Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

125 milyon dolar yatırım alan SpotOn'un değerlemesi 1,88 milyar dolara ulaştı

A

Arden Papuççiyan

Misafir
Restoranlar ve KOBİ'lere özel olarak yazılım ve ödeme çözümleri sunan bir girişim olarak karşımıza çıkan SpotOn, yeni bir yatırım aldığını duyurdu. Edindiğimiz bilgilere göre San Francisco merkezli girişim, D serisi yatırım turunda 125 milyon dolar yatırım aldı.

Alınan 125 milyon dolarlık yatırım ile birlikte şirketin değerlemesi ise 1,88 milyar dolar seviyelerine kadar ulaştı. Kısacası yeni yatırım ile birlikte SpotOn bir unicorn haline geldi.

Karşılaştırmak gerekirse en son geçtiğimiz yılın Eylül ayında yatırım alan SpotOn, değerlemesini 625 milyon dolar olarak açıklamıştı. Kısacası SpotOn, 1 yıldan daha kısa süre içinde değerlemesini neredeyse 3 katına çıkarmış oldu. Alınan 125 milyon dolarlık yeni yatırım ile birlikte şirketin bugüne kadar aldığı toplam yatırım ise 315 milyon dolara ulaştı.

125 milyon dolarlık D serisi yatırım turunun Andreessen Horowitz (a16z) liderliğinde gerçekleştiğini de belirtelim. Andreessen Horowitz haricinde ise yatırım turuna şirketin eski yatırımcılarından olan DST Global, Franklin Templeton, 01 Advisors ve yeni yatırımcı Mubadala Investment Co. da katıldı.

2017 yılında Doron Friedman, Matt Hyman ve Zach Hyman tarafından San Francisco'da kurulan SpotOn, sunduğu dijital ödeme ve yazılım çözümleri ile birlikte pandemi döneminde önemli bir büyüme de yakaladı. Bildiğiniz üzere hem restoranlar hem de KOBİ'ler pandemi döneminde oldukça zor günler yaşadı.




Pandemi ile birlikte bu işletmeler için önemli bir dijitalleşme ihtiyacı doğdu. Tam da bu noktada devreye giren SpotOn, sunduğu çözümler ile birlikte hem restoranlara hem de KOBİ'lere dijitalleşme çözümleri sunarak büyümesini hızlandırdı.

SpotOn kurucu ortağı Zach Hyman tarafından paylaşılan bilgilere göre SpotOn, pandeminin etkisi ile birlikte 2020 yılının Şubat ayından bu yana gelirlerini 3 katına çıkarmayı da başardı. 1200'ü aşkın çalışana sahip olan SpotOn, şu an için 30 bini aşkın işletme tarafından kullanılıyor. Edindiğimiz bilgilere göre 30 bin işletmenin 8 bini ise 2021 yılında SpotOn çözümlerini kullanmaya başladı.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.