A
Arden Papuççiyan
Misafir
Ülkemizin en önemli e-ticaret firmaları arasında yer alan Trendyol'un Avrupa açılımında vites artırdığını geçtiğimiz Ocak ayında sizlere aktarmıştık. İki yıldır Almanya'da satışlarına devam eden şirket, gerçekleştirdiği bir basın toplantısı ile Berlin ofisini açtı.
Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, Webrazzi olarak Berlin'den takip ettiğimiz basın toplantısında Trendyol'un Avrupa açılımı ve gelecek planları ile ilgili önemli bilgiler paylaştı. Öncelikle Berlin ofisinin Trendyol'un Türkiye dışında açtığı ilk ofis olduğunu belirtelim.
Berlin ofisinden sonra da hızlı bir şekilde büyümeye devam edecek olan Trendyol, Berlin'in ardından Lüksemburg, Hollanda ve İngiltere'de de ofisler açacak. Hatırlatmak gerekirse Trendyol'un Amsterdam ve Lüksemburg'da da ofisler açacağı geçtiğimiz Mart ayında resmen duyurulmuştu. Avrupa'yı ise Orta Doğu ve diğer pazarların takip edeceğini de ekleyelim.
Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin tarafından aktarılan bilgilere göre yaklaşık 2 yıldır Almanya'da satış yapan Trendyol, Almanya'daki kullanıcılarının yoğun ilgisi ile birlikte Berlin'de ofis açma kararı aldı. Kendi platformunun yanı sıra diğer pazar yerlerinde de satış yapan Trendyol'un 55'i aşkın platformda aktif olarak satışlarına devam ettiğini de ekleyelim.
Almanya'da satılan ürünlerin tamamının yüzde yüz Türk malı olduğunun da altını çizen Çetin, şu an için Almanya'daki 4. oyuncu olduklarını ve kısa bir süre içinde 3. oyuncu olacaklarını da belirtti.
Trendyol markalı ürünlerinin büyük çoğunluğunun Anadolu'da yer alan 300’e yakın üretici tarafından üretildiğini belirten Çetin, şu an trendyol.com/de üzerinden de satışını gerçekleştirdikleri Trendyol markalı ürünleri üreten üreticilerinin 30 bin kişiye istihdam sağladığını da aktardı.
Almanya operasyonları başladığından beri trendyol.com/de üzerinden 90 milyon euro değerinde satış gerçekleştirdiklerini ve yıl sonunda Almanya'daki ihracatlarının 400 milyon euroya ulaşacaklarını da sözlerine ekleyen Çetin, önümüzdeki yılın hedefinin ise 1 milyar dolar olduğunu paylaştı.
Halihazırda Almanya’daki müşterilerine özel trendyol.com/de ve Avrupa’da 27 ülkeden ulaşılabilen trendyol.com/en aracılığı ile yerli üretim ürünleri yurt dışındaki müşterilerine ulaştırdıklarını belirten Çetin, 2021 yılında 150 milyon dolar hacminde doğrudan e-ihracat gerçekleştirdiklerini ve toplamda 6 milyon sipariş aldıklarını da sözlerine ekledi.
Trendyol'un Avrupa açılımı ile ilgili en büyük hedefi ise gelecekte şirket gelirlerinin 3'te 1'inin ihracat üzerinden gelmesi. 2 yıl içinde Almanya'da 1 milyonu aşkın kullanıcıya ulaşmayı da başaran Trendyol'un kullanıcılarının yüzde 30'unu Türkler kalan yüzde 70'ini ise Almanlar oluşturuyor.
Trendyol yetkilileri tarafından aktarılan bilgilere göre Almanya'daki ortalama sepet tutarı ise 60 - 65 euro seviyelerinde. Şirket ortaklıkları ve satın almalar ile birlikte hızlı bir şekilde büyümeye devam etmek istediklerini de aktaran Çetin, Almanya'da ilk olarak moda dikeyi ile satışlara başladıklarını fakat ilerleyen dönemlerde başka kategoriler ile satışlarına devam edeceklerini de belirtti.
Önümüzdeki haftadan itibaren hem offline hem de online olarak Almanya'daki pazarlama faaliyetlerine başlayacak olan Trendyol'un Berlin ofisinden şu an için 40'a yakın kişi çalıştığını ve çalışanların yüzde 60'ının Türklerden oluştuğunu da ekleyelim. Yıl sonunda kadar Avrupa'da 200 çalışana ulaşmak isteyen Trendyol, global büyümesi için ise 2025 yılına kadar toplamda 500 milyon dolar yatırım yapacak.
Genele baktığımızda ise toplamda 260 binin üzerinde satıcıya ve 30 milyon fazla müşteriye ulaşan Trendyol, şu an dolaylı olarak toplamda 40 bin kişilik bir istihdam yaratıyor. Avrupa açılımının hızlanması ile birlikte Trendyol'un yarattığı istihdam da hızla artacaktır. Trendyol'un global büyümesi ile ilgili detayları sizlere aktarmaya devam edeceğiz.
