C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Türkiye'de otomobil pazarı, bu yılın ilk dokuz ayında büyük bir değişim yaşadı. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, elektrikli araç satışları önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 862,8 artarak 39,051 adede yükseldi.
2023 yılının Ocak-Eylül döneminde Türkiye'de toplam otomobil ve hafif ticari araç satışları yüzde 64,8 artarak 857,575 adede ulaştı. Bu dönemde otomobil satışları yüzde 67 artarken, hafif ticari araç satışları da yüzde 57,2 arttı.
Benzinli otomobiller hala en çok tercih edilen seçenek olsa da, elektrikli araçlar pazarda büyük bir artış gösterdi. Bu dönemde benzinli otomobil satışları yüzde 60,6; dizel otomobil satışları yüzde 49,1 ve otogazlı otomobil satışları yüzde 9,8 arttı. Hibrit araçlar yüzde 71,4 artış kaydederken, elektrikli araç satışları inanılmaz bir yüzde 862,8 arttı.
Elektrikli araçların toplam otomobil satışlarındaki payı yüzde 1'den 5,9'a yükselirken, hibrit araçların payı da arttı. Elektrikli ve hibrit araçlar toplam pazarın yüzde 16,4'ünü oluşturdu.
Bu gelişmeler, Türkiye'deki otomobil pazarının elektrikli araçları daha fazla benimsemeye başladığını gösteriyor. Ayrıca, birçok otomobil markasının Türkiye'de daha fazla elektrikli araç modelini sunmaya devam etmesi bekleniyor.
Elektrikli araç satışlarının artışı önem taşıyor. Bu artışın çevresel etkileri büyük; elektrikli araçlar, daha az karbon emisyonu üreterek hava kalitesini iyileştiriyor ve iklim değişikliğiyle mücadeleye destek sağlıyor. Aynı zamanda bu artış, enerji bağımsızlığını artırıyor, yerel enerji kaynaklarına dayalı olarak şarj edilen bu araçlar enerji ithalatını azaltıyor.
Türkiye'deki elektrikli araç pazarı yeni iş ve ekonomik fırsatlar sunarken, ülkenin uluslararası otomobil pazarında daha etkili bir konuma gelmesine yardımcı oluyor. Ayrıca, elektrikli araçlar için şarj altyapısının geliştirilmesi de bu dönüşümün önemli bir parçasını oluşturuyor. Böylece elektrikli araçların daha geniş bir kullanıcı kitlesi tarafından benimsenmesi teşvik ediliyor. Türkiye'deki elektrikli araç pazarındaki bu büyüme, çevre, ekonomi ve teknoloji alanlarında büyük fırsatlar sunuyor.
Kaynak : Webrazzi
2023 yılının Ocak-Eylül döneminde Türkiye'de toplam otomobil ve hafif ticari araç satışları yüzde 64,8 artarak 857,575 adede ulaştı. Bu dönemde otomobil satışları yüzde 67 artarken, hafif ticari araç satışları da yüzde 57,2 arttı.
Benzinli otomobiller hala en çok tercih edilen seçenek olsa da, elektrikli araçlar pazarda büyük bir artış gösterdi. Bu dönemde benzinli otomobil satışları yüzde 60,6; dizel otomobil satışları yüzde 49,1 ve otogazlı otomobil satışları yüzde 9,8 arttı. Hibrit araçlar yüzde 71,4 artış kaydederken, elektrikli araç satışları inanılmaz bir yüzde 862,8 arttı.
Elektrikli araçların toplam otomobil satışlarındaki payı yüzde 1'den 5,9'a yükselirken, hibrit araçların payı da arttı. Elektrikli ve hibrit araçlar toplam pazarın yüzde 16,4'ünü oluşturdu.
Bu gelişmeler, Türkiye'deki otomobil pazarının elektrikli araçları daha fazla benimsemeye başladığını gösteriyor. Ayrıca, birçok otomobil markasının Türkiye'de daha fazla elektrikli araç modelini sunmaya devam etmesi bekleniyor.
Elektrikli araç satışlarının artışı önem taşıyor. Bu artışın çevresel etkileri büyük; elektrikli araçlar, daha az karbon emisyonu üreterek hava kalitesini iyileştiriyor ve iklim değişikliğiyle mücadeleye destek sağlıyor. Aynı zamanda bu artış, enerji bağımsızlığını artırıyor, yerel enerji kaynaklarına dayalı olarak şarj edilen bu araçlar enerji ithalatını azaltıyor.
Türkiye'deki elektrikli araç pazarı yeni iş ve ekonomik fırsatlar sunarken, ülkenin uluslararası otomobil pazarında daha etkili bir konuma gelmesine yardımcı oluyor. Ayrıca, elektrikli araçlar için şarj altyapısının geliştirilmesi de bu dönüşümün önemli bir parçasını oluşturuyor. Böylece elektrikli araçların daha geniş bir kullanıcı kitlesi tarafından benimsenmesi teşvik ediliyor. Türkiye'deki elektrikli araç pazarındaki bu büyüme, çevre, ekonomi ve teknoloji alanlarında büyük fırsatlar sunuyor.
Kaynak : Webrazzi