bunun sebepleri reklamlara para verdikten sonra hemen geri dönüş beklemek, yalnızca yüksek bütçe yatırarak milyonlara ulaşabileceğinizi düşünmek, bir reklam stratejisi oluşturmamak, yayına aldığınız reklamları takip etmemek, geçmiş reklamlarınızdan analizler çıkarmamak olabilir. Bu sebeple reklamlarınızı ihtiyacınıza göre ayarlamayı unutmamalısınız.
Sizler için üç sosyal medya kanalını kısa videolar açısından karşılaştırdık. Bu kanallar içerisinden size en yüksek erişim-dönüşüm faydası sağlayacak olanları seçmek işletmenizi büyütmeniz ve sosyal mecralardaki görünürlüğünüzü arttırmanız açısından oldukça önemli. Markanızı bu platformlarda öne çıkarırken hedef kitlenizi belirlemeyi, doğru araçlar, doğru içerik formatları bulmayı ve tüm bunları doğru mesajla kitlenize iletmeyi unutmayın.
Kaynak : Webrazzi
Görsel içerik hikayesi bu şekilde günümüze kadar uzanıyor. Özetlemek gerekirse, şuan kullandığımız platformların tek bir elden tek bir fikirle çıkmadığını söyleyebiliyoruz. Aslında şuan hızla tükettiğimiz içeriklerin temelinde başka platformların da emeği var. Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Vine, Tiktok, Reddit… Listeyi istediğimiz kadar uzatabiliriz. Birbirine benzeyen birçok sosyal medya platformu biliyoruz fakat hepsini kullanmak istiyor muyuz? Birçoğumuz yemek aralarımızda birkaç komik video izlemek isterken, bir kısmımız da uzun bir film özeti izlemek istiyor olabilir. Hatta bazı kullanıcılar artık Google yerine çözmek istedikleri problemleri Youtube ve Tiktok’ta aratıyor. Farklı kullanım amaçları için aynı kanalları kullanmak artık yaygınlaşıyor. Yine de aralarında karşılaştırma yaparak zamanımızı verimli kullanabiliriz.
Burada birçok kullanıcının aklına şu soru geliyor;
Hangi platform işletmem için daha iyi?
Bu sorunun teorik cevabı ne aradığınıza göre değişir, fakat teknik anlamda bir inceleme yapabiliriz. En büyük kısa video platformları olan ve trendleri şekillendiren TikTok, Instagram ve Youtube’u karşılaştıralım. Bildiğimiz üzere TikTok’un hızlı yükselişi ardından Instagram ve Youtube da hızla kısa videolar trenine atlamış ve kısa sürede yeni güncellemelerle TikTok’a yetişmişti. Instagram Reels ve Youtube Shorts da aynı TikTok gibi trendleri yönlendirmede oldukça başarılı. İşte diğer kriterler:
Demografik Bilgiler
Youtube, Instagram ve TikTok’a kıyasla daha eski bir uygulama olarak daha geniş bir kitleye sahip. Yaşları 16-64 arasında değişen yaklaşık yüzde 53 erkek ve yüzde 47 kadın oranlı bir kullanıcı kitlesi var Youtube’un. Aynı zamanda 122 milyondan fazla düzenli içerik tüketicisine sahip. Kullanıcılar günde yaklaşık 18 dakikalarını bu platformdan video izleyerek geçiriyor ve 31 milyondan fazla kanal çeşidi bulunmakta.
Instagram istatistikleri de şu şekilde; toplam 3.8 milyar kere indirilmiş, 1 milyardan daha fazla bir kullanıcı kitlesine sahip, her gün 95 milyondan fazla fotoğraf ve Reels paylaşılıyor, kullanıcılar yaklaşık günde 30 dakikalarını IG’de geçiriyor, her gün 500 milyondan fazla hikaye paylaşılıyor ve IG kullanıcılarının yüzde 80’i işletmeleri için bu uygulamada.
Tiktok’a baktığımızda ise istatistikler: toplam 3 milyardan fazla indirildi, dünyanın en çok kullanılan 6. uygulaması, aylık 1 milyardan fazla kullanıcısı bulunmakta, diğer sosyal medya uygulamalarına göre etkileşimin en yüksek olduğu uygulama, yüzde 57 oranla kullanıcı cinsiyeti kadın ve şaşırtıcı derecede düşük bir oranla yüzde 4.5 kullanıcı kitlesi Tiktok’un en favori uygulaması olduğunu söylüyor.
Popülerlik
Youtube verilerine göre, bu platformun yaklaşık 2.5 milyar aktif kullanıcısı bulunmakta. Dünyada 8 milyar insan nüfusu olduğunu düşünürsek neredeyse tüm internet erişimi olan kullanıcıların aktif olarak Youtube içeriği üretmese de bu kanaldan hesap oluşturduğu ve videoları izlediği anlamına gelir. Bu oran diğer video platformlarını düşündüğümüzde oldukça yüksek.
Instagram Reels ise ortalama 1.2 milyar kullanıcı ile karşımıza çıkıyor. Instagram’ın, Youtube ve Tiktok’tan bu anlamda ayrıldığı nokta ise kullanıcıların daha fazla üreticilik yapıyor olması. Instagram’ın yeni güncellemeleri ile paylaştığınız eski hikayelerden Reels oluşturma seçeneği, bu üreticilik yolculuğunu nispeten kolaylaştırıyor.
2020’nin en çok indirilen mobil uygulaması olarak listelere adını kazıyan Tiktok’un ise 2022’nin sonunda 1.8 milyar kullanıcıya ulaşacağı bekleniyor.
Güncel içerik boyutları
İçerik uzunlukları, görsel kalitesi, formatı, çeşidi gibi daha teknik özellikleri karşılaştıracak olursak Youtube’un özellikle içerik uzunluğu ve görsel kalitesi açısından daha esnek olduğunu görebiliriz. Youtube, tüm içerik üreticilerinin 15 dakikalık videolar yüklemesine izin veriyor. Fakat 15’ten fazla ve 10 saate yakın videolar yüklemek için iyi bir izleyici kitlesine ve Youtube istatistik uyumuna ihtiyacınız var. Rivayete göre Youtube’un en uzun videosu neredeyse 596 saat! Görüntü kalitesi olarak 2160p’ye kadar çözünürlük tanıyan bu platformda aynı zamanda kısa videolar uzantısı olan Shorts seçeneği de var. Bu kısımda videolar 15 saniyeyi geçemiyor ve hızlı içerik tüketicileri için daha ideal.
Aralarında hızlı bir yarış olan Tiktok ve Instagram yeniliklerle her gün rekabete heyecan katsa da, birbirlerine benzedikleri birçok nokta var. Instagram için bu özelliklere bakarsak, Reels uzantısı oldukça aktif fakat çoğu Reels videosu Tiktok’tan çekilmekte. Bu da içerik özgünlüğünü azaltıyor. Reels’lerin pikselleri 1080x1920 arasında ve 9:16 oranında içerikleri destekliyor. En uzun videonun 60 saniye olması gerek, bu videolara açıklama olarak da 2000 kelimeye kadar izniniz var. Anasayfada gösterilen thumnail’iniz ise 4:5 oranında kullanıcılara sunuluyor.
Tiktok’ta ise içerik şu şekilde şekilleniyor; içeriğinizin ekran boyutu 9:16 olmalı, 720px x 1280px, 640px x 640px ve 1280px x 720px piksel oranlarını kullanabilirsiniz, 5 ve 60 saniye arasında uygulama içerisinde çekilen video uzunluğunuz olabilir, uygulama dışında hazırlanan ve editlenen videoların uzunluğu ise 10 dakikaya kadar çıkabiliyor. 9 ve 15 saniye arasındaki videolar en kullanıcı uyumlu olarak sayılıyor, isminiz 2 ila 20 harf arasında olmalı.
