Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Kaan Ortabaş ile HubX ve yapay zeka uygulamalarının geleceğini konuştuk

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
HubX kurucu ortağı Kaan Ortabaş ile HubX ve yapay zeka uygulamalarının geleceğini merkeze alan bir röportaj gerçekleştirdik. Röportajda Kaan Ortabaş, HubX'in kuruluş süreçlerinden, yapay zeka uygulamaları geliştirirken izledikleri yol haritalarından ve HubX'in gelecek planlarından bahsetti.

2022 yılında bir teknoloji "Hub"ı olma vizyonuyla kurulan HubX, oyun dışı abonelik kategorisine odaklanan ürünler geliştirmeyi hedefledi. Şirket, 2023 yılında gelen yapay zeka rüzgarıyla birlikte yapay zeka tabanlı ürünler geliştirmeyi önceliklendirdi.

Ürün geliştirmede öne çıkan faktörler​


Kaan Ortabaş'In paylaştığı üzere geliştirecekleri ürünleri belirlerken, ekip üç aşamadan oluşan şirket içi bir framework'ten yararlanıyor. Kullanım alanı ve fonksiyonu belirleyen ekip, kullanım alanının ne kadar geniş bir kileye hitap ettiğini de göz önünde bulunduruyor. Bu süreçte söz konusu problemi çözebilme yeteneğini de değerlendiren ekip, tüm bu aşamaların ardından MVP aşamasına geçiyor.

Kaan Ortabaş, kullanıcı kazanımında performans pazarlamasından yararlandıklarını belirterek doğru hedef kitleye, doğru motivasyon ve kullanım alanı ile gidildiğinde, kullanıcının indirmeye dönüştüğünü ifade etti. Kaan Ortabaş'ın aktardıklarına göre; kullanıcı indirmeye dönüştükten sonra ise kullanıcıya vadettiğiniz problemin çözümünü uygulamanın içerisinde çok doğru bir şekilde ve çok az sürtünme (friction) ile verebilmeniz gerekiyor.

Geliştirme süreçlerinde yapay zeka modelleri ve donanım​


HubX uygulama geliştirme süreçlerinde dil modelleri ve görsel modeller olmak üzere iki farklı kategoride yapay zeka modellerinden yararlanıyor. Görsel modellerde Stable Diffusion ve DALL-E gibi modellerden faydalanan şirket, büyük dil modelleri (LLM) tarafında ise ChatGPT, Gemini, Mistral 7B ve Llama gibi modelleri tercih ediyor.

Genel olarak HubX, bu modelleri son kullanıcıya ince ayar (fine-tune) yaparak sunuyor. Ancak Kaan Ortabaş'ın aktardıklarına göre, HubX ilerleyen süreçte kendi modellerini de çıkartmayı hedefliyor. Ortabaş, bu tarafa yatırım yaparken, modelleri bulutta değil iPhone ya da MacBook gibi uç (end) cihazlarda çalıştırabilmenin önemine dikkat çekiyor. HubX'in uygulaması Retouch'ta 200'den fazla bilgisayarla görme (computer vision) modelinin çalıştığını belirten Ortabaş, bu modellerin iPhone'ların kapasitesinin yüksek olması sebebiyle uç cihazlarda çalıştırılabildiğini söyledi. Bu da girişimi sunucu maliyetlerinden kurtardığı için Hubx'e ciddi bir rekabet avantajı sağlıyor.

Aynı şekilde bazı LLM modellerinde sunucu yönetmeniz gerektiğini belirten Kaan Ortabaş, özellikle M3 çiplerin gelmesiyle birlikte masaüstü uygulamalarında, modellerin sunucu üzerinde dağıtılmadan doğrudan M3 çip üzerinde çalıştırılabildiği deneyimler sunmayı da hedeflediklerini açıkladı. Kaan Ortabaş, şu anda bu konuda çeşitli testler gerçekleştirdiklerini ve olumlu sonuçlar aldıklarını da sözlerine ekledi.

Kaan Ortabaş, geliştime süreçlerinde yapay zeka destekli kod incelemelerinin geliştirme verimliliğini artmasına destek olduğunu belirtti. HubX ekibinin Xcode üzerinde geliştirme yaptığını söyleyen Ortabaş, geliştirici ekibin yüzde 90'dan fazlasının Mac cihazlar kullandığını ifade etti. M3 çiplerle birlikte çok daha hızlı çıktı alabilmeye başladıklarını da ekledi. Hem yapay zeka hem de donanım ile birlikte gelişen sürecin, HubX'in geliştirme süreçlerinin daha verimli olmasına sebep olduğunu dile getirdi.

Oyun ve oyun dışı uygulama dinamikleri​


Kaan Ortabaş'ın aktardıklarına göre; hypercasual oyunlar kapsamında oyun uygulamaları ve oyun dışı uygulamalar birbirilerine benzetiliyor. Ancak Kaan Ortabaş her iki alanda da dikkate alınan metriklerin birbirinden farklı olduğunu vurguladı. Bu örneklerden biri de oyun uygulamalarında kullanıcıların oyun içinde geçirdiği zaman dikkate alınırken, oyun dışı uygulamalarda genellikle abonelik odağında metriklerin kıstas alınması.

Kaan Ortabaş röportajda HubX'in gelecek planlarını da paylaştı. Şirket, yatırım ya da satın alma odağının yanı sıra yayıncılık alanında da halihazırda farklı stüdyolar ile çalışmakta. HubX 2025 yılında da bu alanlarda önemli adımlar atacak.




Kaan Ortabaş ile gerçekleştirdiğimiz keyifli röportajda HubX'in gelecek planlarının yanı sıra başarılı bir yapay zeka uygulaması geliştirme ile ilgili tüm detayları bulabilirsiniz. İyi seyirler.

Kaynak : Webrazzi
 

Benzer konular

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.