Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Instagram'daki arama sonuçlarına reklamlar geliyor

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Meta, Instagram'ın arama sonuçlarında reklamlar göstermeyi test ettiğini açıkladı. Böylece kullanıcılar arama sonuçları arasında gezinirken reklamlarla karşılaşabilecek. Test sürecinin ardından önümüzdeki aylarda arama sonuçlarındaki reklamların dünyanın her yerindeki tüm kullanıcılara açılması planlanıyor.

Söz konusu reklamlar, arama terimiyle ilişkili olacak. Örneğin, "makyaj" araması yapanlar, makyaj malzemelerine dair reklamları görecek. Akışta gösterilen reklamlara benzer bir şekilde "Sponsorlu içerik" ifadesi bu reklamlarda da kendini gösterecek.


Instagram'ın reklamlar konusunda sunduğu bir başka yenilik de Hatırlatıcı Reklamlar (Reminder Ads) oldu. Reminder Ads, işletmelerin gerçekleşmesi beklenen etkinlik ya da lansmanlara dair kullanıcılara bildirim göndererek duyuruda bulunmasını ve bunları kullanıcılara hatırlatmasını sağlıyor.

Bir markanın etkinliği ya da lansmanı ile ilgili Hatırlatıcı kullananlar, Instagram tarafından 3 bildirim alacak. Bu 3 bildirim, etkinlik ya da lansmandan 1 gün önce, 15 dakika önce ve etkinlik ya da lansmanın başlangıç saatinde gönderilecek. Hatırlatıcı Reklamlar, tüm reklamverenlere sunulacak.


2022'nin dördüncü çeyreğinde 32.6 milyar dolar olan Meta'nın reklam gelirleri, 31.2 milyar dolara düşüş gösterdi. Bununla beraber Meta, global ekonomideki sıkışma nedeniyle iş gücünü azaltmaya çalışan teknoloji devleri arasında yer alıyor. Bir süredir maliyetleri düşürmeye çalışan şirket, çeşitli departmanlara ve özelliklere veda ederek düzenli olarak "verimlilik" vurgusu yapıyor. Daha önce yüzde 13 küçülme yaşayarak 11 binden fazla kişiyi işten çıkaran Meta, yakın zamanda yeniden 10 binden fazla kişiyi işten çıkardığını ve 5 bine yakın açık pozisyonunu kapattığını duyurdu.

Meta uygulama ailesinin göz bebeği Instagram'da bu yeni reklam modellerinin hayata geçmesi ise şirketin, reklam gelirlerini çoğaltma çabasının bir parçası.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.