Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Microsoft, mobil oyunlara odaklanan uygulama mağazası oluşturuyor

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Microsoft, mobil oyunlara odaklanan uygulama mağazası yayınlamak için harekete geçti. Şirketin mobil uygulama mağazasını hayata geçirme hedefi, gücünü yasal düzenlemelerden alıyor.

Microsoft'un oyunlardan sorumlu daire başkanı Phil Spencer'ın aktardıklarına göre, 2024'ün Mart ayında yürürlüğe girecek Digital Markets Act (Dijital Pazarlar Yasası) mobil uygulama mağazasını hayata geçirmesinde önemli bir rol oynayacak. Bunun nedeni ise DMA'nın iki uygulama mağazası devi Apple ve Google'ın üzerinde sağladığı yetki. DMA ile birlikte şirketler, Apple ve Google'dan kendi sistemlerini açmalarını talep ederek, kendi uygulama mağazalarını iPhone ve Android cihazlara yerleştirebilecek.

Spencer, hem Xbox hem de kendilerinin ve 3. parti ortakların ürettiği içerikleri, bütün cihazlarda kullanıcılara sunmak istediklerini dile getiriyor.

Bu noktada App Store ve Microsoft Cloud Gaming platformu arasındaki ilişkileri hatırlatmakta fayda var. App Store'un yüksek komisyon oranları ve platformun geliştiricilere getirdiği kısıtlamalar, Microsoft'un Cloud Gaming platformu kapsamında kullanıcıları Safari tarayıcısına yönlendirmesiyle sonuçlandı. Bir anlamda App Store'un geliştiricilere karşı benimsediği yaklaşım, Microsoft'un kendi oyun uygulama mağazasını geliştirmesine yol açtı diyebiliriz.

Son yıllarda Microsoft'un Ninja Theory, Playground Games, Zenimax Media ve Activision Blizzard gibi oyun şirketlerini satın aldığını düşünürsek, şirketin kendi mobil uygulama mağazasını hayata geçirmesindeki motivasyonu daha iyi anlayabiliriz.

Yine de tekelcilik karşıtı yasalardan yararlanan Microsoft'un, oyun girişimlerine dair attığı adımlarda da tekelcilik karşıtı yasalarla karşı karşıya kaldığını söylemek mümkün.

Hatırlarsanız, ABD'nin Federal Ticaret Komisyonu'nun (FTC), Microsoft ve Activision Blizzard arasında gerçekleşmesi planlanan satın alma anlaşmasını tekelcilik ihtimali nedeniyle incelemeye aldığını sizlerle paylaşmıştık. Buna ek olarak Birleşik Krallık'ın Rekabet ve Piyasalar Kurumu (CMA) Microsoft ve Activision Blizzard anlaşması kapsamında tekelcilik soruşturması başlattı. Buna karşılık Microsoft, 'Call of Duty' gibi popüler oyunların rakip platformlarda da oynanabilmesi için uzun vadeli bir taahhüt vermeye hazır olduğunu açıkladı.

Apple ve Google'ın domine ettiği uygulama mağazası alanına Microsoft'un da adım atmasıyla, uygulama dağıtımlarının nasıl değişeceğini hep birlikte izleyip göreceğiz.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.