Kaynak : Webrazzi
Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, Webrazzi olarak Berlin'den takip ettiğimiz basın toplantısında Trendyol'un Avrupa açılımı ve gelecek planları ile ilgili önemli bilgiler paylaştı. Öncelikle Berlin ofisinin Trendyol'un Türkiye dışında açtığı ilk ofis olduğunu belirtelim.
Sırada Lüksemburg, Hollanda ve İngiltere var
Berlin ofisinden sonra da hızlı bir şekilde büyümeye devam edecek olan Trendyol, Berlin'in ardından Lüksemburg, Hollanda ve İngiltere'de de ofisler açacak. Hatırlatmak gerekirse Trendyol'un Amsterdam ve Lüksemburg'da da ofisler açacağı geçtiğimiz Mart ayında resmen duyurulmuştu. Avrupa'yı ise Orta Doğu ve diğer pazarların takip edeceğini de ekleyelim.
Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin tarafından aktarılan bilgilere göre yaklaşık 2 yıldır Almanya'da satış yapan Trendyol, Almanya'daki kullanıcılarının yoğun ilgisi ile birlikte Berlin'de ofis açma kararı aldı. Kendi platformunun yanı sıra diğer pazar yerlerinde de satış yapan Trendyol'un 55'i aşkın platformda aktif olarak satışlarına devam ettiğini de ekleyelim.
Almanya'da satılan ürünlerin tamamının yüzde yüz Türk malı olduğunun da altını çizen Çetin, şu an için Almanya'daki 4. oyuncu olduklarını ve kısa bir süre içinde 3. oyuncu olacaklarını da belirtti.
Trendyol markalı ürünlerinin büyük çoğunluğunun Anadolu'da yer alan 300’e yakın üretici tarafından üretildiğini belirten Çetin, şu an trendyol.com/de üzerinden de satışını gerçekleştirdikleri Trendyol markalı ürünleri üreten üreticilerinin 30 bin kişiye istihdam sağladığını da aktardı.
Almanya operasyonları başladığından beri trendyol.com/de üzerinden 90 milyon euro değerinde satış gerçekleştirdiklerini ve yıl sonunda Almanya'daki ihracatlarının 400 milyon euroya ulaşacaklarını da sözlerine ekleyen Çetin, önümüzdeki yılın hedefinin ise 1 milyar dolar olduğunu paylaştı.
Halihazırda Almanya’daki müşterilerine özel trendyol.com/de ve Avrupa’da 27 ülkeden ulaşılabilen trendyol.com/en aracılığı ile yerli üretim ürünleri yurt dışındaki müşterilerine ulaştırdıklarını belirten Çetin, 2021 yılında 150 milyon dolar hacminde doğrudan e-ihracat gerçekleştirdiklerini ve toplamda 6 milyon sipariş aldıklarını da sözlerine ekledi.
Trendyol'un Avrupa açılımı ile ilgili en büyük hedefi ise gelecekte şirket gelirlerinin 3'te 1'inin ihracat üzerinden gelmesi. 2 yıl içinde Almanya'da 1 milyonu aşkın kullanıcıya ulaşmayı da başaran Trendyol'un kullanıcılarının yüzde 30'unu Türkler kalan yüzde 70'ini ise Almanlar oluşturuyor.
Trendyol yetkilileri tarafından aktarılan bilgilere göre Almanya'daki ortalama sepet tutarı ise 60 - 65 euro seviyelerinde. Şirket ortaklıkları ve satın almalar ile birlikte hızlı bir şekilde büyümeye devam etmek istediklerini de aktaran Çetin, Almanya'da ilk olarak moda dikeyi ile satışlara başladıklarını fakat ilerleyen dönemlerde başka kategoriler ile satışlarına devam edeceklerini de belirtti.
Önümüzdeki haftadan itibaren hem offline hem de online olarak Almanya'daki pazarlama faaliyetlerine başlayacak olan Trendyol'un Berlin ofisinden şu an için 40'a yakın kişi çalıştığını ve çalışanların yüzde 60'ının Türklerden oluştuğunu da ekleyelim. Yıl sonunda kadar Avrupa'da 200 çalışana ulaşmak isteyen Trendyol, global büyümesi için ise 2025 yılına kadar toplamda 500 milyon dolar yatırım yapacak.
Genele baktığımızda ise toplamda 260 binin üzerinde satıcıya ve 30 milyon fazla müşteriye ulaşan Trendyol, şu an dolaylı olarak toplamda 40 bin kişilik bir istihdam yaratıyor. Avrupa açılımının hızlanması ile birlikte Trendyol'un yarattığı istihdam da hızla artacaktır. Trendyol'un global büyümesi ile ilgili detayları sizlere aktarmaya devam edeceğiz.
Kaynak : Webrazzi