T
Tuğçe İçözü
Misafir
Geçtiğimiz günlerde Apple'ın App Store'un Bugün sekmesine reklamlar yerleştireceğini sizlere aktarmıştık. Apple, reklam gelirlerini artırmak için App Store'dan sonra Haritalar uygulamasına da arama reklamları eklemek üzere çalışmalarına başladı.
Mark Gurman’ın haber bülteni Power On'da aktardıklarına göre Apple Reklam Platformları GMY'si Todd Teresi, şu anda 4 milyar dolar civarında olan yıllık geliri, çift haneli sayılara taşımak istiyor. Bu bağlamda Haritalar uygulamasında sponsorluk arama sonuçlarını test etmeye hazırlanan şirket, arama reklamlarını ilerleyen dönemde Apple Books ve Apple Podcasts'e de taşıyabilir.
Apple'ın reklam gelirleri, App Store arama reklamları, Apple News'taki reklamlar ve Apple Stocks'un haberler sekmesinde reklamlar ve MLB Friday Night Baseball yayınına alınan reklamların bir kısmı üzerinden elde ediliyor.
Geçtiğimiz yıllarda App Store'un yayına aldığı gizlilik politikaları, uygulama geliştiriciler ve reklam verenler arasında büyük tartışmalara yol açmıştı. Özellikle Uygulama İzleme Şeffaflığı (App Tracking Transparency) reklam verenlerin App Store'a belli bir süre temkinli yaklaşmasına neden oldu. Ancak ATT'nin uygulamaya konulmasından ve yaygın bir şekilde benimsenmesinden bu yana geçen bir yılda, uygulamaların yüzde 80'i ATT istemini uyguladı. iOS pazarlama bütçeleri de başlangıçtaki düşüşün ardından 2021'in ikinci yarısında yüzde 65 arttı.
Böyle bakıldığında Apple'ın uygulama ağına ekleyeceği yeni sponsorlu alanlarla, gelirlerini artırma hedefine orta vadede ulaşması olası.
Kaynak : Webrazzi
Mark Gurman’ın haber bülteni Power On'da aktardıklarına göre Apple Reklam Platformları GMY'si Todd Teresi, şu anda 4 milyar dolar civarında olan yıllık geliri, çift haneli sayılara taşımak istiyor. Bu bağlamda Haritalar uygulamasında sponsorluk arama sonuçlarını test etmeye hazırlanan şirket, arama reklamlarını ilerleyen dönemde Apple Books ve Apple Podcasts'e de taşıyabilir.
Apple'ın reklam gelirleri, App Store arama reklamları, Apple News'taki reklamlar ve Apple Stocks'un haberler sekmesinde reklamlar ve MLB Friday Night Baseball yayınına alınan reklamların bir kısmı üzerinden elde ediliyor.
Geçtiğimiz yıllarda App Store'un yayına aldığı gizlilik politikaları, uygulama geliştiriciler ve reklam verenler arasında büyük tartışmalara yol açmıştı. Özellikle Uygulama İzleme Şeffaflığı (App Tracking Transparency) reklam verenlerin App Store'a belli bir süre temkinli yaklaşmasına neden oldu. Ancak ATT'nin uygulamaya konulmasından ve yaygın bir şekilde benimsenmesinden bu yana geçen bir yılda, uygulamaların yüzde 80'i ATT istemini uyguladı. iOS pazarlama bütçeleri de başlangıçtaki düşüşün ardından 2021'in ikinci yarısında yüzde 65 arttı.
Böyle bakıldığında Apple'ın uygulama ağına ekleyeceği yeni sponsorlu alanlarla, gelirlerini artırma hedefine orta vadede ulaşması olası.
Kaynak : Webrazzi