G
Gözde Ulukan
Misafir
Google, geçtiğimiz mayıs ayında gerçekleşen I/O etkinliği sırasında, Google Workspace’e yönelik bazı iyileştirmeleri duyurarak başlatmıştı. Bu iyileştirmelerde öne çıkan ise "Smart Canvas" uygulaması olmuştu. Şimdi ise I/O sırasında açıklanan özelliklerin önümüzdeki birkaç hafta içinde kademeli olarak Workspace hesaplarına sunulacağı bilgisi paylaşıldı.
2021'de Google Workspace'te bir sonraki ortak çalışma dönemini yönlendirmek için Smart Canvas'ı kullanıma sunduklarını belirten Google ekibi, artık daha esnek, etkileşimli ve akıllı bir deneyim yaratılacağını; Workspace genelinde ortak çalışmayı destekleyen içerik ve bağlantıları geliştirecek yeni Smart Canvas özelliklerini duyurduklarını açıkladı.
Google Workspace'e entegre edilen Smart Canvas ile şu anda okuyuculara içeriğine ilişkin üst düzey bir genel bakış sağlayarak belgeye bir özet eklemek mümkün hale getirildi. Bazı Google Workspace sürümlerinde, belirli durumlarda otomatik olarak oluşturulmuş özet önerileri de mevcut olacak. Aynı zamanda Dokümanlar'da sayfasız belgeler oluşturulabilecek. Bu da geniş tablolar, büyük resimler ve daha fazlasıyla belgeler üzerinde ortak çalışmayı kolaylaştıracak.
Dokümanlar'daki özetler, bir dokümandaki ana noktalara kısa bir genel bakış sağlıyor, böylece önemli olan bilgileri hızla ayrıştırabiliyor ve kullanıcının nereye odaklanacağını önceliklendirebilmesine yardımcı oluyor. Dokümanlar'daki sayfasız biçim ise ekiplere iş birliği yapmak için daha fazla alan sağlayarak hem yazarlar hem de görüntüleyenler için kesintisiz bir bilgi akışı oluşturmaya yardımcı oluyor, aynı zamanda tablolar ve resimler gibi içerikler için daha fazla yatay alan eklenmesini sağlıyor.
Bu özellikler için herhangi bir yönetici denetimi gerekmiyor ve artık tüm kullanıcılara varsayılan olarak sunuluyor. İki özellik de tüm Google Workspace müşterilerinin yanı sıra eski G Suite Basic ve Business müşterilerinin kullanımına sunuluyor.
Kaynak : Webrazzi
2021'de Google Workspace'te bir sonraki ortak çalışma dönemini yönlendirmek için Smart Canvas'ı kullanıma sunduklarını belirten Google ekibi, artık daha esnek, etkileşimli ve akıllı bir deneyim yaratılacağını; Workspace genelinde ortak çalışmayı destekleyen içerik ve bağlantıları geliştirecek yeni Smart Canvas özelliklerini duyurduklarını açıkladı.
Belgelere özet eklenebiliyor
Google Workspace'e entegre edilen Smart Canvas ile şu anda okuyuculara içeriğine ilişkin üst düzey bir genel bakış sağlayarak belgeye bir özet eklemek mümkün hale getirildi. Bazı Google Workspace sürümlerinde, belirli durumlarda otomatik olarak oluşturulmuş özet önerileri de mevcut olacak. Aynı zamanda Dokümanlar'da sayfasız belgeler oluşturulabilecek. Bu da geniş tablolar, büyük resimler ve daha fazlasıyla belgeler üzerinde ortak çalışmayı kolaylaştıracak.
Sayfasız biçim, birlikte çalışmayı kolaylaştırıyor
Dokümanlar'daki özetler, bir dokümandaki ana noktalara kısa bir genel bakış sağlıyor, böylece önemli olan bilgileri hızla ayrıştırabiliyor ve kullanıcının nereye odaklanacağını önceliklendirebilmesine yardımcı oluyor. Dokümanlar'daki sayfasız biçim ise ekiplere iş birliği yapmak için daha fazla alan sağlayarak hem yazarlar hem de görüntüleyenler için kesintisiz bir bilgi akışı oluşturmaya yardımcı oluyor, aynı zamanda tablolar ve resimler gibi içerikler için daha fazla yatay alan eklenmesini sağlıyor.
Bu özellikler için herhangi bir yönetici denetimi gerekmiyor ve artık tüm kullanıcılara varsayılan olarak sunuluyor. İki özellik de tüm Google Workspace müşterilerinin yanı sıra eski G Suite Basic ve Business müşterilerinin kullanımına sunuluyor.
Kaynak : Webrazzi