Tüm bu oranlar ve teknik detaylar göz önüne alındığında her platform için farklı bir boyuttan ve uzunlukta içerik üretmek oldukça yorucu. Çekilen bir içeriğin tüm bu sosyal medya kanalları için ayrı ayrı revize edilmesi gerekiyor. Bu da çoğu zaman içerik üreticisinin ve firmaların yalnızca bir kanal seçmesiyle sonuçlanıyor. Bu kanallar da her zaman en yüksek dönüşümü getiren olarak belirleniyor.
Pazarlama uzmanları için reklamlar üzerinden bir karşılaştırma rehberi
Youtube
Youtube reklamlar sekmesine göre, kullanıcıların Youtube videolarında gördükleri bir ürünü veya hizmeti araştırma ve satın alma oranı diğer sosyal medya platformlarının reklamlarından dört kat fazla. Hatta kullanıcıların yüzde 70’den fazlası da Youtube sayesinde yeni firmalar ve hizmetler tanıdıklarını belirtiyor. Bu da firmalar ve pazarlama uzmanları için Youtube reklamlarına yapılabilecek yatırımın dönüşüm oranını oldukça çekici hale getiriyor.
Youtube’da reklam vermek isteyen içerik üreticileri ve dijital pazarlama uzmanlarının seçebileceği 6 çeşit reklam çeşidi var. Bunlar;
Trueview Reklamlar: Bu reklam türü hepimizin en çok gördüğü ve başladıktan 5 saniye sonra geçebildiğimiz reklamlar. Ayrıca kazan-kazan mantığı ile ilerleyen Trueview’lar için Youtube, 5 saniyede geçilen reklamlar üzerinden içerik sahibine ödeme yapmıyor. Yalnızca en az 30 saniye izlenen reklamların ücretini yatıran Youtube, bu reklamlarla hangi kitlenin sizin hedef kitleniz içerisine girdiğini incelemeniz için size mükemmel bir fırsat sunuyor. Bu şekilde reklam verebilmek için 12 saniye - 6 dakika arasında bir video seçmelisiniz.
Atlanamayan Video Reklamları (Non-skippable Ads): 15-20 saniye uzunluğunda ve adından da anlaşılacağı gibi izlemek zorunda olduğumuz atlanamayan reklamlar. Bu reklamlarda izleyiciler reklamı geçemeyeceği için BGBM (bin gösterim başına maliyet) ile fiyatlandırılırsınız. Bu reklamlar ürününüzü açıklamak değil, ürününüzün spesifik bir özelliğini hedef kitlenize sunmak için size yardımcı olacak.
Bumper Reklamları (Bumper Ads): Bu reklam türü de Atlanamayan Video Reklamları gibi, yalnızca daha kısa. Bu tarz reklamlar en çok Remarketing dediğimiz yeniden pazarlama stratejileri için etkili.
Yer Paylaşımlı Reklamlar (Overlay Ads): Videonuzu izlerken süre barınızın hemen üstünde kapatabildiğiniz banner reklamlarına hiç dikkat ettiniz mi? Bunlara Yer Paylaşımlı Reklamlar diyoruz. Yalnızca banner görseli kullanmak zorunda da değilsiniz, yazılı olarak da siyah arka planlı Youtube reklamı çıkabilirsiniz.
Görüntülü Reklamlar (Display Ads): Bu reklamlar sağ kolonda yer alan videolarınızın en üstünde kutucuk şeklinde gösteriliyor ve genellikle marka bilinirliğinizi arttırmak için kullanılıyor. Display ads gösteriminin yalnızca masaüstü ekranda olduğunu ve mobilde bulunmadığını unutmamalısınız.
