Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi AloTech verilerine göre kasım ayındaki indirim günlerinde 65 milyon dakika konuşma, 2 milyon yazışma yapıldı

  • Konbuyu başlatan Gözde Ulukan
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
G

Gözde Ulukan

Misafir
Bulut tabanlı çağrı merkezi platformu AloTech, kasım ayı boyunca gelen çağrı ve yazışmaları analiz ederek, kampanya döneminin arama ve yazışma haritasını çıkardı.

Bu yıl kasım ayı boyunca geçen yıla göre yüzde 20 artışla 31 milyon adet çağrı alındı​


AloTech platformu üzerinden çağrı karşılayan 20 binden fazla müşteri temsilcisinden elde edilen verilere göre bu yıl kasım ayı boyunca geçen yıla göre yüzde 20 artışla 31 milyon adet çağrı alındı. Bu çağrılardaki konuşma süresi ise yüzde 30 artışla 65 milyon dakika oldu.

2 milyon adet chat kullanımı ile geçen yıla oranla yüzde 54 artış​


Çağrı merkezi işlemlerinin arama yerine yazışarak yapılmasını sağlayan chat kullanımında da geçen yıla oranla büyük bir artış kaydedildi. Buna göre kasım ayı boyunca yapılan 2 milyon adet chat kullanımı ile geçen yıla oranla yüzde 54 artış sağlandı. Chat kullanımındaki artış, bu yoğun dönemde müşteri temsilcilerinin iş yükünü hafifletti. Öyle ki gelen taleplerin yüzde 51’i müşteri temsilcisine bağlanmaya gerek kalmadan bot ortamında çözüldü.

21-28 Kasım haftasında 9 milyon çağrı üzerinden toplam 18 milyon dakika konuşma yapıldı​


Kasım indirimleri tüm aya yayılmış olsa da 11 Kasım’da (11.11) ve ayın son cuma gününü kapsayan haftada (21-28 Kasım) yapılan özel kampanyalar nedeniyle yaşanan yoğunluk çağrı merkezlerine de yansıdı. Buna göre 21-28 Kasım haftasında 9 milyon çağrı üzerinden toplam 18 milyon dakika konuşma yapıldı. Bu konuşmaların 2,9 milyon dakikası ise 1,5 milyon çağrının alındığı 25 Kasım’da gerçekleşti. 25 Kasım ayını zamanda 78 bin adet ile chat kullanımının en fazla rağbet gördüğü gün oldu. Ay boyunca kampanyaların öne çıktığı bir diğer gün olan 11 Kasım’da da 1,3 milyon çağrı üzerinden toplam 3 milyon dakika konuşma yapıldı.

Teknoloji sektörü ilk sırada​


AloTech’in haritasında kasım ayı boyunca en çok çağrı alan sektörler de incelendi. Teknoloji sektörü geçen yıl olduğu gibi ilk sırada yer alırken, bu sektörü perakende ve finans izledi.

Çağrı merkezlerinin en çok arandığı gün bu sene çarşamba oldu​


Son iki yıldır çağrı merkezlerinin en çok arandığı gün olan salı, bu kez ilk sırayı çarşamba gününe kaptırdı. En çok çağrı alınan saat ise 11.00 oldu. Verilere göre çağrı merkezlerinin en az arandığı gün pazar, en az arandığı saat ise sabaha karşı 05.00.

En çok çağrı alınan il İstanbul​


Kasım ayı boyunca en çok çağrı alınan il İstanbul olurken, nüfus oranına göre çağrı adedi hesaplandığında, son üç yıldır olduğu gibi Manisa ilk sırada yer aldı. Manisa’yı; İstanbul, Kastamonu, Edirne, Amasya, İzmir, Ankara ve Tekirdağ izledi.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.