Bilgi Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği – ÇiçekSepeti

İçerik bilgilendirme amaçlıdır.

MPWTR RSS

Moderator
Çiçeksepeti tedarikçilerini Resmi Gazete’de yayımlanan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği değişikliği hakkında bilgilendirdi. Bilgilendirme mailini herhangi bir değişiklik yapmadan sizlerle paylaşıyoruz.

ciceksepeti.png


Değerli İş Ortaklarımız,

Ticaret Bakanlığı tarafından 01 Şubat 2022 tarihli ve 31737 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği’nde uygulanan indirim miktarının hesaplanmasına yönelik değişiklikler yapılmıştır;

  • ÇiçekSepeti internet sitesinde satışa sunduğunuz ürünün indirimden önceki satış fiyatı (üstü çizili fiyat) belirlenirken indirimin uygulandığı tarihten önceki otuz gün (30 gün) içinde uygulanan en düşük fiyatı esas alınması gerekmektedir.

📍
Değişiklikler 1 Mart 2022 (bugün) itibarıyla geçerli olacaktır.Yönetmelikle ilgili Bakanlık tarafından yapılan açıklama ve Yönetmelik’in tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.

👉
Bu değişiklik ile indirim oluşturulan ürünlerin üstü çizili fiyatı belirlenirken izlenmesi gereken örnek kurguyu buradan inceleyebilirsiniz.

İndirimli satışlarda aldatıcı etiket ve fahiş fiyat uygulamalarının önüne geçilmesinin amaçlandığı yeni düzenleme,Ticaret Bakanlığı’nın kontrol ve denetimine tabi tutulacak olup; fiyat düzenlemelerinin mevzuata uygun yapılmasının siz değerli satıcılarımızın sorumluluğunda olduğunu hatırlatır, iş birliğiniz için teşekkür ederiz.

* Meyve ve sebze gibi çabuk bozulabilen mallarda yukarıdakinden farklı bir düzenlemeye uygulanacak olup, bu ürünlerde, indirimin miktarı veya oranı hesaplanırken son 30 güne bakılmaksızın indirimli fiyattan bir önceki fiyat esas alınacaktır. Çiçek ve yenilebilir çiçek (bonnyfood) ürünlerinde de mevzuat bu şekilde uygulanacaktır.

Saygılarımızla,
ÇİÇEKSEPETİ İNTERNET HİZMETLERİ A.Ş


Okumaya devam et...
 

Reklam