Sponsorlu Kart Reklamları (Sponsored Card Ads): Adı yabancı gelebilir fakat bu reklam tipi çoğunlukla her videoda bulunuyor. Sağ üst köşede bulunan i butonu ile bu reklamı açabilirsiniz. Genelde içerik sahiplerinin aksiyon çağrısı yaptığı bir buton.
Hangisini tercih edeceğiniz ise ihtiyacınıza ve verimli bütçe kullanımıza kalmış.
Instagram Reels Reklamları
Instagram Reels Reklamları ise tek bir çeşide sahip. Reels sekmesinde, anasayfamızda ve Keşfet’te izlediğimiz videoların arasından adeta kaybolan reklamlar, aynı Reels içerikleri gibi loop’ta dönüyor. Altında bir aksiyon butonu veya linki bulunan, maksimum 30 saniye süren reklamlara da yorum yapabiliyor ve onları beğenebiliyorsunuz. Bu reklamları Meta Reklam Yöneticisi’nden ayarlayabilirsiniz.
Tiktok
Tiktok reklamları da içerik izlenme sayısını arttıran, marka bilinirliği sağlayan kanallardan biri. Küçük bir işletmeye sahipseniz de uluslararası bir firmanın pazarlama yöneticisiyseniz de Tiktok reklamları ile işletmenize ve işinize verimli dönüşümler sağlayabilirsiniz. Tiktok şuan için size iki bütçe imkanı sunuyor: günlük veya ömür boyu ödemeler. Aynı Instagram Reels reklamları gibi, istediğiniz zaman kampanyanızı durdurma şansına sahipsiniz. Fakat Instagram’dan ayrılan ve Youtube’a benzeyen özelliği ile Tiktok Reklamlar birkaç çeşide ayrılıyor.
Yayın içi reklamlar (in-feeds Ads): Tiktok’lar arasında kaydırırken önümüze çıkan reklamlar yayın içi reklamlardır.
Üstten görünüm (Top View): Uygulamayı açtığımızda karşımıza çıkan ilk reklam Reels’i
Marka devralma (Brand Takeover): Uygulamayı açtığımızda karşımıza çıkan reklam görselleri., Üstten görünüm reklamlarından farkı da bu.
Markalı etiket challenge: Bu reklam türü bir markanın veya işletmenin viral olması adına açtığı özel bir etiket, dans, müzik, role-play olarak verdikleri reklamlar olarak karşımıza çıkıyor. Daha önce Tiktok’taki doğru kanaat önderi (influencer)’ların getirdiği erişim ve dönüşüm sürecini açıklamıştık. Yine buna benzer bir şekilde doğru influencer’larla anlaşılarak üretilen markalı etiket meydan okumaları viral olarak milyonlarca kişiye ulaşabilir.
Reklamlar çoğu zaman kandırmacalı bir izlenim bırakabiliyor. Bunun sebepleri reklamlara para verdikten sonra hemen geri dönüş beklemek, yalnızca yüksek bütçe yatırarak milyonlara ulaşabileceğinizi düşünmek, bir reklam stratejisi oluşturmamak, yayına aldığınız reklamları takip etmemek, geçmiş reklamlarınızdan analizler çıkarmamak olabilir. Bu sebeple reklamlarınızı ihtiyacınıza göre ayarlamayı unutmamalısınız.
Sizler için üç sosyal medya kanalını kısa videolar açısından karşılaştırdık. Bu kanallar içerisinden size en yüksek erişim-dönüşüm faydası sağlayacak olanları seçmek işletmenizi büyütmeniz ve sosyal mecralardaki görünürlüğünüzü arttırmanız açısından oldukça önemli. Markanızı bu platformlarda öne çıkarırken hedef kitlenizi belirlemeyi, doğru araçlar, doğru içerik formatları bulmayı ve tüm bunları doğru mesajla kitlenize iletmeyi unutmayın.
Kaynak : Webrazzi