Webrazzi Boom Supersonic'in XB-1 uçağı ilk kez ses bariyerini aştı

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Sizlere ilk kez 2016 yılında tanıttığımız süpersonik yolcu uçağı projesi Boom Supersonic'in test uçağı XB-1 ses bariyerini aştı. XB-1'nın hızı Kaliforniya'nın Mojave Çölü semalarında ses hızına eşit bir değer olan Mach 1'i aştı. Üstelik uçak, yaklaşık dört dakika boyunca ses hızının üzerinde kalarak Mach 1.1'e ulaştı. Test pilotu Tristan Brandenburg, iki kez daha ses bariyerini aşmanın ardından XB-1'i Mojave Hava ve Uzay Limanına geri getirme çağrısı aldı ve güvenle iniş yaptı.


Boom CEO'su Blake Scholl, paylaştığı bir gönderide bu anı SpaceX'in ilk roketinin 2008'de yörüngeye ulaşmasına benzetti ve “Bu süpersonik uçuşun ‘Falcon 1’ anıdır” dedi. Boom'un açıklamasına göre ikinci süpersonik test uçuşu, önümüzdeki bir ya da iki hafta içinde gerçekleşecek.




İlk kez 8 yıl önce Boom tarafından ortaya çıkarılan XB-1, aslında Boom'un nihai projesi 64 kişilik yolcu uçağı Overture'un yaklaşık üçte bir ölçekli bir versiyonu. 63 feet uzunluğundaki uçak, üç adet General Electric J85-15 turbojet motoruna sahip. Scholl'un gönderisinde belirttiğine göre; XB-1'i, Overture'a kadar ölçeklendirmek için şirketin önünde uzun bir iş listesi var. Şirketin 2030 yılına kadar ilk uçuşunu gerçekleştirme hedefine ulaşması için hala çok sayıda geliştirme ve test uçuşu yapması gerekiyor. Bu kapsamda yılın ilerleyen süreçlerinde Overture'un motorunu ilk kez çalıştırılması da planlanıyor.


Overture'un hayata geçmesi biraz zaman alacak olsa da; halihazırda müşterileri mevcut. United Airlines, American Airlines ve Japan Airlines'ın Overture için uçak siparişi verdiğini belirtelim. Hatta United Airlines, 35 tane uçak alma opsiyonuyla 15 tane uçak sipariş etti. American Airlines'ın ise 20 uçak siparişi bulunuyor.

Scholl, Concorde'a gönderme yaparak XB-1'in süpersonik uçuşu ile ilk kez bir ulus-devlet dışında bir yapıdan süpersonik bir jet çalışmasının ortaya çıktığını ifade etti. İngiltere ve Fransa devletlerinin ortak çalışması olan Concorde'un 2003 yılında faaliyetleri durduruldu.

Süpersonik uçaklar üzerinde çalışan şirketler ağırlıklı olarak savunma alanına odaklanmış durumda. Ticari uygulamalara odaklanan bir diğer şirket Exosonic ise Kasım ayında kapandı. Bu alanda çalışan tek girişim olmanın zorluğuna dikkat çeken Scholl, Boom'un da ABD Hava Kuvvetleri ile bazı çalışmalar yaptığını ancak odak noktasının süpersonik yolcu seyahatini yeniden gerçeğe dönüştürmek olduğunu ifade etti. Son olarak Boom'un, 2024'ün Mayıs ayı itibariyle toplam yatırım miktarının 700 milyon doları aştığını belirtmekte fayda var.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam