Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Protein alternatiflerinde içerikle ilgili daha çok vurgu yapılması gerekebilir

  • Konbuyu başlatan Nazlı Türdü
  • Başlangıç tarihi
N

Nazlı Türdü

Misafir
Hayvan bazlı protein içermeyen gıdalar sadece ABD'de 2020 senesinde %27 oranında büyüdü. Hayvan bazlı proteinler gıda sektöründe hem tüketimde hem de büyüme tahminlerinde öne çıkan, trilyon dolar büyüklüğünde bir sektör. Temel gıdaların başta gelenlerinden biri olan proteinler, son dönemlerde nüfusun artması, doğal kaynaklarla elde edilen gıdaların azalması ve bu üretim şeklinden yola çıkarak doğaya da zarar verdiği söylenen bir kategori olarak da üzerinde konuşulan ve bu alanda alternatif çözümlerin üretilmesine yol açan da bir konu.

Daha önce de artan talebi karşılamak için hayvan bazlı içerikler haricinde sentetik ya da farklı gıdaları işleyerek et ve diğer ürünleri elde eden girişimlerden ve bu girişimlerin ABD ve Avrupa başta olmak üzere perakendede sunduğu yeniliklerden bahsetmiştik. Geldiğimiz noktada çevreye duyarlı ürünler, hayvanlar üzerinde deney yapmayan markalar ve doğaya en az zararı vererek üretilen içeriklerden doğan hassasiyet ile bu tarz ürünlere farkındalığı olan ve buna gücü yetebilecek kitleler için sürekli gelişen bir pazardan söz etmekteyiz. Birçok açıdan bu ürünlere verilen önem bu alandaki girişimlerin gücünü artırırken, bu ve benzeri alternatif kaynaklara da yoğunlaşacak yeni fikirlerin doğmasını da sağlamakta.

2019'da Beyond Meat ile başlayan sonradan Impossible Foods ile devam eden alternatif proteinler, gelir ve yatırım olarak da büyümeye devam ediyor. Önümüzdeki 15 sene içinde birçok kişi için hayvansal proteinlerin yerini alacağı düşünülen alternatif gıdaların hızlanmasını salgının da artırdığı söylenmekte. Salgın nedeniyle iş yaşamı ve özel hayatta değişen alışkanlıkların etkisinin de daha çok tüketime yol açtığını düşündüğümüzde hem daha önce belirttiğimiz hassasiyetler hem de doğal ürünlerin fiyatlarındaki değişimlerin de etkisiyle yatırımcılar her geçen gün daha çok alternatif girişimleri desteklemeye devam ediyor.

Protein, hayvan bazlı ya da değil, birçok öğüne dahil edilen bir gıda. 10 kişiden neredeyse 8'i bitkisel ya da hayvansal bir proteini en az bir öğününde tüketmekte. Durum böyle olduğu için de et, balık, tavuk gibi gıdaları içermeyen alternatif gıdalara yönelme isteği de artış gösteriyor. Elbette zamanla gelişen farklındalık her ülkede aynı seviyede değil ancak bu ürünlerin market raflarında daha çok yer alması müşterileri de bu kategoriye yaklaştıran bir durum yaratabilir.


Kas oluşturma, sağlıklı beslenme ve iyi içerik tüketme ihtiyacı da protein tüketimin artıran nedenlerden olmakla birlikte gıdanın tadının nasıl olduğu da elbette önemli bir kriter. Geçtiğimiz sene ABD'de %65'lik bir kitle en az bir adet alternatif gıda denediğini belirtmekte. Et alternatifleri burada önde gelirken süt ürünleri ve bitki bazlı alternatifler de ilgi çekmiş gibi görünüyor. Elbette bununla birlikte fiyat ve ürünün ne kadar sağlıklı bir içerikte olduğu da önemli bir seçim kriteri.

Salgın ile tüketim ve yemek yeme alışkanlığının değişmesinin de alternatif gıdalar büyük etkisi olduğu söylenmekte. Bununla birlikte düzenli tüketimi teşvik etmek ve bu gıdalara güvenmek de belli bir süre alacağa benziyor. Yapılan araştırmalar şimdilik tüketim tarafında sürekli olarak bu gıdalara talep olmadığını göstermekle birlikte son dönemin trendlerinden olan sağlıklı yaşam ve temiz içeriğe yapılacak vurgu, hayvanlardan üretilen gıdalardan kaynaklanabilecek hastalıkların elimine edilmesi, daha kontrollü tarım tekniklerinin desteklenmesi ya da özellikle çevre açısından daha iyi bir seçim yapıldığının belirtilmesi gibi durumlar, alternatif gıdaların daha yoğun tüketilmesini sağlayabilir.

Sektörde konuşulanlara da baktığımızda fabrika tarzı tarım üretimine daha farklı bakılması ve kırmızı et başta olmak üzere bu ürünlere yaklaşımın değişmesi, bu kategoride yer alan küçük çaptaki şirket ve girişimlerin büyük üreticilerin neden olduğu sıkıntılara da çözüm olacağının düşünüldüğünü görüyoruz. Önümüzdeki senelerde laboratuvarda yetiştirilen ya da diğer şekillerde üretilen gıdaların üretiminin artması ile fiyatların düşeceği ve daha çok insana ulaşacağı da tahmin ediliyor. Bu nedenle de üreticilerin içerik bilgileri konusunda paylaşacakları açık ve anlaşılır bilgiler, ürünlerin hem daha dikkat çekici olmasını hem de içeriğe göre seçim yapmayı hatta kişisel ürünler üretilmesini daha kolaylaştırabilir.

Kaynak : Webrazzi
 

Benzer konular

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.